يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۵۱۷۶
زمان انتشار: ۱۵:۵۸     ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
حسین ملکی مدیر فیلم‌برداری، عکاس و بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری صبا: حسین ملکی مدیر فیلم‌برداری، عکاس و بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت.

«حسین آرتیست» سینما درگذشت

حسین ملکی مدیر فیلم‌برداری، عکاس و بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که از مدتی پیش درگیر بیماری بود، صبح امروز ۱۴ فروردین ماه دار فانی را وداع گفت.

تورج منصوری رییس انجمن فیلمبرداران سینمای ایران با تایید این خبر گفت: حسین ملکی به دلیل بیماری کهنه‌ای که داشت از دنیا رفت. در حال انجام امور اداری بررای برگزاری مراسم تششع و تدفین این هنرمند پیشکسوت در بهشت زهرا هستیم و به محض قطعی شدن، روند برگزاری مراسم را اطلاع‌ذسانی خواهیم کرد.

منصوری در ادامه افزود:‌ حسین ملکی تجسم کاملی از سنیمای ایران بود و بین دوستان خیلی قدیمی به "حسین آرتیست" معروف بود، چون کار بازیگری می‌کرد و بسیار خوب هم این کار را انجام می‌داد مثل فیلم «ترن» مرحوم قویدل که با خسرو شکیایی کار می‌کرد و حقیقتا نقش مشکل و بی‌نظیری را ایفا کرد.

ملکی مدیر فیلمبرداری بیش از ۳۰ فیلم سینمایی بوده و در نزدیک به ۵۰ فیلم و سریال ایفای نقش کرده است.

او در سال ۱۳۶۹ برنده سیمرغ بلورین بهترین عکاسی (بخش مسابقه مواد تبلیغاتی فیلم‌ها) از نهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم «ریحانه» شد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها