أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۳۹۱۸
زمان انتشار: ۱۳:۳۷     ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
به مناسبت دهمین سالگرد حصر میرحسین موسوی:
فتنه سال 1388، حوادثی که با ادعای ناجوانمردانه «تقلب» به نظامی که با رای و حضور مردم ایجاد شده، رشد کرد و قوام یافت و پس از آن، ادعا و فعالیت‌های غیرقانونی فرصت را برای دشمنان همیشه در کمین این ملت فراهم آورد تا از اعتراض مردمی که عمده آن‌ها تنها ابهام و سوال نسبت به برخی از زوایای انتخابات داشتند، برای ایجاد شورش و اغتشاش سوءاستفاده کنند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، فتنه سال 1388، حوادثی که با ادعای ناجوانمردانه «تقلب» به نظامی که با رای و حضور مردم ایجاد شده، رشد کرد و قوام یافت و پس از آن، ادعا و فعالیت‌های غیرقانونی فرصت را برای دشمنان همیشه در کمین این ملت فراهم آورد تا از اعتراض مردمی که عمده آن‌ها تنها ابهام و سوال نسبت به برخی از زوایای انتخابات داشتند، برای ایجاد شورش و اغتشاش سوءاستفاده کنند. حوادثی که هیمه آن پیش از انتخابات جمع‌آوری شد؛ در روزهای اولیه پس از انتخابات شعله‌ور گشت در 25 بهمن سال 1389 برای همیشه خاموش شد.

اما آیا ادعای تقلب و وقایع پس از آن در روز انتخابات و بعد از آن خلق شد؟ در ادامه به پنج سند کمتر دیده شده پیرامون از وقایع فتنه سال 1388 آورده است:

1_ دیدار مخفیانه خاتمی با پدر انقلاب‌های مخملی، سه سال پیش از انتخابات سال 1388

در اوایل فتنه 88 که غبار آتش فتنه بر فضا حکم‌فرما بود؛ شاید کمتر کسی به ذهنش خطور می‌کرد که این وقایع بیش از یک «تردید» و «سوءتفاهم» باشد. با این حال رهبرانقلاب در اولین سخنرانی خود پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 در سخنرانی 29 خرداد ماه همان سال، برای اولین بار ادعای «تقلب» در انتخابات را، تلاش غرب برای انقلاب مخملی در کشور قلمداد کردند. ایشان در همان خطبه‌ها فرمودند: "یک سرمایه‌دار صهیونیست آمریکائی چند سال قبل از این، طبق ادعای خودش که در رسانه‌ها و در بعضی از مطبوعات نقل شد، گفت من ده میلیون دلار خرج کردم، در گرجستان انقلاب مخملی راه انداختم؛ حکومتی را بردم، حکومتی را آوردم. احمقها خیال کردند جمهوری اسلامی، ایران و این ملت عظیم هم مثل آنجاست."


اشاره رهبرانقلاب، مشخصاً به «جرج سوروس» سرمایه‌گذار یهودی‌ است که موسسه‌ای را به نام «بنیاد جامعه‌باز» اداره می‌کند. سوروس پیش از انتخابات سال 1388 توانسته از طریق موسسه خود، در چند کشور حوزه بالکان سلامت انتخابات را با اتهام تقلب زیر سوال برده و تحت عنوان «انقلاب مخملی» نامزدهای مطلوب غرب را به کرسی بنشاند. مقایسه وقایع پیش از انتخابات سال 88 و پس از آن نیز شباهت‌های زیادی با دستورالعمل‌های موسسه سوروس و اتفاقات کشورهایی که در آن «انقلاب مخملی» به وقوع پیوسته است؛ دارد.

در این بین نکته قابل تامل اینجاست که «سید محمد خاتمی» رییس دولت اصلاحات سه سال پیش از انتخابات 1388 در شهریور ماه 1385 طی سفر به آمریکا حداقل یک بار با سوروس دیدار داشته است. هرچند این دیدار توسط خود خاتمی تکذیب شده است؛ با این حال یک سناتور آمریکایی در همان ایام طی یادداشتی در خبرگزاری «نیوز مکس» می‌گوید: "جورج سوروس، این هفته در بوستون در یک شام خصوصی با محمد خاتمى، رئیس جمهور سابق ایران، یک «معامله بزرگ» را مورد بحث قرار داد."

خاتمی در این دیدار بر خلاف تفکرات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر محو شدن اسرائیل از صحنه روزگار خطاب به آمریکایی‌های صهیونیست گفته است که او [خاتمی] هرگز در مورد محو کشورها از نقشه بود صحبت نکرده است.

2_ میرحسین موسوی: پیروزی در انتخابات تنها بخشی از تغییرات است و هیچ عقب‌گردی در کار نیست!

یکی از مهم‌ترین دلایل آشوب‌های پس از فتنه 88، خط و نشان کشیدن‌های «میرحسین موسوی» نامزد شکست خورده انتخابات در گفت گوی با فاینشنال تایم است. تایم در این مصاحبه که در روز انتخابات صورت گرفته و فردای آن روز منتشر شده نوشته است: در جایگاه ریاست جمهوری، موسوی طبعاً کما بیش به اندازه‌ی رهبر معظم آیت‌الله علی خامنه‌ای قدرت نخواهد داشت. به خصوص در حوزه‌ی سیاست خارجی و امنیت ملی. اما او (میرحسین موسوی) موکداً ابراز داشت که تجمعات خیابانی چشمگیر هفته‌های گذشته احتمالاً ماهیت ساختار قدرت را به نحوی بنیادین دگرگون خواهد ساخت و در واقع این اتفاق با فشار بر رهبر نسبت به پذیرش بیشتر افکار عمومی رخ خواهد داد.


ما پرسیدیم اگر انتخابات را ببازد، آن وقت چه می‌شود. [او پاسخ داد:] "تغییر از مدتی قبل آغاز شده است. تنها بخشی از آن به پیروزی در انتخابات مربوط می‌شود و بخش‌های دیگر ادامه خواهند یافت و هیچ عقبگردی در کار نخواهد بود."

3_ نامه‌نگاری کاخ سفید و موسوی

«مایکل لدین» مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا در سال 1394 با انتشار مطلبی در نشریه «فوربس» متن کامل نامه‌ای که گفته می‌شود از سوی سران فتنه و در پاسخ به پیام دولت آمریکا نوشته شده را منتشر کرده است. لدین با اشاره به انتخابات سال 1388 و اتفاقات پس از آن، نوشته است: "دولت (آمریکا) تصمیم گرفت پیامی برای گروه (میر حسین) موسوی، جنبش سبز، بفرستد. سبزها باید بدانند که این سوالات از جانب وزیر خارجه (آمریکا) ارسال شده است. سوالات این‌هاست: ما باید چه کاری انجام دهیم؟ چه کاری نباید انجام دهیم؟"


لدین در ادامه نوشته است: "پاسخ (تیم موسوی) در قالب یک یادداشت تایپ‌شده 8 صفحه‌ای، به تاریخ 30 نوامبر 2009 (9 آذر 1388)، بود. در این نامه نظام ایران با «شدیدالحن‌ترین» الفاظ نظیر «خشن» و «دیکاتوری» توصیف و در آن نوشته است که رفتار نظام ایران تغییر نمی‌کند." لدین نوشته شده است: "اما این یادداشت تاکید دارد که نیروهای حامی تغییر داخل ایران، قدرتمند هستند و به خوبی رهبری می‌شوند."

در بخشی از آن نامه آمده است: "در این لحظه سرنوشت‌ساز، این به کشورهای جهان آزاد بستگی دارد که تصمیمشان را بگیرند. آیا آن‌ها به مسیر خوش‌خیالی ادامه داده و تصمیمات را به آینده، زمانی که دیگر دیر شده موکول می‌کنند یا اینکه به مردم شجاع ایران پاداش داده و در عین حال منافع غرب و صلح جهانی را پیش می‌برند؟"

4_ اسناد غربی پیرامون نقش سفارت انگلیس در ناآرامی‌های سال 1388

بر اساس اسناد منتشر شده توسط «ادوارد اسنودن» کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، سرویس اطلاعات انگلستان در سال 1388 با استفاده از حربه‌هاى اینترنتى براى تشدید ناآرامى در ایران تلاش کرده است.


بر اساس اسناد فاش شده اسنودن، یک یگان ویژه جاسوسی سرویس اطلاعات انگلستان، یک گروه عملیاتی برای اهداف بین‌المللی دارد که بعدا یک زیرگروه برای کشور ایران تشکیل داده بود. در بخشی از این اسناد آمده است: "تیم ایران در حال حاضر با هدف اثرگذاری بر برنامه هسته‌ای ایران از طریق: (1) اعتبارزدایی رهبری ایران و برنامه هسته‌ای این کشور، (2) ممانعت یا ایجاد اخلال در دسترسى ایران به اقلام مورد استفاده در برنامه هسته‌اى (3) انجام عملیات جاسوسى و جمع آوری اطلاعات و (4) مقابله با سانسور، فعالیت می‌کند."

اسناد اسنودن نشان مى‌دهد که این یگان جاسوسی با به‌کارگیرى تکنیک‌هاى مهندسى اجتماعى و با ساخت حساب‌هاى جعلى در شبکه‌هاى اجتماعى و از طریق یک سایت کوتاه‌سازى آدرس اینترنتى، سعى در جذب معترضان و تهییج و خط‌دهى به آنها داشته است. فعالیت این شبکه بعد از ناآرامى‌ها در ایران، در شبکه‌هاى اجتماعى تقریباً به صفر رسیده است. این سایت بعدها براى یک دوره زمانى در ابتداى ناآرامى‌ها در سوریه هم فعال شده است.

5_ تبیین نظریه سیاسی مدنظر جنبش سبز در سایت رسمی اطلاع‌رسانی مواضع میرحسین موسوی

سایت رسمی اطلاع‌رسانی مواضع میرحسین موسوی در تیرماه سال 1389 طی مطلبی به انتظارات بدنه «جنبش سبز» از رووس این جریان می‌پردازد. اگرچه سایت کلمه پیشتر این مطلب اعلام می‌دارد که مطالب وارده نظر و موضع رسمی سایت «کلمه» نبوده و «کلمه» تنها میکوشد فضایی برای طرح و برخورد آزادانه اندیشه ها باشد؛ اما نویسنده، این مطلب را در تبیین سخنان میرحسین موسوی می‌داند و باز نشر از این قبیل مطالب مشابه در همین زمینه بلاشک در راستای تبلیغ این دیدگاه می‌باشد؛ دیدگاهی که سالهاست از سوی بدنه تبلیغاتی اصلاحات ترویج شده است.


در بخشی‌هایی از این مطلب آمده است: "با در نظر گرفتن تکثرگرایی جنبش سبز نمی توان از «اسلام سیاسیِ جنبش سبز» سخن گفت چرا که این تنها اعتقاد بخشی از جنبش است، هرچند که این بخش بزرگ باشد. با تایید نقش موثر «دین رحمانی اسلام در رشد معنویت، اخلاقیات و تمدن مسلمانان جامعه» نمی توان از جنبش تکثرگرای سبز انتظار داشت برای استقرار یک دین و تقویت ارزشهای آن دین در جامعه در چارچوب جمهوری اسلامی مبارزه کند. جنبش سبز برآیند وحدت عمل تمام مبارزین در جهت «نیل به آزادی، عدالت اجتماعی، حقوق بشر و حاکمیت ملی» با تکیه بر حداقل های مشترک است. از این رو هر نوع بیشینه خواهی (ماکسیمالیزم) باعث تشتت و اختلاف خواهد شد که درنهایت برهم زننده وحدت عملِ ضروری در شرایط موجود است."
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها