أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۴۵۱۸
زمان انتشار: ۱۵:۱۱     ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
سعید نمکی، وزیر بهداشت خطاب به مردم گفت: ویروس کرونای انگلیسی بسیار خطرناک است، بار بندیل سفر نبندید و فکر سفر را هم نکنید
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، سعید نمکی وزیر بهداشت در ارتباط تلویزیونی اظهار داشت: روند مرگ‌های روزانه کشور علی رغم ورود ویروس جهش یافته افزایش قابل ملاحظه نداشته است و امروز روند مرگ و میر دو رقمی است.

وی افزود: در استان‌ها روند شیوع در استان خوزستان بسیار بالاست و استان آتشین از نظر گرفتاری بیماری کرونا است و اغلب شهرهای استان گرفتار بیماری هستند، این ویروس متاسفانه چهره متفاوت از ویروس ووهان دارد و شدت بیماری بسیار بالاست و بیماران سریع بدحال می‌شوند و جوانان را گرفتار می‌کند.

نمکی ادامه داد: حتی افرادی که زود مراجعه می‌کنند سریعا دچار درگیری ریه می‌شوند به طوری که از ۷۰ بیمار اینتوبه در خوزستان سی بیمار در یک شبانه‌روز جان باختند. استاندار خوزستان درحال پیگیری و مدیریت امور است.

وزیر بهداشت گفت: در هند با پیدا شدن موارد جدیدی از ویروس موتاسیون یافته همه پروازها تعطیل شد در نیوزلند نیز با شناسایی یک مورد ویروس محدودیت شدید اعمال شد. الان در خوزستان که کانون سنگین آلودگی است تست در قطار و هواپیما الزامی نیست که متاسفانه این موضوع منجر به این خواهد شد کنترل بیماری از دست ما خارج شود.

وی هشدار داد: تخت‌ها بیمارستانی در خوزستان افزایش یافت و کمبود دستگاه‌های اکسیژن‌ساز نیز رفع شده است. در استان خوزستان متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار پایین است و هنوز هم نسبت به متوسط کشوری رعایت پروتکل‌ها بسیار پایین است که این موضوع نشان می‌دهد مدیریت بیماری با این سطح رعایت بسیار پایین است.

نمکی گفت: به همکارانم و مسوولان اجرایی خصوصا استان خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد و ... تذکر می‌دهم که مراقب باشید آتش بیماری کرونا به استان‌های همجوار خوزستان نیفتند که کار بسیار سخت خواهد شد.

وی توصیه کرد: فردا روز احسان و نیکوکاری است و از مردم شریف می‌خواهم کمک‌های مومنانه را در راستای مدیریت بیماری ادامه دهند و پس فردا که روز درختکاری است از مردم می‌خواهم به یاد مدافعان سلامت درخت بکارند.

نمکی ادامه داد: سعی کردیم با مجموعه واکسن وارداتی گروه‌هایی به مجموعه نظام سلامت اضافه کنیم، این واکسن‌ها بین افراد خط مقدم کووید۱۹ و جانبازان شیمیایی و قطع نخاع و سالمندان تقسیم شد. ۲۵۰ هزار واکسن اوایل هفته وارد شد و ۲۰۰ هزار واحد دیگر وارد می‌شوند و تا پایان اسفند یک میلیون واکسن دریافت خواهیم کرد.

وزیر بهداشت درباره جزئیات واکسن‌های تولیدی گفت: واکسن برکت فاز اول را بسیار خوب گذارند و امیدوارم فاز دو و سه را بتوانیم ادغام کنیم و زودتر به فاز تولید برسیم. فاز سه واکسن پاستور درحال آغاز شدن است و واکسن رازی فاز یک را آغاز کرد، ۴ نفر دیگر واکسینه شدند و حال همه دریافت کنندگان واکسن خوب است. فاز کلینیکال تریال انسانی یک واکسن دیگر هفته آینده آغاز می‌شود. ویروس جدید بسیار خطرناک است و باید آن را جدی بگیریم، همانطور که از هیچ فردی زخمی نمی‌پرسیم که مقصر کیست از همه مبتلایان مراقبت می‌کنیم و مورد بی‌توجهی قرار نمی‌دهمی اما تقاضا دارم مردم خود را گرفتار تخت‌های بیمارستانی نکنند.

وی خاطرنشان کرد: در خریدهای نوروزی مردم رعایت کنند، امیدوارم مردم از الان به سفر نروند و خواهش می‌کنم مردم تدارکت سفر را در ذهن و خیال خود نداشته باشند. سال سختی بر ما و مردم گذشت اگر اسفند شرایط خوب باشد شرایط سفر اعلام می‌شود. نوسان قلب من با نوسان پر شدن تخت‌های بیمارستان و مرگ‌ومیر مردم کشور تنظیم شده است و امیدوارم با رعایت پروتکل‌ها گام‌های موفق تری برداریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها