أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۴۶۳۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: FATF آسیب‌پذیری ما را چندبرابر می‌کند و اگر راهکاری برای دور زدن تحریم‌های ظالمانه وجود داشته باشد تا نفت را صادر و پول را به کشور منتقل کنیم، پذیرش FATF مانع از آن می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: FATF آسیب‌پذیری ما را چندبرابر می‌کند و اگر راهکاری برای دور زدن تحریم‌های ظالمانه وجود داشته باشد تا نفت را صادر و پول را به کشور منتقل کنیم، پذیرش FATF مانع از آن می‌شود.

علیرضا زاکانی در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی جوانب FATF:

* اف‌ای‌تی‌اف کمکی به رفع تحریم‌ها و انتقال پول به کشور و تسهیل مراودات کاری و پولی نمی‌کند بلکه بندی به پای اقتصاد کشور است.

* FATF آسیب‌پذیری ما را چندبرابر می‌کند و اگر راهکاری برای دور زدن تحریم‌های ظالمانه وجود داشته باشد تا نفت را صادر و پول را به کشور منتقل کنیم، پذیرش FATF مانع از آن می‌شود.

* در واقع با پذیرش آن و به‌اصطلاح شفاف‌سازی، دست‌های خود را در اقتصاد و دور زدن تحریم‌ها برای دشمن رو می‌کنیم و هیچ عقل سلیمی این را نمی‌پذیرد.

* دولت برای پذیرش FATF شروطی را مطرح کرد که باید گفت اصلاً شرط‌پذیر نیست و اگر کشور به آن بپیوندد، در ابتدای بهانه‌جویی‌های دیگری قرار می‌گیریم، در حقیقت FATF موضوع سیاسی است و اصلاً تخصصی نیست.

* حتی پذیرش آن، بهانه‌جویی برای دیگر مسائل ازجمله موضوعات هسته‌ای را به‌وجود می‌آورد و هرکدام از این بندها را اضافه کنیم، خود را گرفتارتر می‌کنیم و با ظلم مضاعفی مواجه می‌شویم.

* در مجمع تشخیص مصلحت نیز این موضوع موافقین و مخالفینی دارد و موافقین نتوانستند استدلالات کافی را برای پذیرش FATF بیاورند لذا در مجمع به دور کارشناسی افتاد و مخالفین، استدلال‌هایشان، قوی‌تر است.

* از طرفی موافقان نیز دلیلی منطقی ندارند به‌غیر از این‌که می‌گویند "مانند برجام، انتظاری ایجاد شده است و باید به آن پاسخ بدهیم"، من معتقدم تا بحث تحریم‌های ظالمانه وجود دارد FATF رأی نمی‌آورد و انتظار نداشته باشند خودمان را گرفتارتر کنیم، این مسیری که دولت توصیه می‌کند کارشناسی نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها