يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۳۸۷۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
مهم‌تر از اهانت؟
بنده به یاد دارم هر وقت گروهی از مردم به یک مسئول و حاکم حمله کردند، اهانت کردند با گوجه یا کفش یا مُهر او را زدند، واکنش اولیه همه بزرگان و نخبگان و علما و رسانه‌ها محکوم کردنِ آن حادثه بود. هیچوقت ریشه یابی نشد. هیچوقت بررسی نشد که چرا طی ۷،۸ سال اخیر مکرر در مکرر بخشی از مردم با ظاهر ریش یا بی ریش، چادری یا بی چادر به راحتی شعار می‌دهند مرگ بر رئیس جمهور!
سرویس سیاسی پایگاه 598-داوود مدرسی‌یان/ مهم تر از محکوم کردن شعار "مرگ بر روحانی"، آنالیز و ریشه‌یابی است که چرا این شعار سر داده شده است وگرنه محکوم کردن صرف فایده‌ای ندارد!

بنده به یاد دارم هر وقت گروهی از مردم به یک مسئول و حاکم حمله کردند، اهانت کردند با گوجه یا کفش یا مُهر او را زدند، واکنش اولیه همه بزرگان و نخبگان و علما و رسانه‌ها محکوم کردنِ آن حادثه بود. هیچوقت ریشه یابی نشد. هیچوقت بررسی نشد که چرا طی ۷،۸ سال اخیر مکرر در مکرر بخشی از مردم با ظاهر ریش یا بی ریش، چادری یا بی چادر به راحتی شعار می‌دهند مرگ بر رئیس جمهور!

هیچوقت بررسی نشد چرا با مهر به علی لاریجانی حمله شد؛ یا با کفش و سنگ به ماشین فلان مسئول امنیتی در خوزستان جسارت شد.

مواضع بنده روشن است و اساساً قصد توجیه اهانت به رئیس جمهور را ندارم اما می‌پرسم چرا؟ چرا اخلاق در جامعه لاغر شده و بدزبانی و فحش به حاکمان زیاد شده و چرا وقتی یک خانم چادری یا جوان متدین با ریش یا یک طلبه با لباس روحانیت در خیابان راه می‌رود او را فحش باران می‌کنند؟

پاسخ روشن است: حضرت امیرالمومنین می‌فرماید: "رعیت اصلاح نمی‌‌شود بجز با عدل". هیچ فرهنگ سازی و موعظه به اینکه اهانت نکنید هم جواب نمی‌دهد. مادامیکه بی‌عدالتی در جامعه باشد هیچ طرح تربیتی هم جواب نمی‌دهد! بروید هزاران حلقه صالحین در مساجد اجرا کنید؛ اما تاثیری نخواهد داشت و اصلاحی صورت نمی‌پذیرد.

براستی چرا اهانت‌های روحانی و وزرا و حاکمین به ملت، محکوم نمی‌شود، سیلی زدن یک نماینده به سرباز محکوم نمی‌شود اما اینکه چند جوان احساسی که به رئیس جمهور اهانت کنند از صدر تا ذیل همه بسیج می‌شوند برای محکوم کردن و شکایت کردن و مجازات کردن؟! عدالت است؟

معلوم است که ‎#اهانت به مسئول و غیرمسئول صحیح نیست. ماها که همیشه اهانت را محکوم کردیم چه از سوی رئیس جمهور به مردم باشد چه بالعکس. اما کاش همه بزرگان، علما، جریانات سیاسی و رسانه‌ها یکبار هم اهانت‌های رئیس جمهور را به مردم محکوم کنند.

در پایان؛ همه می‌توانند اهانت به رئیس جمهور را محکوم کنند اما جماعتی که به آتش زدن عکس ترامپ در آمریکا میگویند آزادی، پس کمی هم خودشان اهل تحمل یک اهانت را داشته باشند و اسمش را بگذارند آزادی!!! یا وقتی اهانت‌های روحانی به مردم و به منتقدین را یکبار هم محکوم نکردند، حق ندارند بگویند چرا به رئیس جمهور اهانت شده!

همچنین دکتر حسن نیلی احمدآبادی در واکنش به اتفاقات اخیر در یادداشت کوتاهی نوشت:

درخواست آقای جهانگیری از رئیس محترم قوه قضاییه برای برخورد، با افرادی که در راهپیمایی بیست و دوم بهمن شعارهایی بر علیه ریس جمهوری دادند، در رسانه‌ها منتشر شد، درخواستی درست است. اینکه عده ای با عدم موقعیت شناسی باعث ایجاد حاشیه در مراسم ملی بیست و دوم بهمن شده و موجب سوء استفاده رسانه های مختلف را فراهم آوردند، باید پیگیری شود، ولی واقعیت اینست که دولت محترم بیشتر وقت خود را در این چند سال به حاشیه ها گذرانده است، تا متن اصلی. از این جهت کار زیادی بر روی دست قوه قضاییه گذاشته است، از بی عملی برخی از مسئولین در مسئولیت های اجرایی گرفته، تا کشته شدن ده ها نفر در تصمیم و روش اجرای غلط و مشکوک افزایش قیمت بنزین؟! از واگذاری های بی ضابطه کارخانجات به بخش خصوصی تا تاراج سکه و ذخایر ارزی کشور با سیاست های غلط ارزی!! و....
همه و همه را قوه قضائیه باید رسیدگی کتد، ولی اینکه از این سبد، آقای جهانگیری فقط، یکی را انتخاب کرده اند جای تعجب دارد؟!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها