أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۵۲۸۷
زمان انتشار: ۰۹:۲۸     ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
نیرو‌های مسلح یمن با استفاده از چند فروند موشک و پهپاد رزمی، اهداف نظامی ائتلاف متجاوز سعودی را در شهر جده هدف قرار دادند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از العالم، منابع محلی از عملیات موشکی و پهپادی نیرو‌های مسلح و کمیته‌های مردمی یمن علیه اهدافی در جنوب و غرب عربستان سعودی خبر دادند.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز» بامداد سه‌شنبه گزارش داد که یمنی‌ها با چند فروند موشک، اهداف نظامی ائتلاف متجاوز سعودی در شهر جده و عمق خاک عربستان را هدف قرار دادند.

خبرنگار شبکه «العالم» نیز گفت بعد از عملیات یمنی‌ها علیه اهدافی در جده، تمامی پرواز‌ها در فرودگاه این شهر و همچنین فرودگاه شهر «جازان» به حالت تعلیق درآمدند و آسمان این مناطق از عربستان سعودی خالی از هواپیما شد.

برخی منابع نیز می‌گویند بخش نظامی فرودگاه جده هدف حمله موشکی یمنی‌ها قرار گرفته و تصاویر اطلاعات هوانوردی نشان می‌دهد که هواپیما‌های در مسیر نشستن در فرودگاه جده، در حال چرخ زدن در آسمان و موقعیت فرود هستند.

جزئیات بیشتری از این عملیات هنوز منتشر نشده است.

پیش از این، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که اگر ائتلاف سعودی بخواهد به حماقت خود در تجاوز علیه یمن ادامه دهد راهبرد موسوم به «درد بزرگ» به اجرا گذاشته می‌شود.

از سوی دیگر، ناامیدی و شکست این ائتلاف متجاوز در هفتمین سال تجاوز به یمن، ریاض را بر آن داشت که ابتکارعمل ادعایی خود برای پایان دادن به جنگ در این کشور را مطرح کند که دولت نجات ملی یمن آن را به دلیل زیاده‌خواهی ریاض، عدم توقف حملات روزانه و عدم لغو محاصره شش ساله این کشور رد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها