يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۴۰۸۳
زمان انتشار: ۰۶:۱۸     ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
وقتی جان مردم تگزاس ارزش ندارد؛
رسانه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان که هنگام وقوع بلایای طبیعی در ایران با تمام توان به انتشار اخبار منفی و سیاه از مکان حادثه می‌پردازند تا با اعصاب و روان مخاطبان ایرانی خود بازی کنند، اکنون چشم خود را بر معضلات کم‌سابقه سرمای هوا در آمریکا و ناتوانی دولت در کمک‌رسانی به مردم بسته‌اند!
سرویس سیاسی پایگاه 598-احسان اشرفی؛ در روزهای اخیر، برخی ایالات آمریکا با بحران برودت هوا مواجه شده‌اند و در این بین ایالت تگزاس شرایط بحرانی و وصف‌ناپذیری را پشت سر می‌گذارد.

این سرمای هوای بی‌سابقه در تگزاس تاکنون جان ۲۱ نفر را گرفته و از طرفی منجر به قطعی برق میلیون‌ها نفر در این ایالت شده است تا جایی که بسیاری از مردم آمریکا از خودرو و منقل برای گرمایش خود استفاده می‌کنند؛ از طرفی استفاده از وسایلی همچون کباب‌پزها برای گرمایش هم منجر به مسمویت افراد زیادی با گاز مونواکسید کربن شده است!

این سرمای بی سابقه منجر به ترکیدگی لوله‌‌ آب و تخریب خانه‌های مردم تگزاس شده و شهروندان آمریکایی با انتشار فیلم‌هایی‌، وضعیت بحرانی خود را به تصویر کشیده‌اند.




برخی دیگر از مردم آمریکا نیز که مدتهاست در خاموشی به سر می برند برای جلوگیری از فاسدشدن مواد غذایی، آنها را در میان برف‌ دفن می‌کنند!


وضعیت بحرانی تگزاس باعث شده تا هشتگ‌های #texasblackout و #texasfreeze به پرکاربردترین هشتگ های آمریکا تبدیل شوند.

اما نکته جالب توجه آنجاست که رسانه‌های فارسی‌زبان ماهواره‌ای در طول دو روز اخیر چشم خود را بر معضلات کم‌سابقه سرمای هوا در آمریکا و ناتوانی دولت در کمک‌رسانی به مردم بسته‌اند!

این رسانه‌ها که هنگام وقوع بلایای طبیعی در ایران با تمام توان به انتشار اخبار منفی و سیاه از مکان حادثه می‌پردازند تا با اعصاب و روان مخاطبان ایرانی خود بازی کنند، اکنون در خصوص مسائل آمریکا سکوت اختیار کرده‌اند و در بهترین حالت تنها به بیان اخباری کلی از شرایط آمریکا اکتفا می‌کنند!

سهم بحران تگزاس از ۱۲۵ پست اینستاگرامی صفحه رسمی بی‌بی‌سی فارسی در دو روز اخیر تنها یک فیلم فان از هنگام قطعی برق می‌باشد! در کانال تلگرامی بی‌بی‌سی فارسی هم تنها دو پست از وضعیت تگزاس منتشر شده که به بیان نکات کلی دمای هوا و وضعیت اضطراری تگزاس -بدون هیچ گونه اشاره‌ای به مشکلات به وجود آمده ناشی از سرما و جان باختن افراد- بسنده شده است!



وضعیت در صفحات مجازی شبکه سعودی ایران‌اینترنشنال نیز به همین منوال بوده است. از ۱۷۱ پست اینستاگرامی ایران‌اینترنشنال در دو روز اخیر، تنها یک پست به قطعی برق در آمریکا اشاره کرده است و در کانال تلگرامی این شبکه نیز یک پست در این خصوص مشاهده می‌شود.




اما صدای آمریکا، رسانه فارسی‌زبان وزارت خارجه ایالات متحده به نسبت دو رسانه قبلی در پوشش بحران تگزاس بهتر عمل کرده است؛ این رسانه در دو روز گذشته از ۱۴۳ پست منتشر شده در صفحه اینستاگرامی خود، ۲ پست را به جان‌باختن شهروندان آمریکایی و قطعی برق اختصاص داده است! در تلگرام نیز عینا همین قضیه تکرار شده و سهم مردم آمریکا -که بخشی از مالیات آنان به این رسانه می‌رسد- تنها دو پست بوده است!


نکته جالب توجه آنجاست که کشته شدن بیش از ۲۰ انسان و ده‌ها ساعت قطعی برق گسترده در آمریکا، هیچ ارزش خبری برای شبکه سلطنت طلب «من‌وتو» نداشته و این رسانه در دور روز اخیر با وجود منتشر کردن ۱۴۰ پست اینستاگرامی، اشاره‌ای به بحران تگزاس نکرده است!




نادیده گرفتن بحران‌های آمریکا توسط رسانه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان پیش از این نیز مسبوق به سابقه بوده است؛ چندی پیش، در طول حمله حامیان ترامپ به کنگره آمریکا نیز این رسانه‌ها به جای پوشش حوادث و اخبار ایالات متحده ترجیح دادند تا به بازپخش برنامه‌های خود بپردازند؛ اکنون نیز فجایع آمریکا از نگاه این رسانه‌ها سانسور می‌شود تا خدشه‌ای به هیمنه پوشالی ایالات متحده وارد نشود!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها