أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۵۰۶۷
زمان انتشار: ۲۱:۲۶     ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
ثبت نام داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای مجلس برای تعیین تکلیف ۶ کرسی خالی مجلس از صبح امروز آغاز شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای تعیین صاحبان ۲۹۰ کرسی سبز بهارستان در ۲۰۸ حوزه انتخابیه در تاریخ دوم اسفند سال ۹۸ برگزار شد، اما پس از اعلام نتایج، انتخابات ۱۱ حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شد.

دور دوم انتخابات در ۲۱ شهریور سال ۱۳۹۹، تکلیف نمایندگان ۱۰ حوزه انتخابیه برای ورود به مجلس مشخص شد، اما ۶ صندلی خانه ملت به دلایلی همچون فوت بر اثر ابتلا به کرونا و یا رد صلاحیت و رد اعتبارنامه نمایندگان خالی ماند.

تعیین تکلیف این کرسی‌ها به انتخابات میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی موکول شد انتخاباتی که قرار است همزمان با برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و پنجمین انتخابات میاندوه‌ای مجلس خبرگان رهبری تکلیف برگزار شود.

انتخابات میان دوره‌ای مجلس یازدهم در ۶ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود؛ ۲ تن از منتخبان مردم یعنی خانم فاطمه رهبر منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و محمدعلی رمضانی، منتخب مردم آستانه اشرفیه پیش از تشکیل مجلس یازدهم به دلیل ابتلا به بیماری کرونا و به دلیل داشتن بیماری زمینه‌ای فوت کردند.

پس از اعلام نتایج انتخابات در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان نیز شورای نگهبان با توجه به اسنادی که در دست داشت صلاحیت سینا کمالخانی، منتخب مردم و تفرش را به دلیل جعلی بودن مدرک تحصیلی وی که از یکی از موسسات غیر معتبر اخذ شده بود، رد کرد، از این رو تعیین نماینده این حوزه نیز به انتخابات خرداد ۱۴۰۰ موکول شد.

پس از ورود منتخبان به مجلس یازدهم و در جریان رسیدگی به اعتبارنامه‌ها که در اول هر دوره مجلس انجام می‌شود، تعدادی از نمایندگان به اعتبارنامه آقای غلامرضا تاجگردون، منتخب مردم گچساران اعتراض کردند که با رأی منفی کمیسیون تحقیق و نمایندگان در صحن علنی مجلس اعتبارنامه این منتخب تصویب نشد؛ این به معنای پایان حضور آقای تاجگردون در مجلس و لزوم برگزاری انتخاباتی مجدد برای تعیین تکلیف نماینده این حوزه انتخابیه بود.

کمتر از ۲ ماه از آغاز به کار مجلس یازدهم نگذشته بود که تعداد دیگری از نمایندگان به کرونا مبتلا شدند از جمله عیسی جعفری، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ که نتوانست در مقابل این ویروس دوام آورد و درگذشت. طبق اعلام وزارت کشور تعیین نماینده جدید این حوزه انتخابیه نیز به انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ موکول شد.

همچنین انتخابات در حوزه انتخابیه میانه نیز که قرار بود ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ همزمان با سراسر کشور برگزار شود، به دلیل ردصلاحیت یکی از ۲ نامزد راه یافته به دوره دوم، لغو شد؛ بنابراین تعداد وکلای مردم در مجلس یازدهم ۲۸ خرداد امسال و در انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه‌های انتخابیه «آستانه اشرفیه»، «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «تفرش»، «بهار و کبودرآهنگ»، «گچساران» و «میانه» تکمیل می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها