أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۳۶۶۵
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
پایگاه 598: 22بهمن امسال در حالی وارد چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران می شویم که وقایع مهمی درجهان پیرامون و درون کشور عزیزمان ایران در حال وقوع است.لذا جهت برسی بهتر انقلاب اسلامی و وضعیت آن در جهان می توان آنرا از دو جهت مورد ارزیابی قرار داد.یک وضعیت دشمنان خارجی که بزرگترین آنها آمریکا می باشد و دومین جهت بررسی وضعیت خود انقلاب اسلامی در سراسر جهان است.

آمریکا رو به افول
از یک سو هیمنه نظامی بزرگترین دشمن خود را یعنی آمریکای جنایت کار با حمله موشکی و تاریخی به پایگاه نظامیان ارتش آمریکا عین الاسد در عراق در هم کوبیده است و این واقعه برای اولین بار است که در صد سال گذشته اتفاق می افتد ،و از نظر سیاسی نیز شکست مفتضحانه ترامپ در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا در بر داشته است و محبوبیت آمریکا بیش از گذشته در اذهان ملل دنیا افول نموده به نحوی که پرچم آمریکا نه تنها در سراسردنیا روز به روز منفورتر می شود بلکه بالاتر از آن در خود کنگره آمریکا نیز به آتش کشیده می شود وفریاد بلند مبارزه با نظام سرمایه داری و فساد حاکمان آمریکا توسط مردم آمریکا از دیوارهای کنگره آمریکا به گوش می رسد و این در حالی است پرچم مقدس جمهوری اسلامی که الهام گرفته از پرچم ابا عبد الله الحسین و قیام و انقلاب حسینی است بیش از بیش توسط ملت ایران و دوستداران انقلاب اسلامی به اهتزاز در آمده است و جشن پیروزی چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بیش از 70 کشور دنیا در حال برگزاری است و هر سال به تعداد این کشورها افزوده می شود.

باید به این نکته اشاره کرد که در حقیقت جمهوری اسلامی ایران با گسترش تفکر اسلامی، انقلابی خود در برابر زورگویان و طرفداری از مظلومان در حال تغییر نظم کنونی جهان و تشکیل نظم نوین جهانی است. نظم کنونی جهان که بعد از جنگ جهانی دوم با محوریت دول مستکبر به مرکزیت آمریکا تشکیل شده بود و نظم نوین جهانی که با محوریت خدا ومکتب اهل البیت است ، که ویژگی های آن طرفداری ازمظلومان و مستضعفان جهان ،ایستادگی و مقاومت در مقابل ظالمان و مرکزیت آن نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

تشکیل این نظم نوین جهانی با محوریت انقلاب اسلامی نه تنها اعتقاد این نویسنده و دیگرتحلیل گران داخلی است بلکه در کلام برخی از تئوریسین های غربی نیز به آن اشاراتی شده است که برای نمونه تعدادی از آنها را ذکر خواهم نمود.

افول آمریکا در جملات اندیشمندان غربی:
فرانسیس فوکویاما فیلسوف و نظریه پرداز آمریکایی و صاحب نظریه (پایان تاریخ ) اعتقاد دارد که آمریکا جایگاه خود را در جهان از دست داده است وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی tvo دراین خصوص می گوید:

«آمریکا جایگاه خود را در رهبری جهان از دست داده است ولی ویرانگرترین پیامدآن ،لکه دارکردن برند الگوی آمریکایی است.و بعد از آن اشاره می کند که در 20-15 سال گذشته دانشجویان چینی در آمریکا تحصیل می کردند و می گفتند می خواهیم در آینده درچین نیز دمکراسی مانند دموکراسی آمریکا به وجود بیاوریم ولی الان دیگر کسی چنین چیزی نمی گوید.»(1)

و یا مدیر موسسه تحقیقاتی و اندیشکده ایکای سنتر آقای آدریان زلایا در مصاحبه ای با شبکه هیسپان تی وی می گوید:

«انقلاب اسلامی ایران معادلات جهانی را به هم ریخته است و امام خمینی با هدف رفع ظلم و ستم و برقراری عدالت و حاکمیت اسلامی قیام کرد.»(2)

دوران پسا آمریکا
ویا تصریح ریچارد هاس، رئیس شورای روابط خارجی ایالات‌متحده مبنی بر آغاز دوران "پسا آمریکا" مهر تأییدی بود بر همه تحلیل‌هایی است که سرنوشت آتی این کشور را در هاله‌ای از ابهام و در سراشیبی سقوط ارزیابی می‌نمایند.

«وی، تصاویر حضور گسترده سربازان در کنگره آمریکا را پرمعنا دانسته ومی گوید : حضور سربازان آمریکایی در محل کنگره، به این معنی است که اکنون خطر شکاف عمیق سیاسی و اجتماعی برخواسته از ذات تمدن مادی و لجام گسیخته آمریکایی که سرنوشت این کشور را تهدید می‌کند در دل خانه و بیخ گوش آمریکایی‌ها می‌باشد.»(3)

جملات بالا تاییدی بر فرمایشات و دور اندیشی مقام معظم رهبری است که درسال های گذشته تا کنون بیش از 80 بار به آن اشاره کرده اند به عنوان نمونه معظم له در یکی از سخنرانی های خویش چنین فرمودند:

«دلم می خواهد به این نکته شما جوانان عزیز درست توجّه کنید -[چون] کارهای آینده‌ی این کشور دست شماها است، به اینها باید توجّه کنید- حالا بحث چالش ایران و آمریکا را می گذاریم کنار، در یک نگاه وسیع‌تر وضعیّت آمریکا را وقتی‌که نگاه می کنیم، می‌بینیم که قدرت آمریکا و اقتدار و هیمنه‌ی آمریکا در دنیا رو به افول و رو به زوال است؛ در طول سالها دائماً‌ دارد کم می شود. آمریکای امروز از آمریکای چهل سال قبل که انقلاب پیروز شد،بمراتب ضعیف‌تر است؛ قدرت آمریکا رو به افول است؛نکته‌ی مهم این است. » (4)

انقلاب اسلامی درختی پر ثمر
اما از سو ی دیگر و با نگاه دقیقانه به درون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایبندی مردم عزیز کشورمان براهداف بلند انقلاب اسلامی می بینیم که انقلاب اسلامی از یک نهال باریک تبدیل به یک درخت پر ثمر و برومند گشته است.

این پایبندی مردم به انقلاب اسلامی و ارزشهای آن بعد از گذشت 42 سال از آن یک واقعه مهم و قابل تقدیرساخته است به نحوی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در این خصوص فرمودند:

«کمتر انقلابی را می توان پیدا کرد که با گذشت این همه سال مردمان آن همچنان نسبت به ارزش های اولیه انقلاب استوار و پایبند باشند»(5)

لذا این گونه می توان گفت که کشتی بزرگ استعمار آمریکا در تلاطم اقیانوس مواج تحولات جهانی به شدت در حال تکان خوردن است و به زودی در این اقیانوس عظیم غرق خواهد شد.

بعد از گذشت سال ها از انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس، شاید امروزه بسیار بهتر و راحت تر بتوان در مورد وسعت و عمق تحولات بی نظیری که در حال رخ دادن است، اظهار نظر کرد. در حالی که مردم ایران به شدت با جنگ روانی و اقتصادی مواجه هستند بازهم با تمام وجود و ارادت خاص برای دفاع از آرمان های شهدا و امام خود به میدان آمده اند و همین امر، رمز موفقیت ما در نبردهای گذشته بوده است.

لذا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب و ایستادگی جانانه مردم کشورمان در راه انقلاب را می بایست بسیار حایز اهمیت دانست از آن جهت که از بعد بین المللی تقویت ملت های ستم دیده و آزادی خواهان جهان را در بر خواهد داشت و استکبار بین المللی را که از قدرت گرفتن ملت ایران هراسان اند بیشتر متزلزل خواهد کرد.

اما مطالب تا اینجا یک روی از تحقق نظم نوین جهانی و آن آغاز راه آن به رهبری امام راحل بود اما
با جستجو در سخنان امام راحل به بیش از 80 مورد برخورد خواهیم کرد که امام راحل در خصوص عاقبت و انتهای انقلاب اسلامی ایران سخن گفته اند و این انقلاب را مقدمه انقلاب حضرت مهدی (عج) می دانستند به عنوان مثال:

فرمودند: انقلاب ما محدود به ایران نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب جهانی اسلام به پرچم داری حضرت حجت(عج) است، که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد و امیدوارم این انقلاب یک انقلاب جهانی و مقدمه برای ظهور بقیة الله(عج) شود. (6)

امید است این نظم جهانی آغاز شده بزودی به دست صاحب اصلی اش که همانا امام زمان روحی وارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء است رسانده شود و همانطور که کشورها ،مظلومان و مستضعفان منطقه را تحت تاثیر مواهب خود قرار داده است با اتصال به انقلاب اصلی و مهدوی بزودی سراسر جهان را به طور کامل از مواهب خود بهرمند گرداند.

الهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر

محمد افضلی/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم

منابع:

(1) tvoمصاحبه با شبکه تلویزیونی ،https://www.mashreghnews.ir/news/1171910
(2) https://www.irna.ir/news/84206763
(3) https://www.isna.ir/news/99101813844
(4) 12/۰۸/1397،دیدار با دانش آموزان و دانشجویان
(5)متن بیانیه گام دوم انقلاب ، https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=41673
(6)امام خمینی (ره)،02/01/1368
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها