يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۳۶۸۴
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
فرماندار قشم گفت: با توجه به وضعیت نارنجی شهرستان قشم و تعطیلی پیش رو، برای کاهش ورود مسافران و کنترل شیوع ویروس کرونا، محدودیت تردد در مبادی ورودی قشم اعمال می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا: فرماندار قشم گفت: با توجه به وضعیت نارنجی شهرستان قشم و تعطیلی پیش رو، برای کاهش ورود مسافران و کنترل شیوع ویروس کرونا، محدودیت تردد در مبادی ورودی قشم اعمال می‌شود.

علیرضا نصری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از امروز تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۹، خودروهای شخصی غیربومی حتی با داشتن نتیجه آزمایش منفی کرونا حق ورود به جزیره قشم را ندارند.

وی ادامه داد: تردد در اسکله ذاکری و فرودگاه نیز فقط با داشتن نتیجه آزمایش منفی امکان‌پذیر است و از ورود مسافران غیر جلوگیری می‌شود.

فرماندار قشم همچنین با تاکید بر همدلی مردم و مسوولان برای شکست کرونا، تصریح کرد: سایر محدودیت‌های شهرهای با وضعیت نارنجی نیز شامل تعطیلی مشاغل گروه‌هی سه و چهار در قشم اعمال می‌شود.

وی افزود: شغل‌های گروه سه شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها و مهدهای کودک تعطیل هستند.

نصری ادامه داد: همچنین استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی از دیگر مشاغلی هستند که تعطیل می‌شوند.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های مشاغل گروه چهار نیز شامل همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها یا عرضه مواد دخانی، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی مشمول تعطیلی مصوبات مقابله با کرونا هستند.

فرماندار قشم تاکید کرد: برگزار کنندگان تجمعات، عروسی و عزا به مقامات قضایی معرفی و به اتهام به خطر انداختن سلامت عمومی، محاکمه می‌شوند.

وی افزود: گندزدایی مراکز گمرک، مجتمع‌های تجاری و پر بازدید باید توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به صورت منظم انجام شود.

نصری ادامه داد: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌ها در مراکز و مجتمع‌های تجاری، با همکاری نیروی انتظامی در سریع‌ترین زمان ممکن پلمب می‌شوند.

وی ادامه داد: نصب چادر در سواحل، کمپ‌ها و پارک‌ها و استفاده از قلیان ممنوع است و با خاطیان به طور جدی برخورد می‌شود.

فرماندار قشم در پایان تصریح کرد: فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک حتی در سواحل نیز باید رعایت شود.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در میان آب‌های خلیج فارس واقع است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها