يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۳۷۵۲
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: ما انشاءنویسان خوبی هستیم و وعده می‌دهیم که مستمع را به وجد بیاوریم.
به گزارش پایگاه 598، کیهان نوشت: رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: ما انشاءنویسان خوبی هستیم و وعده می‌دهیم که مستمع را به وجد بیاوریم.

محمدرضا عارف در دیدار جمعی از کارآفرینان گفت:‌ در برنامه‌ها متاسفانه ناخواسته یک نوع فردگرایی احساس می‌شود. موضوعی که در مجلس دهم بارها با دوستان مطرح کردم این بود که عموما علاقه‌مند به نوشتن انشاء هستیم در صورتی که برای ما نوشتن قانون و طرح تسهیل‌گر باید ملاک باشد.

وی افزود: انشاء‌نویسان خوبی هستیم. علاقه‌مند هستیم صحبت‌های قشنگ انجام دهیم که مستمع را در کوتاه‌مدت به وجد بیاوریم و فضای مجازی هم به این نگاه کمک کرده است. در فضای مجازی معمولا به‌دنبال خروجی‌های یک‌شبه و لحظه‌ای هستند یک موضعی می‌گیرند یک‌شبه هم عده‌ای هورا می‌کشند، فردا هم فراموش می‌شود که چه آثار و چه نتیجه‌ای این موضع‌گیری و این صحبت در پی داشته است.

عارف که به نظر می‌رسد با کنایه نسبت به وعده‌های روحانی و همچنین حذف خویش از انتخابات ۹۲ سخن می‌گفت، افزود: با بیان اینکه معمولا در رویدادهای مهم سیاسی مانند انتخابات در کشور ما در نهایت چند نفر برای آن جریان تصمیم‌گیری می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تشکیلات شکل بگیرد، نهادینه شود و به ثبات برسد اعضای آن تشکل باید از حقوق فردی‌شان بگذرند و با اعتقاد به حرکت جمعی و تصمیمات اجماعی فعالیت خود را شکل دهند.

البته در تشکل‌های غیرسیاسی این روند بیشتر دیده می‌شود ولی واقعیت این است که نوعی دل‌زدگی و عدم استقبال را در جامعه نسبت به تشکل‌های سیاسی می‌بینیم آن هم به‌دلیل مسئولیت‌پذیر نبودن تشکل‌های سیاسی در قبال وعده‌های داده شده به مردم است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان تصریح کرد: در مبارزات انتخاباتی ببینید چه حرف‎های آنچنانی زده می‌شود که یعنی همه مشکلات عالم را آن فرد می‎خواهد ظرف یکی- دو سال حل کند. اصلا فکر نمی‌کند که در این خصوص اختیار دارد یا نه؟ و یا امکانات کشور می‌تواند جوابگو باشد یا نه؟

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه هیچ راهی جز رویکرد برنامه‌ای نداریم،گفت: درکشور ما به‌گونه‌ای وانمود شده است که پول نفت درآمد است و انفال و ثروت ملی نیست. دولت با چه مجوز اخلاقی پول نفت را هزینه می‌کند؟ چه کسی این اجازه را داده است ثروتی که متعلق به نسل‌های آینده است به راحتی هزینه شود؟

اظهارات قابل تامل محمدرضا عارف در حالی است که طیف متبوع وی به مدت 7 سال دولت و به مدت 4 سال مجلس را به‌واسطه وعده‌های فریبنده در اختیار گرفتند اما رکوردهای رکود و تورم را جابه‌جا کردند.

وی نامزد انتخابات سال 92 بود که در اثر فشار حلقه نزدیکان هاشمی و خاتمی، مجبور به انصراف به نفع روحانی شد.

عارف تا زمستان سال گذشته رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بود اما پس از آن در اقدامی اعتراض‌آمیز، از ریاست شورا استعفا داد و شورا منحل شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها