يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۴۱۶۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از آغاز فاز نخست تزریق بالینی واکسن «کووپارس» احتمالا تا دو روز آینده خبر داد و گفت: شرایط انتخاب ۱۳۳ متقاضی به زودی اعلام می شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر: معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از آغاز فاز نخست تزریق بالینی واکسن «کووپارس» احتمالا تا دو روز آینده خبر داد و گفت: شرایط انتخاب ۱۳۳ متقاضی به زودی اعلام می شود.

محمدحسین فلاح مهرآبادی در خصوص آخرین وضعیت ساخت واکسن کرونا در مؤسسه رازی و زمان شروع فاز بالینی آن گفت: ما مستندات مربوط به واکسن «کوو پارس» را به اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو ارسال کرده‌ایم و منتظر هستیم که مجوز شروع تزریق به انسان را به ما بدهند.

زمان آغاز فاز نخست تزریق «کووپارس»

وی گفت: احتمال می‌رود که ظرف دو روز آینده این مجوز را به ما بدهند و ما فاز یک بالینی را آغاز کنیم.

فلاح مهرآبادی ادامه داد: فاز یک برای تزریق واکسن به ۱۳۳ نفر در نظر گرفته شده است. به این معنی که در شروع نخست و برای بررسی عوارض احتمالی ناخواسته تزریق روی ۱۳ نفر انجام می‌شود و پس از آن ظرف مدت یک ماه، در ۴ گروه ۳۰ نفره تزریق برای ۱۲۰ نفر صورت می‌گیرد. پیش بینی می‌کنیم که تزریق اولیه تا پایان اسفند به اتمام برسد.

معاون مؤسسه رازی گفت: مطابق با برنامه‌ریزی فاز نخست تزریق واکسن «کوو پارس» حدوداً دو ماه طول می‌کشد و ۳۵ روز پس از آنکه نفر آخر، اولین تزریق را داشت آزمایش‌های مربوطه را انجام و نتایج بررسی به سازمان غذا و دارو می‌فرستیم. اگر نتایج مورد تأیید قرار گیرد مجوز فاز دوم را به ما می‌دهند.

وی با بیان اینکه فاز دوم بالینی نیز روی ۵۰۰ نفر امتحان خواهد شد، افزود: واکسن «کوو پارس» دو بار به صورت تزریق عضلانی و به فاصله ۲۸ روز انجام می‌شود و یک بار نیز تزریق استنشاقی در روز ۵۳ خواهد داشت.

فلاح با تاکید بر اینکه شروع تزریق و شرایط انتخاب افراد را از طریق صدا و سیما و خبرگزاری‌ها اعلام می‌کنیم، گفت: در صورت دریافت مجوز و شروع کار بالینی، افراد می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه ثبت نام داوطلبان واکسن آزمایشی کووید ۱۹ مؤسسه سرم سازی رازی به نشانی https://covid.rvsri.ac.ir/ تمایل خود را برای دریافت واکسن اعلام کنند و در این مرحله با بررسی شرایط متقاضیان، ۱۳۳ نفر را بر اساس معیارهایی که داریم از میان این افراد، انتخاب خواهیم کرد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها