امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۸۵۴۵۵
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
انتقاد سعید قاسمی از مستند شهید آوینی:
همرزم و همکار شهید آوینی با گلایه از مستند پخش شده در رابطه با شهید آوینی از رسانه ملی گفت: مستندی که از شهید آوینی منتشر شد بخش‌های نامربوطی از زندگی این شهید مظلوم را به تصویرکشید. افرادی که این‌طور مستند می‌سازند هنوز نفهمیده‌اند که انقلاب یک تحول درونی در انسان‌ها ایجاد کرد و اصولاً برکت انقلاب به این است که در انسان و سیستم فکری و درونی او تحول ایجاد کند.
به گزارش پایگاه 598، سعید قاسمی شب گذشته در همایش روایت شیدایی که در مسجد النبی (ص) برگزار شد اظهار کرد: در جنگ گرفتن و فتح یک نقطه مهم نیست بلکه نگهداری و صیانت از آن مهم‌تر است.

وی افزود: در یک انقلاب نیز انقلاب کردن آنقدر سخت نیست که صیانت و نگهداری از آن سخت‌تر است و باید همواره از انقلاب و آرمانهای آن صیانت کرد.

این فعال فرهنگی ادامه داد: در رابطه با شهدا نیز اینگونه است و اوج پاسداشت از شهدا را در روز عاشورا انجام می‌دهیم و این پاسداشت نه تنها برای سیدالشهداء بلکه برای همه شهدا توسط مردم همواره انجام شده است.

وی با گلایه از مستند پخش شده در رابطه با شهید آوینی از رسانه ملی اظهار کرد: مستندی که از شهید آوینی منتشر شد بخش‌های نامربوطی از زندگی این شهید مظلوم را به تصویر کشید.

قاسمی ادامه داد: افرادی که این‌طور مستند می‌سازند هنوز نفهمیده‌اند که انقلاب یک تحول درونی در انسان‌ها ایجاد کرد و اصولاً برکت انقلاب به این است که در انسان و سیستم فکری و درونی او تحول ایجاد کند.

وی بیان کرد: بخش اعظمی از افرادی که در راهپیمایی‌های پیش از انقلاب شرکت می‌کردند امام (ره) را نمی‌شناختند اما عاشق و مرید او شدند و کاری کردند که دنیا متحیر ماند.

این فعال فرهنگی گفت: دانشگاه انقلاب اسلامی انسان ساز است و حججی و حججی ها محصول همین دانشگاه عظیم انقلاب اسلامی و درس آموخته این مکتب بزرگ هستند.

وی افزود: امروز بیش از هر زمانی به این تفکر شهید آوینی رسیده‌ایم که آخرین مقاتله ما با دشمنان نه با آمریکا بلکه با اسلام آمریکایی است و این جمله زیبای آوینی در ۳۰ سال گذشته نشان از بصیرت بالای او بود.

همرزم شهید آوینی با اشاره به حضور مرتضی آوینی در روزهای نخست پس از انقلاب در مناطق محروم کشور تصریح کرد: آوینی از همان ابتدا درک می‌کند که کار انقلاب در مناطق محرومی همچون بشاگرد است و از همان روزهای نخست عازم آن منطقه می‌شود تا در این مناطق فعالیت کند.

وی با بیان اینکه در اوج جنگ آوینی مستندسازی از جنگ را بر عهده گرفت بیان کرد: آوینی با بصیرت می‌دانست که احتمال دارد روزی انقلاب اسلامی به دست کسانی سپرده شود که درس شهید فهمیده از کتب درسی خارج شود و برای همین مستند سازی را انتخاب کرد تا در سخت‌ترین شرایط جنگ به وظیفه خود عمل کرده و نسل‌های بعدی را از دستاوردهای بزرگ دفاع این ملت آگاه کند.

قاسمی در پایان یادآور شد: او می‌دانست که روزی که عده‌ای بنای هضم تفکر انقلاب و ایستادگی در برابر ظلم و ترویج تفکر غربی در جامعه را دارند و برای همین از هیچ تلاشی در حوزه هنر برای ثبت تاریخ ماندگار انقلاب اسلامی دریغ نکرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها