يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۵۱۴۱
زمان انتشار: ۰۹:۲۶     ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
اختصاصی؛
درحالی که فصل دوم مجموعه «گاندو» یکباره به پایان رسید و سریال نیمه تمام ماند. با توجه به حساسیت‌های مطرح شده در ادامه داستان سریال گاندو و اشاره به برخی دیگر از عوامل شبکه نفوذ، پخش ادامه این سریال به بعد از انتخابات موکول شده است تا منجر به التهاب در فضای سیاسی کشور نشود.
به گزارش سرویس نقد رسانه پایگاه 598، فصل اول مجموعه تلویزیونی «گاندو» به کارگردانی جواد افشار سال 98 به روی آنتن شبکه سه سیما رفت. این سریال به تهیه کنندگی مجتبی امینی و بازیگری داریوش فرهنگ، پیام دهکردی، وحید رهبانی و ... در آن ایفای نقش کردند و داستان آن برگرفته از یک پرونده امنیتی بود که به قلم آرش قادری نوشته شده بود.


چرا گاندو 2 نیمه کاره تمام شد؟!

 با تاکید مسئولان شبکه ۳ دست‌اندرکاران سریال گاندو توانستند تا ۱۳ قسمت از این سریال را برای تعطیلات نوروزی آماده پخش کنند.

 لازم به ذکر است که بخش عمده‌ای از فیلمبرداری سریال گاندو در کشور ترکیه باقی مانده که عوامل این سریال در هفته‌های پیش‌رو به این کشور سفر خواهند کرد.

با توجه به حساسیت‌های مطرح شده در ادامه داستان سریال گاندو و اشاره به برخی دیگر از عوامل شبکه نفوذ، پخش ادامه این سریال به بعد از انتخابات موکول شده است تا منجر به التهاب در فضای سیاسی کشور نشود.

فارس نیز در این زمینه نوشت: «گاندو» تصویرگر پرونده «جیسون رضاییان» خبرنگار دو تابعیتی ایرانی _آمریکایی بود که از سال ۸۳ در ایران مشغول به کار می‌شود و سال ۸۸ پس از نا آرامی‌ها کشور را ترک و به آمریکا می‌رود و سال ۱۳۹۱ بار دیگر به ایران بازمی گردد، اما این‌بار با پوشش خبرنگار روزنامه «واشنگتن‌پست» که نامی آشنا و معتبر در عرصه رسانه‌ای جهان به‌شمار می‌رود. سرانجام رضاییان در پی اقدامات جاسوسی ضد امنیت ایران در تیر ماه سال ۹۳ در اوج مذاکرات هسته‌ای بازداشت و یک سال و نیم بعد یعنی در دی ماه ۹۴ یک پای مبادله تاریخی ایران و آمریکا می‌‍شود و درست در روز اجرایی شدن برجام وی در مبادله تاریخی زندانیان بین ایران و آمریکا، آزاد می‌شود.

 این سریال با توجه به اینکه اولین سریال در حوزه امنیتی به شمار می رفت که یک داستان واقعی را دستمایه خود قرار داده، با استقبال بسیاری از سوی مخاطبان همراه شد و ادامه چنین روشنگری هایی به یک مطالبه از سوی مردم تبدیل شد که خواستار ساخت آثار دیگری برگرفته از پرونده های واقعی بودند. سازندگان گاندو هم همان زمان این قول را به مخاطبان خود دادند که با روایت پرونده های جدید بازگردند.

به گزارش فارس، در ادامه سازندگان «گاندو» فصل دوم آن را برای نوروز 1400 تدارک دیدند. پرونده ای که این بار قرار بود پرونده چند جاسوس دیگر را هم به تصویر بکشد و نقش آنها را در برجام روایت کند.

اما هنوز چندی از پخش سریال نگذشته بود که واکنش ها به فصل دوم گاندو آغاز شد و اظهارات مقام های رسمی دولت در این باره به اوج خود رسید. البته در کنار اینها تاخیر در پخش سریال و یا برخی تغییرات اعمال شده در چند سکانس شائبه فشار بیرونی به سازندگان سریال و سانسور را تقویت کرد و حتی یکی از قسمت ها با تاخیر 45 دقیقه ای روانه آنتن شد.

 در نهایت و درست در جایی که سریال به اوج خود رسیده بود، مهدی آذرپندار مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه در گفت و گو با خبرگزاری فارس اعلام کرد که سریال در همین جا به پایان می رسد.

او در این باره گفت: با ورود کاراکتر شارلوت که از ابتدای سریال مخاطب با شخصیت او آشنا شده به ایران برای جاسوسی انگلیس، فصل دوم گاندو ویژه نوروز در شب پایانی تعطیلات موقتا به پایان میرسد.

وی اضافه کرد: ان شاء الله ادامه سریال بعد از انتخابات روی آنتن خواهد رفت و امیدواریم که مورد پسند مردم قرار گیرد.

او در نهایت گفت: زحمت زیادی برای رسیدن این سریال به پخش نوروزی کشیده شد و خوشبختانه با استقبال فوق العاده مردم، خستگی این زحمات شبانه روزی تیم سازنده به بار نشست و جبران شد.

هرچند آذرپندار در این گفت و گو اشاره ای به سانسور و یا اعمال فشار بیرونی نکرد، در نهایت باز هم در میانه قسمت آخر و پس از پخش پیام های بازرگانی، تاخیری حدود 30 دقیقه میان سریال ایجاد شد تا این شائبه تقویت شود که سازندگان سریال و شبکه سه تحت فشار قرار گرفته اند. شائبه ای که با توئیت کوروش کمره ای مشاور شبکه سه تقویت شد. 

او در این توئیت نوشته بود: استقبال از گاندو همه را غافلگیر کرد. انصافا مردم سنگ تمام گذاشتند. حقا باید از رئیس سازمان صداوسیما که در برابر فشارهای عجیب و کم نظیر برخی ایستادگی کرد تا مردم سریال مورد علاقه شان را ببینند و با واقعیت ها آشنا شوند تشکر کرد. منتظر مستندات جذاب از شعبانی باشید. سخن بسیار است.

در نهایت بخش پایانی سریال روی آنتن رفت و در آخر اعلام شد که این قسمت پایان فصل دو گاندو بوده است. اما در همین فاصله مجتبی امینی تهیه کننده سریال نیز در توئیتی اعلام کرد که سریال گاندو «دروغ» نبوده و نیست. گاندو صدای در گلو مانده مردم است. نمایش خیانت و فریبکاری آمریکا و انگلیس است. دروغ، تضمین امضای جان کری بود. دروغ، وعده های آمریکا و انگلیس برای برداشته شدن همه تحریم ها بود. دروغ، وعده های رونق اقتصادی است که نتیجه آن کوچک شدن سفره مردم بوده است. گاندو بر اساس اسناد واقعی ساخته شده، اسناد و مدارکی که پشتوانه پژوهشی نگارش فیلمنامه بوده را در فیلم مستندی در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها