أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۵۱۸۲
زمان انتشار: ۱۶:۱۴     ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
درباره کنش رسانه ای اشتباه اصولگرایان در کلاب هاوس:
برخی شخصیت‌ها و خبرنگاران سیاسی از خارج‌نشین تا جناح اصلاح‌طلب توانسته‌اند چهره‌های اصولگرا و اطرافیان نامزدهای انتخاباتی جناح اصولگرا را در مقام پاسخ‌گویی قرار دهند و مطالباتی که هشت سال دولت حسن روحانی می‌بایست انجام می‌داد را از آنان پیگیر باشند! تله‌ای که متاسفانه برخی افراد دلسوز و انقلابی، ناآگاهانه به آن تن می‌دهند و به عبارتی باعث ‌می‌شوند که جای شاکی و متشاکی عوض شود.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، کلاب هاوس Clubhouse، اپلیکیشنی که این روزها توانسته در شبکه‌های اجتماعی محبوب میان فعالین رسانه ای ایران برای خود باز کند که شمار کاربران آن نیز به طور روزافزون در حال افزایش است. کلاب هاوس در واقع شبکه اجتماعی است که فقط بر اساس صوت فعالیت می‌کند.

کلاب هاوس در همان ابتدا سعی کرد با سرمایه گذاری بر روی افراد شناخته شده در دنیا، مهر تایید و معروفیت برنامه خود را بگیرد. افزون بر این در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام، یک سلبریتی یا شخصیت معروف هنری و یا سیاسی به ندرت پاسخ مخاطبان خود را می‌دهند اما شخصیت‌ها در کلاب هاوس فعلا متفاوت ظاهر شده‌اند و ارتباط با آنان ساده‌تر است.

همین شکسته شدن مرزها و محدودیت‌های ارتباطی باعث متمایز شدن کلاب هاوس شده است با این حال این تمایز در مواردی با نادیده گرفتن خطوط قرمز و موارد قانونی از سوی برخی شخصیت‌های به نام و مسئولین رسمی کشور، همراه شده و باعث شده است که این افراد در گفت‌وگوهایشان با کسانی هم‌کلام شوند که در خدمت دولت‌های غربی و سرویس های جاسوسی بیگانه مشغول به فعالیت بوده و با اسلام و انقلاب اسلامی ایران عناد و دشمنی آشکار دارند.

این هم‌کلامی در بحث‌های انتخاباتی ریاست جمهوری سال1400 با توجه به نزدیک بودن آن، پر رنگ‌تر از سایر مباحث گفت‌وگو است؛ تا جایی که رستم قاسمی، معاون اقتصادی سپاه قدس با دعوت فرید مدرسی از روزنامه نگاران نزدیک به اصلاحات و حزب کارگزارن و از حامیان دولت یازدهم در یک اتاق گفت‌وگو که پیرامون نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو تشکیل شده بود به سوالات افرادی همچون مهرداد فرهمند خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی و امید معماریان شاغل در صدای آمریکا پاسخ داد.

در اتاق‌های گفت‌وگو دیگر که با موضوعات سیاسی و انتخابات فعال است؛ برخی شخصیت‌ها و خبرنگاران سیاسی از خارج‌نشین تا جناح اصلاح‌طلب توانسته‌اند چهره‌های اصولگرا و اطرافیان نامزدهای انتخاباتی جناح اصولگرا را در مقام پاسخ‌گویی قرار دهند و مطالباتی که هشت سال دولت حسن روحانی می‌بایست انجام می‌داد را از آنان پیگیر باشند! تله‌ای که متاسفانه برخی افراد دلسوز و انقلابی، ناآگاهانه به آن تن می‌دهند و به عبارتی باعث ‌می‌شوند که جای شاکی و متشاکی عوض شود.

البته جدل‌ها و بحث‌های سیاسی یکی از جنبه‌های کلاب هاوس است. در کلاب هاوس، اتاق‌های گفت‌وگو با موضوعات دیگر وجود دارد و در این بین نیز متاسفانه برخی فعالان جریان اصولگرایی همچون سید محمود رضوی، تهیه کننده سینما و مشاور فرهنگی و هنری رئیس مجلس شورای اسلامی شان خود را در حد گفت‌وگو با جرثومه‌های تباهی مثل پویان مختاری، هرزه‌نگار اینستاگرامی صاحب سایت‌های قمار و برخی از بازیگر دست چندم فراری پایین می‌آورند.

یقیناٌ ایجاد بسترهای گفت‌وگو، امری ضروری و مهم است و اپلیکیشنی همچون کلاب هاوس توانسته است در فقدان این بستر، در بین کاربران فضای مجازی محبوب شود. با این حال فضای ولنگار حاکم بر فضای مجازی بازهم باعث شده است که فضای کلاب هاوس چه در بحث سیاسی و چه در موارد دیگر، بیشتر در خدمت ارزش‌های غربی و در درجات پایین‌تر دولت ناکارآمد روحانی ظاهر شود و انتقاد اصلی همان‌طور که ذکر شد به این است که شخصیت های انقلابی باید به گفتگو با مردم روی آورند و نباید در زمین این جریانات ورشکسته سیاسی بازی کنند و باعث اعتباربخشی به چهره های ضدانقلاب شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها