أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۵۵۳۴
زمان انتشار: ۱۵:۱۹     ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
رئیس مرکز توسعه و فناوری اطلاعات سازمان انرژی اتمی دولت دهم در گفتگو با ۵۹۸:
آبنیکی با بیان این‌که ما منتظر بودیم این اتفاقات بیوفتد؛ گفت: به هرحال به نظر بنده کوتاهی‌هایی که در این دوره دولت صورت گرفت؛ دستاوردهایش مسائلی مثل اتفاقات نظنز است و ما حتما باید درنظر داشته باشیم که دشمن با این خرابکاری‌ها می‌تواند بسیاری از دستاوردهای فرزندان این ممکلت از بین ببرد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حسین آبنیکی، رئیس مرکز توسعه و فناوری اطلاعات سازمان انرژی اتمی دولت دهم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه 598 پیرامون تلاش دشمنان برای متوقف کردن صنعت هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: از سال 1385 و 1386 صنعت غنی‌سازی کشورمان جدی‌تر شد و زمانی که دشمن به این نتیجه رسید که نمی‌تواند از طریق دیپلماسی و فشارهای اقتصادی جلوی صنعت غنی‌سازی ایران را بگیرد؛ روی به خرابکاری آورد.

وی ادامه داد: در طول سالهای 1388 تا 1392 که دوستان شهید احمدی روشن هنوز از سازمان انرژی اتمی اخراج نشده بودند؛ اقدام به خرابکاری و حملات سایبری به صنعت هسته‌ای ایران اصلا موثر نبود و کار خیلی خوب جلو می‌رفت. در این دوره نقاط ضعف صنعت هسته‌ای ایران به خوبی شناسایی و از فروش قطعات و به کارگیری تجهیزات دستکاری شده، حملات سایبری و ... پیشگیری شد.

آبنیکی خاطرنشان کرد: در سال 1392 با تغییر دولت و بازگشت دکتر صالحی به سازمان انرژی اتمی، دوستان و همکاران شهید احمدی روشن از سازمان اخراج شدند. ما آن موقع به ایشان تذکر دادیم که خوب است به جهت استفاده ازتجربیات، این عزیزان در صنعت هسته‌ای ایران باقی بماند؛ اما متاسفانه این‌طور نشد.



رئیس سابق مرکز توسعه و فناوری اطلاعات سازمان انرژی اتمی ضمن ابزار تاسف از اخراج دانشمندان هسته‌ای کشورمان در دولت آقای روحانی، افزود: طبیعی است وقتی شما نیروهای کلیدی مقابله با غرب در حوزه خرابکاری‌ها را اخراج می‌کنید؛ در واقع دارید آمادگی تخریب را فراهم می‌کنید.

وی ادامه داد: در سالهای مذاکرات ایران با غرب، دشمن ابزارهای نفوذش را در جاهای مختلف جای داد و حالا که با طرح راهبردی مجلس دست ما برای مذاکرات پُر است؛ آنها به عنوان یک ابزار فشار، دست به خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ما می‌زنند. بدیهی است وقتی ما با طرف غربی سر میز مذاکره بنشینیم؛ دشمن سعی می‌کند دست ما را خالی کند.


آبنیکی با بیان این‌که ما منتظر بودیم این اتفاقات بیوفتد؛ گفت: به هرحال به نظر بنده کوتاهی‌هایی که در این دوره دولت صورت گرفت؛ دستاوردهایش مسائلی مثل اتفاقات نظنز است و ما حتما باید درنظر داشته باشیم که دشمن با این خرابکاری‌ها می‌تواند بسیاری از دستاوردهای فرزندان این ممکلت از بین ببرد.

رئیس سابق مرکز توسعه و فناوری اطلاعات سازمان انرژی اتمی با بیان این‌که ما باید قدرت مقاومت داشته باشیم؛ بیان کرد: اتفاقاتی که در یکی دوسال اخیر اتفاق افتاده نشان داده است؛ صنعت هسته‌ای به لحاظ فنی آسیب‌پذیر است و نظام باید فکری به حال این موضوع کرده و این حوزه را تقویت کند. در غیر این صورت دشمن هرموقع که بخواهد به ما فشار بیاورد از این ابزار قطعا استفاده می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها