يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۵۳۷۲
زمان انتشار: ۱۰:۴۱     ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
طبق گزارش نشریه "فوربس" در سال ۲۰۲۰ و در طی شیوع ویروس کرونا در جهان، ۳۰ درصد به تعداد ثروتمندان اضافه شده و برخی برای نخستین بار به ثروت کلان رسیده‌اند.
به گزارش پایگاه 598، هرساله رتبه‌بندی میلیاردرهای جهان بر اساس ‌داده‌های موجود تغییر می‌کند و انباشت ثروت شخصی این افراد توسط نشریه‌ها و مراکز اقتصادی محاسبه می‌‌شود. سال 2020 نیز با وجود همه‌گیری ویروس کرونا و مبارزات اقتصادی جهان برای ریشه‌کن کردن این بیماری، برخی از افراد به انباشت ثروت پرداخته و به تعداد آنها افزوده شده است؛ میلیارد‌رهایی که با وجود مشکلات اقتصادی جهانی و بیکار شدن خیل عظیمی از مردم، ثروت کلان خود را افزایش داده و هیچ آسیبی نمی‌بینند.

نشریه "فوربس" روز سه‌شنبه در جدیدترین رتبه‌بندی سالانه خود تعداد میلیاردرهای جدید را افزایش داد؛ انباشت سرسام آور ثروت شخصی که کاملاً در تضاد با مبارزات اقتصادی گسترده‌ای است که توسط همه‌گیری ویروس کرونا ایجاد شده است.

"تعداد کل میلیاردرها طی شیوع ویروس کرونا منفجر شد و آنها به طور جداگانه طی 12 ماه گذشته ثروتمندتر شدند"؛ این گزاره بخشی از گزارش جدید نشریه "فوربس" است که هر ساله یکی از کامل ترین تحلیل‌ها را در مورد وضعیت طبقه میلیاردر در سراسر جهان انجام می‌دهد.

پایگاه خبری "vox" در این باره می‌نویسد؛ پیگیری ارزش خالص افراد ثروتمند کاری پر زحمت است که نیاز به غربالگری از طریق پرونده‌های گسترده دارد، اما برآوردهای ارائه شده توسط فوربس یکی از بهترین داده‌ها در پوشش مقیاس نابرابری درآمد در جهان است.

طبق گزارش منتشره جهان اکنون میزبان 2755 میلیاردر است که یک رکورد جهانی محسوب می‌شود و 30 درصد افزایش نسبت به حسابداری سال گذشته فوربس در مورد ثروتمندان جهان در پی داشته است؛ همچنین 86 درصد از این ثروتمندان در سال گذشته که تمامی افراد با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کردند، ثروتمندتر شده‌اند.
بر اساس آمار تعداد 493 نفر از میلیاردر‌های جهان برای نخستین بار به این رتبه‌بندی اضافه شده‌اند.

بیماری همه‌گیر کرونا بحث در مورد نابرابری در توزیع ثروت را دوباره تقویت کرده است؛ در ایالات متحده بسیاری از آمریکایی‌ها درآمد شخصی و پس‌انداز بیشتری نسبت به قبل از بیماری همه‌گیر داشته که بخشی از آن را باید اقدامات محرک بی‌سابقه دولت آمریکا دانست، اما در همان زمان تقاضا برای دریافت وعده‌ی غذایی رکورد زد و حدود 10 میلیون شغل را از بین برد.


شاید هیچ آماری مقیاس نابرابری را بهتر از این توضیح نمی‌دهد که "MacKenzie Scott"، همسر سابق "جف بزوس" و یکی از ثروتمندترین افراد جهان، احتمالاً در سال 2020 بیش از هر کس در یک سال پول بیشتری به سازمان‌های غیرانتفاعی داده باشد، اما به گزارش "فوربس" به دلیل افزایش قیمت سهام شرکت "آمازون"، او در واقع سال 2020 را غنی‌تر از همیشه به پایان رساند.

در این میان چهره‌های نام‌آشنایی نیز حضور دارند که بر درآمد خالص خویش افزوده و رتبه‌های برتر را از آن خود کرده‌اند؛ طبق نوشته "واشنگتن پست"، "جف بزوس"، بنیان‌گذار شرکت "آمازون" با دارایی تقریبی 177 میلیارد دلار برای چهارمین سال در صدر لیست قرار گرفت؛ "ایلان ماسک"، مدیر اجرایی شرکت "تسلا" نیز با 151 میلیارد دلار در جایگاه دوم قرار گرفت؛ سهام هر دو شرکت در سال گذشته افزایش یافته و تا حد زیادی به ارزش خالص هر دو مرد کمک کرد.

ثروتمندترین مردان جهان سال گذشته در حالی که دیگران برای مبارزه با کووید19 تلاش می‌کردند، میلیاردها میلیارد به ثروت خود اندوختند؛ "دن رومانوف"، تحلیلگر تحقیقات سهام عدالت "مورنینگ استار" که "آمازون" را تحت پوشش خبری خود قرار می‌دهد، گفت که این شرکت 42 درصد از تجارت الکترونیکی را به خود اختصاص داده، زیرا این بیماری همه‌گیر باعث افزایش خریدهای آنلاین شده است.

بر اساس گزارش درآمد ثبت شده در ماه فوریه، درآمد این شرکت در سال 2020 تقریبا 38 درصد نسبت به سال دیگر رشد کرده و قیمت سهام آن در سال گذشته بیش از 60 درصد جهش داشته است.


بر اساس گزارش "فوربس"، میلیاردرها حدود 8 تریلیون دلار به کل دارایی خالص خود از سال گذشته اضافه کردند؛ کشور آمریکا با 724 نفر در این لیست، بیشترین میلیاردر را داشته است.

"گابریل زوکمان"، اقتصاددان دانشگاه "کالیفرنیا" در تحلیلی گفت که تسریع انفجاری ثروت در میان ثروتمندترین افراد فقط در طی همه‌گیری بیماری سرعت گرفته است؛ او خاطر نشان می‌کند: «در ایالات متحده 400 فرد ثروتمند برتر آمریکایی در حال حاضر معادل 18 درصد از تولید ناخالص داخلی را در اختیار دارند؛ شیوع ویروس کرونا این روند را تقویت کرده است و علی‌رغم کاهش فعالیت اقتصادی، افزایش ثروت در بالاترین سطح رشد می‌کند؛ با افزایش تمرکز ثروت، تمرکز فزاینده‌ای از قدرت اقتصادی و سیاسی در چند دست ایجاد می‌شود.»

در حالی که بیشتر ثروتمندترین افراد جهان به دلیل افزایش قیمت سهام در طی همه‌گیری ویروس کرونا با رونق اقتصادی روبه‌رو بودند، میلیون‌ها نفر با از دست دادن شغل، ناامنی غذایی، بدهی، اخراج و فقر دست و پنجه نرم کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها