أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۵۴۸۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۸     ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
وقوع حادثه در تأسیسات هسته‌ای نطنز؛
بامداد امروز حادثه‌ای در بخشی از شبکه توزیع برق مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن (نطنز) رخ داد که خوشبختانه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است. علل حادثه در دست بررسی است و متعاقبا اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی از وقوع حادثه‌ در بامداد امروز در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز خبر داد و گفت: "خوشبختانه این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته و علل آن در دست بررسی است."

کمالوندی گفت: "بامداد امروز حادثه‌ای در بخشی از شبکه توزیع برق مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن (نطنز) رخ داد که خوشبختانه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است. علل حادثه در دست بررسی است و متعاقبا اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد."

مالک شریعتی نیاسر، نماینده مردم تهران در مجلس و سخنگوی کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به این حادثه در توییتی نوشته است: "این اتفاق در سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای و در خلال تلاش ایران برای وادار کردن غربی ها به لغوتحریم‌ها بسیار مشکوک به خرابکاری و نفوذ است."


این حادثه کمتر از یک ماه پس از اعلام آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر شروع مجدد غنی سازی ایران در تأسیسات نطنز صورت گرفته است.

علی اکبر صالحی، رئيس سازمان انرژی اتمی، شب گذشته در مصاحبه‌ای تلویزیونی با اشاره به تلاش دانشمندان ایرانی در زمینه تولید نسل‌های جدید سانتریفیوژ اظهار داشت: "سالن مونتاژ سانتریفیوژ ما را دشمن منفجر کرد ولی باز نایستادیم و سالنی جدید ساختیم که در دل کوه و نزدیک نطنز است. در حال کار هستیم که سالن‌های حساس را به دل کوه ببریم و امیدواریم سالن‌های مورد نظر سال آینده در دل کوه آماده شود و این تاسیسات را به آنجا منتقل کنیم."

اشاره آقای صالحی به انفجاری بود که ۱۲ تیر ۱۳۹۹ در تأسیسات هسته‌ای نطنز رخ داد.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها