يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۴۹۶۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
شاخص کل بورس امروز سه‌شنبه با افزایش ۳۶ هزار و ۳۰۹ واحدی معادل ۲.۹۰ درصد به یک میلیون و ۲۹۰ هزار و ۵۲۲ واحد رسید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایبِنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۶ هزار و ۳۰۹ واحدی معادل ۲.۹۰ درصد به یک میلیون و ۲۹۰ هزار و ۵۲۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۵۷ واحدی به ۱۷ هزار و ۸۲۷ واحد رسید.

امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات چهارمین روز هفته (سه شنبه بیست و ششم اسفندماه ماه ۹۹)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۹۴۵۵ واحدی معادل ۲.۹۰   درصد به رقم ۳۳۶ هزار و ۸۶ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۳۰۸۸ واحدی معادل درصد، عدد ۴۳۷ هزار و ۹۲۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۰۱۳ واحدی به رقم ۲۸۵ هزار و ۵۲۹ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۸۴۷۸ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۱۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۰۴۳۴ واحد افزایش به رقم ۹۵۲ هزار و ۲۲۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۰۰۹۸ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۸۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، وامید، تاپیکو، شپنا و پارس با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فخاس، برکت، کویر و کبافق، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۸۳۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۱۶ هزار و ۱۰۰ نوبت معامله و به ارزش ۸۰ هزار و ۶۲۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سمازن(سیمان‌مازندران) با ۶.۱۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وامید، فباهنر، فولاد، وتوکا و فسازان بود. همچنین نماد معاملاتی کبافق(معادن‌ بافق) با ۱.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کمنگنز، پتایر، خشرق، غالبر، سفانو و ساراب قرار گرفتند.

پُرتراکنش‌های بازار امروز

روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی برکت، اپال، ثبهساز، غزر، خودرو، خساپا، شپنا و بوعلی به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.

بیشترین عرضه و تقاضا 

بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی شتران، فولاد، پارند و شپنا با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای سنیر، خزر، کلوند و سدور، بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها