يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۴۲۹۱
زمان انتشار: ۱۰:۰۹     ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
یادداشت؛
دکتر امیر حمزه مهرابی

پایگاه 598: برخی از جریانات سیاسی ماها قبل از انتخابات، با بهره گیری از رسانه و کاربست از عملیات روانی، تبلیغات دامنه داری را آغاز کرده اند تا به جای پاسخگویی به مردم در مورد عملکرد افتضاح خود، بار دیگر با رقیب هراسی، افکار عمومی را چنان مشوش کنند که در یک فضای غبار آلود، مردم برای چندمین بار گول پروپاگاندای آنان را بخورند و برای خلاصی از یک ترس کاذب و ساختگی، به جماعت مدعی اصلاح طلبی و تدبیر رای دهند.

این گروه با نادیده گرفتن عملکرد افتخار آمیز نظامیان و مجاهدان در عرصه های مختلف (دفاعی ، برقراری امنیت ، دستگیری جاسوسان و اختلاسگران، مجرمینفراری ، سازندگی، خودکفایی، کمک رسانی به مردم در حوادث گوناگون، سد سازی، آب رسانی، جهاد سلامت، صنایع ریلی و مترو ، صنایع موشکی، هسته ای، ماهواره، سیاست منطقه ای و دفاع از مظلومین و...) در هراس از اینکه شاید یکی از نظامیان، خود را در معرض آرء عمومی بگذارد و مردم نیز با شناخت ازفرزندان خدوم و مخلص خود به آنان رای دهند ، شروع به سم پاشی علیه رقیب احتمالی کرده اند .

هر چند تا این زمان دقیقا مشخص نیست که آیا یک یا چند نظامی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کنند و اگر ثبت نام کنند، آیا تایید صلاحیت می شوند یا نه ؟ ولی با توجه به حجم گسترده مصاحبه ها و مقالات جناح غرب زده علیه کاندیدای احتمالی نظامی(بویژه سپاهی)، مناسب است نکاتی در این زمینه بیان شود :

حضور نظامیان در انتخابات از نظر قانون

در هیچ یک از کشورها از جمله در قوانین جمهوری اسلامی، هیچ منعی برای حضور افراد با سابقه نظامی یا امنیتی در انتخابات و تصدی مسئولیت های اجرایی و تقنینی وجود ندارد . چنان که از اول انقلاب تاکنون نظامیان زیادی برای جایگاه های مختلف نامزد شده اند و با رای مردم انتخاب شده اند .

استناد به فرمایش امام خمینی و مقام معظم رهبری مبنی «بر عدم دخالت نظامیان در سیاست» در این زمینه، یک مغلطه است که ربطی به مسئولیت پذیری ندارد چنان که زمان خود امام هم نظامیان کاندیدای انتخابات می شدند. تصدی مسئولیت و خدمت به مردم، فرصتی است که هیچ صنف و گروهی به طور مطلق از آن محروم نشده اند مگر اینکه شرایط مصرح در قانون را نداشته باشند که از این بابت هیچ فرقی بین نظامی و غیر نظامی نیست .

یا اصلاح طلبان قانون را نمی دانند و یا به روش روحانی ( در تفسیر تاریخ ) قانون و فرمایش امام خمینی (ره)را تفسیر به رای می کنند.

حضور نظامیان در انتخابات از نظر تاریخ

الف:در خارج کشور

طبق اسناد تاریخی، تحولات اساسی درتاریخ بشر ( نظریه های روانشناسی،جامعه شناسی ، واکسیناسیون، پیشرفت های پزشکی، اختراعات در صنایع حمل و نقل ، پل سازی، ارتباطات ،ماهواره و...)ریشه در سازمانها و فعالیت های نظامی داشته است.

علاوه بر این، پیشرفتهای شگرف بسیاری از کشورها از جمله آمریکا و کره جنوبی،به دست نظامیان صورت گرفته است واکثر روسای جمهور آمریکا نظامی بوده اند (از ۴۶ رئیس جمهور تاریخ آمریکا ۳۱ نفر دارای سوابق نظامی هستند و بیش از 20 نفرشان در ارتش این کشور به شکل قرار دادی خدمت کرده اند)

که 12 نفر ژنرال بوده اند و ۳ نفرشان بالاترین درجه نظامی کشورشان را در زمان خودشان داشته اند ( جرج واشنگتن، آیزنهاور (ژنرال ۵ ستاره) و گرانت (ژنرال ۴ ستاره) )

اینکه چرا در نظر غرب پرستان، نظامیان در ایران«بد» ولی در آمریکا «خوب» هستند ، تناقضی است که در اغلب رفتاراین جماعت مشاهده می شود

دیگر اینکه چرا از یک رئیس جمهور نظامی در کشورمان تا این حد می ترسند؟ جواب می تواند کارآمدیو محبوبیت نظامیاننزد مردم باشدکه ترس از شکست مفتضحانه در انتخابات آتی ، آنان را به این تناقض گویی دچار کرده است .

ب: در ایران

بعد از انقلاب اسلامی که آراء مردم تعیین کننده شده است افراد زیادی از نظامیان در انتخابات نامزد شده و مسئولیت های زیادی نیز پذیرفته اند و منحصر به مقطع کنونی نیست . از جمله دریادار مدنی(کاندیدای اولین دوره ریاست جمهوی)، سردارمحسن رضایی (کاندیدای چند دوره )سرهنگ علی لاریجانی(رئیس سابق مجلس و کاندیدای چند دوره ) ، سردارقالیباف (رئیس کنونی مجلس و کاندیدای چند دوره ) حسن روحانی(نیروی نظامی- امنیتی و رئیس جمهور فعلی) ،دریابان شمخانیو تعداد زیادی از نمایندگان مجلس، سابقه نظامی یا امنیتی دارند. پس کسانی که مخالف حضور نظامیان در انتخابات این مرحله هستند نه از قانون اطلاعی دارند و نه از حافظه تاریخی مناسبی برخوردارند .

جایگاه نظامیان در فرهنگ اسلامی

نظامیان، جهادگران ، مجاهدان و مرزداران در فرهنگ و آموزه های اسلامی از جایگاه رفیعی بر خوردارند. مدال افتخار خدای سبحان به مجاهدان با آیه « فضل الله المجاهدین علی القاعدیناجرا عظیما» گویا ترین معیار تعیین جایگاه این قشر از جامعه می باشد. خداوند ضمن اعلام برتری مقام مجاهدان ، به رسولش دستور جهاد و مجاهدت می دهد (یا ایّها النّبى جاهد الکفّار و المنافقین واغلظ علیهم) و در جایی حتی به جرقه سم اسب مجاهدان راه خدا را قسم می خورد.

قدر و منزلت نظامیان و مجاهدان در سیره نظری و عملی پیامبر مکرم اسلام(ص) و سایر معصومین(ع) به حدی زیاد است که در این زمینه کتابها نوشته شده و جا دارد کتابهای فراوانتری نگاشته شود.

اینکه اصلاح طلبان و همپالگی های آنان، دو تابعیتی ها و کسانی که در دوران دفاع مقدس مشغول عیش و نوش و خوش گذرانی در غرب بودند را بر نظامیان ، مجاهدان و ایثار گرانی که از حیثیت و شرف این ملت دفاع می کردند، ترجیح می دهند و از هر فرصتی برای کوبیدن سپاهیان بهره برداری می کنند، نشان از بی اعتقادی آنان به آموزه های اسلام و قرآن و بیگانگی این جماعت نسبت به غیرت و شرف دارد.

تکرارگفتمان سقیفه

جرم انگاری جهاد در راه خدا و خفیف شمردن قدر و شان مجاهدان و رزمندگان ، گفتمانی است که در سقیفه برای کنار زدن ابرمرد تاریخِ جهاد و شهادت امام علی(ع) و محروم ساختن مردم از نعمت وجودی جانشین به حق پیامبر(ص)، از آن بهره بردند.

بهانه دنیاپرستان سقیفه این بود که چون علی سردمدار جنگهای بدر و احد و خندق و ... بوده و سران بسیاری از قبایل به دست او کشته شده اند، شایستگی و مقبولیت خلافت و ریاست بر جامعه را ندارد و با این ترفند مردم را از حکومت علوی به هراس افکندند و شد آنجه نباید می شد .

در زمان فعلی نیز جماعت غرب گرا با همان «شگرد سقیفه ای» چنان از نظامیان و نظامیگری یاد می کنند که گویا کسانی که در دوران دفاع مقدس و بعد از آن و در مرحله دفاع از حریم ولایت از جان عزیز خویش گذشتند و در همه صحنه های خدمت رسانی جها کرده و می کنند، جرمی نابخشودنی مرتکب شده اند که باید مهر خیانت بر پیشانی آنها زده و از صحنه روزگار محو شوند!!

غافل از اینکه مردم به خوبی می دانند شخص رسول خدا (ص)فرماندهی اغلب جنگها را بر عهده داشته و نظامی ترین فرد جهان اسلام محسوب می شود. اگر جهاد و نظامی گری جرم است، پس ازنظر این گروه، انبیاء و معصومین (ع) خصوصاً امام علی (ع)همگی مجرمترین هستند . (العیاذ بالله)

معلوم نیست این جماعت به کدام دین اعتقاد دارند و به کدام مرام و آیین پایبندند ؟ حتی اگر اینان پیرو فرهنگ آمریکا باشند، در آنجا نظامیان و کهنه سربازان جنگ جهانی و سایر جنگهای تجاوز گرانه، از اعتبار و امتیازات ویژه ای برخوردارند ولی در ایران قهرمانان و مدافعان دین و میهن فحش می خورند و شهدا و خانواده آنان تحقیر می شوند .(جای شهید و جلاد عوض می شود) !

آبكش (صافی)به كفگير می گه سه سوراخی

ضرب المثل فوق و مشابه آن( «کور خود است و بینای مردم»- «کاه چشم مردم را می‌بینه ولی کوه چشم خودش را نمی‌بینهو ...) وقتی بکار می رود که افراد و جماعتی، عیوب و اشکالات فراوان، عمیق و گسترده ای دارند ولی دیگران را به خاطر یک یا دو عیب کوچک و سطحی و یا خود ساخته ، سرزنش می کنند.

مصداق این ضرب المثل،جماعت لیبرال و غربزده ای هستند که از اول انقلاب تاکنون بیشتر زمانها، حاکمیت در سیطره آنها بوده است وبه جای پاسخگویی به مردم بخاطر، تحمیل وضع اسف بار اقتصادی و معیشتی، به بیان استعاره هایی ساختگی و تحریف واژه ها متوسل شده اند و دقیقا شبیه دوره قبل(با شعار مسخره دیوار کشیدن در پیاده روها و حکومت سرهنگ ها و ...،) در یک پروژه هماهنگ،با طرح استعاره های مسخره تری مثل: تبدیل کشور به پادگان نظامی، سیم خار دار کشیدن دور کشور و... به عوام فریبی دامن می زنند.

این جماعت هیچ نقصی به جز نظامی گری برای نیروهای انقلابی نتوانستند پیدا کنند در حالی کهخودشان علاوه بر پیری و عدم کارآیی داراینواقص و عیوب فراوانی هستند که مردم با گوشت و پوست خود آنها را لمس می کنند . برخی از آنها عبارتند از :

دوتابعیتی، اختلاس، نفوذی، اشرافی گری، همسر کشی،کشف حجاب، ازدواج سفید، انحراف عقیدتی، ولایت گریزی، واگذاری های رانتی ، ذلت پذیری، امضای قرارداد های ننگین ( برجام، کرسنت، استات اویل و...) تحمیل تورم 600 و 800 درصدی به مردم ، تعطیلی کارخانه ها ، به باد دادن سرمایه های مردم در بورس، کاهش وحشتناک ارزش پول ملی، تعطیلی ساخت و ساز مسکن، تاراج طلا و ارز ، حیف و میل سرمایه های ملی، ، قانون گریزی و...

جماعتی معلوم الحال باچنین ویژگی های شرم آوری در جایگاهی نیستند که دیگران را ملامت کرده و برای آنان عیب تراشی کنند و جامعه را از خدمات آنان محروم سازند .

یک بام و دو هوا

وقتی دم خروسِ این جریان بیرون می زند که نه تنها با کاندیاتوری و تصدی مسئولیت از سوی نظامیان هم فکر خودشان مخالفت نمی کنند بلکه موضعی کاملا حمایت گرانه و جانبدارانه به خود می گیرند. بزرگترها یادشان است که هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی در گذشته بالاترین مناصب نظامی را داشته اند، این افراد وقتی با اصلاح طلبان زوایه داشتند با بدترین تعابیر (علیجناب سرخ پوش و...)مورد شماتت واقع می شدند ولی از زمانی که از خط ولایت فاصله گرفتند و به جماعت غرب گرا نزدیکتر شدند، مورد تمجید قرار گرفتند.

از نظر این گروه اگر نظامیانی مثل : شمخانی ، دهقان و لاریجانی کاندیدا شوند، بسیار پسندیده است ولی اگر امثال قالیباف و سعید محمد بخواهند نامزد شوند، خلاف اصول دمکراسی و مردم سالاری است و به شدت سرزنش و تحقیر می شوند.

این استاندارد های دوگانه و تاکتیک نخ نما شده ی «یک بام و دو هوا»، دقیقا کپی برداری از رفتار آمریکا واروپاست که اغلبشان شاگرد آن فرهنگ هستند .

ولی این بار مردم با شناخت بیشتر از ماهیت منافقانه لیبرال مسلکان و عدم کارآیی این جماعت در اداره کشور، آنان را به سرازیری تاریخ روانه می کنند .ُ

نسبت غربزده ها با اسلامیت و جمهوریت

بررسی ادبیات کتبی و شفاهی و رفتار جماعت اصلاح طلب و همفکرانشان آشکارا نشان می دهد که با آموزه های اسلام و فرهنگ شیعی بیگانه هستند و برداشتهای وارونه و تفاسیر انحرافی از اسلام دارند (کافی است مروری به سخنان سروش، کدیور، گنجی، خاتمی، حجاریان، تاجزاده ، روحانی و ... داشته باشید) خودشان هم هیچ ادعایی در این زمینه ندارند و اصولا اسلام را برای اداره جامعه مناسب نمی دانند ( اعتقاد به سکولاریزم و نفی اسلامیت نظام)

اما شعار« جمهوریت» و مردم سالاریِ اینها، گوش فلک را کر کرده است . جالب توجه است که علاوه بر شورش علیه رای مردم در مقاطع مختلف بویژه در فتنه 88 ، در این خصوصاین موضوع مورد بحث ما نیز عدم اعتقادشان به مردم سالاری به خوبی نمایان است. در جمهوری اسلامی تصدی پست ریاست جمهوری و بسیاری از مناصب با رای مردم صورت می گیرد، سوال این است که اگر مردم در انتخاباتی که خود شما مجری آن هستید به یک « نظامی» رای بدهند، شما چرا برآشفته می شوید و آن را غیر دمکراتیک تلقی کرده و از الان زمینه های شورش علیه این تصمیم مردم را تدارک می بینید (جمله حجاریان در تحریک اقوام علیه انتخاب یک نظامی ) .

تجربه نشان داده است(انتخابات دوره نهم و دهم ریاست جمهوری ) که از نظر این جماعت اگر مردم تنها و تنها به خودشان رای بدهند،فهیم و با شعورند و انتخابات آزاد و دمکراتیک است در غیر این صورت رای مردم (جمهوریت نظام) را قبول ندارند و نوچه های خود را به شورش و ریختن به خیابان دعوت می کنند و تا آستانه براندازی نظام پیش می روند.، حتی با دعوت از کمک خارجی و دشمنان نظام !!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها