يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۴۱۱۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
از روستای سرزه به روستای سیف‌الدینی ریگان رفتیم، روستایی که کشاورزی آن در حال نابودی بود، سپاه ثارالله با کیلومترها لوله‌گذاری، آب را به مزارع انتقال داده و از خشکیدگی نخلستان‌ها جلوگیری کرده است، آبی که در گذشته در شن فرو می‌رفت و اشک کشاورزان را درآورده بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس _کرمان، موسی ملائیان؛ به‌منظور افتتاح پروژه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ثارالله استان در روستاهای ریگان، راهی این مناطق شدیم، از لابه‌لای سنگلاخ‌ها و جاده‌های صعب‌العبور به روستای کچ‌کهور رسیدیم، مردمانی محروم اما امیدوار به همت جهادگرانی که شبانه‌روز کار و تلاش در جهت رفع محرومیت این منطقه دارند.

چشم امید اهالی روستا به جهادگران سپاه است

اهالی این منطقه با مشاهده جانشین سپاه ثارالله استان، فرمانده سپاه ریگان، امام جمعه، بخشدار مرکزی و مسئولان، به استقبال آمدند و از مشکلات خود گفتند، پیرمرد روستایی که سال‌ها چشم انتظار آب آشامیدنی سالم است، می‌گوید آن‌قدر آب روی دوشم آوردم دیگر رمقی برای تهیه آب ندارم، فرزندان ما کیلومترها راه باید طی کنند تا آب آشامیدنی سالم تهیه کنند.

امروز کلنگ آبرسانی به روستای کچ‌کهور توسط جانشین سپاه ثارالله استان کرمان به زمین زده شد و برای آبرسانی به این روستاها کیلومترها لوله‌گذاری جهت تامین آب آشامیدنی به همت سپاه ثارالله انجام خواهد شد.

با اهالی این منطقه خداحافظی کردیم و به امید آبرسانی به این منطقه از آنها جدا شدیم، اما اشک از چشمان مادری که پای فرزندش دیگر برای تهیه آب زخمی نمی‌شود جاری شد و دعای خیر را بدرقه بسیجیان سخت‌کوش کرد.

با گذر از راه‌های صعب‌العبور به روستای امین‌آباد رسیدیم، روستایی که اهالی آن از نعمت مسجد برخوردار نبودند، امین‌الله هاشم‌زهی در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: ما اهالی روستا در مناسبت‌های مختلف در چادر مراسم‌های خود را برگزار می‌کردیم اما از مسئولان قرارگاه پیشرفت و آبادانی تشکر می‌کنم که برای ما مسجد زیبا و مستحکمی ساخته شده است.

راهمان را ادامه دادیم و به روستای سرزه رسیدیم، روستایی که با فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی اکنون سرزنده و اهالی آن امیدوارتر از گذشته شدند، قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ثارالله استان در این روستا مدرسه، خانه عالم و مسجد ساخته و اهالی روستا از مزایای آن برخوردار شدند.

 

نجات دانش‌آموزان از ترک تحصیل با ساخت مدرسه

رقیه نژادی یکی از دانش‌آموزان این روستا در گفتگو با خبرنگار فارس می‌گوید: ما به‌دلیل نبود مدرسه در حال ترک‌ تحصیل بودیم اما با ساخت مدرسه در این روستا مشغول به تحصیل شدیم، از مسئولان و بسیجیان سپاه ثارالله و شهرستان تقدیر و تشکر می‌کنیم که نگذاشتند ما بیسواد بمانیم.

خدامراد هاشم بیان داشت: فرزندان ما در حال ترک‌ تحصیل بودند چون در این روستا امکانات تا مقطع ابتدایی وجود داشت. به‌دلیل مسافت طولانی و نبود واحد آموزشی ما قادر به ادامه تحصیل فرزندانمان نبودیم.

عیسی نژادی‌مقدم یکی از اهالی سرزه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس عنوان کرد: در روستای ما سپاه ثارالله خانه عالم، مسجد و مدرسه ساخته است که از این جهادگران تشکر می‌کنیم.

 

زنده شدن نخلستان‌ها با اجرای لوله‌گذاری

از روستای سرزه به روستای سیف‌الدینی ریگان رفتیم، روستایی که کشاورزی آن در حال نابودی بود. سپاه ثارالله با کیلومترها لوله‌گذاری، آب را به مزارع انتقال داده و از خشکیدگی نخلستان‌ها جلوگیری کرده است، آبی که در گذشته در شن فرو می‌رفت و اشک کشاورزان را درآورده بود.

کشاورزی که سالها دسترنجش به‌دلیل کمبود آب در حال نابودی بود؛ اکنون اجرای لوله‌گذاری از محل موتورپمپ کشاورزی تا مزارع به طول کیلومترها آب را به نخل‌ها می‌رساند و عطش چندین ساله آنها را برطرف می‌کند.

کشاورز سیف‌الدینی که پس از سالها، دسترنجش این روزها سرسبز شده بود، دست به دعا برداشت و جمله‌ای زیبا با عنوان "خداوند در بهشت برای شما گلستانی عطا فرماید"، از مسئولان حاضر قدردانی کرد.

عطامحمد هاشم‌زهی هم به خبرنگار فارس گفت: نخلستان ما در حال نابودی بود که به همت سپاه شهرستان نجات یافت،  ما اکنون طعم کشاورزی را می‌چشیم خداوند به بسیجیان خیر دنیا و آخرت عنایت کند.

به داخل روستا رفتیم، روستایی که از لابه‌لای سنگ‌ها، آبی گوارا به اهالی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی هدیه داده شده است. این آب آشامیدنی کیلومترها لوله‌گذاری شده تا به این روستا آبادانی را هدیه دهد.

نصرت‌الله هاشم‌زهی ابراز کرد: از مسئولان سپاه ثارالله و قرارگاه پیشرفت و آبادانی کمال تقدیر و تشکر را داریم که آب آشامیدنی به ما هدیه دادند.

 

اجرای ۱۲ پروژه در مناطق محروم ریگان با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان در حاشیه مراسم افتتاح این طرح‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان عنوان کرد: 12 پروژه عمرانی در روستاهای محروم شهرستان ریگان در منطقه سرزه افتتاح شد و اهالی این مناطق از مزایای آنها برخوردار شدند.

سرهنگ محمدعلی نظری ابراز کرد: این طرح‌ها به‌همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ثارالله استان در چهار روستای منطقه سرزه اجرا و افتتاح شدند، این طرح‌ها در زمینه ساخت واحد آموزشی، خانه عالم، آبرسانی، کشاورزی، مسجد و راهسازی هستند.

 

 

جانشین سپاه ثارالله استان تصریح کرد: برای ساخت این پروژه‌های عمرانی بیش از ۱۴ میلیارد تومان هزینه شده است و  به‌زودی راه این منطقه که صعب‌العبور است، تسطیح می‌شود و اهالی این مناطق از مزایای آن برخوردار خواهند شد و با افتتاح این طرح‌ها صدها خانوار در مناطق محروم ریگان از مزایای آنها برخوردار شدند.

حجت‌الاسلام حبیب رضازاده امام جمعه ریگان گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ثارالله استان در روستاهای محروم شهرستان خدمات ارزنده‌ای انجام داده است.

وی از قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ثارالله استان و ناحیه مقاومت سپاه ریگان جهت اجرای این طرح‌ها قدردانی کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها