امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۸۵۷۰۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
در حال حاضر تست PCR یکی از دقیق‌ترین انواع تست‌های موجود می‌باشد که در صورتی که به سلامت خود مشکوک می‌باشید می‌توانید با مجموعه هوم‌کا تماس بگیرید تا با انجام تست کرونا در خانه از سلامت خود اطمینان حاصل نمایید.
پایگاه 598-رپرتاژ/ ویروس کرونا یکی از عواملی است که به طور فزاینده‌ای در دنیا در حال گسترش می‌باشد. همین امر سبب شده است که شناخت علائم کووید ۱۹ و آگاه سازی مردم نسبت به این علائم که شامل تب، خستگی و بی حالی، سرفه‌های خشک و مداوم و از بین رفتن حس بویایی و چشایی است، از اهمیت بالایی برخوردار باشد. برای قطع زنجیره این بیماری همه‌گیر شناسایی افراد مبتلا و قرنطینه کردن آنها حائز اهمیت می‌باشد.

تشخیص ویروس کرونا با آزمایش PCR

یکی از روش‌های تشخیص کووید ۱۹ انجام آزمایش PCR (واکنش زنجیره ای پلیمراز) می‌باشد. در این نوع آزمایش نمونه از طریق نمونه‌گیری انتهای حلق و بزاق یا نمونه گیری انتهای بینی به وسیله‌ سواپ پنبه‌ای انجام گرفته و در واقع تست کرونا از طریق بینی و حلق صورت می‌گیرد. با انجام آزمایش PCR از طریق آزمایش حلق و بینی، علائم ژنتیکی ویروس کووید ۱۹ تشخیص داده می‌شود.

در صورت وجود دو نوع ژن خاص SARS-CoV-2 در نمونه گرفته شده، مهر تاییدی بر ابتلا به ویروس کرونا می‌باشد. البته لازم به ذکر است در صورتی که تنها یک نوع از این ژن در نمونه گرفته شده مشاهده شود به طور قطع نمی‌توان گفت فرد به ویروس کرونا مبتلاست یا خیر.این نوع آزمایش بیان کننده ابتلای فرد به ویروس کرونا می‌باشد و نمیتوان از روی این آزمایش مشخص کرد که آیا فرد قبلا به ویروس کووید 19 مبتلا شده است یا خیر.

در حال حاضر تست PCR یکی از دقیق‌ترین انواع تست‌های موجود می‌باشد که در صورتی که به سلامت خود مشکوک می‌باشید می‌توانید با مجموعه هوم‌کا تماس بگیرید تا با انجام تست کرونا در خانه از سلامت خود اطمینان حاصل نمایید.

آزمایش تشخیص ویروس کرونا با آنتی بادی

یکی از روش‌های رایج در تشخیص ویروس کرونا ، انجام تست آنتی بادی از طریق آزمایش خون است. در زمان ابتلا به هر نوعی عفونتی ، بدن ما شروع به ساخت آنتی بادی می‌کند. براساس میزان عفونت، آنتی بادی IgM و IgG برای از بین بردن عفونت در بدن تولید می‌شود. آنتی بادی IgM به عنوان اولین علیه عفونت در بدن تولید می‌شود. وجود این آنتی بادی در سرم افراد را می‌توان به عنوان نشانه عفونت تازه و یا دوره کمون بیماری در نظر گرفت.

با پیشرفت بیماری، آنتی بادی IgG در بدن فرد تولید و وارد سرم می‌شود. در صورتی که این نوع آنتی بادی در سرم فرد یافت شود، نشان می‌دهند که عفونت فرد بهبود یافته یا قبلا دارای عفونت بوده است. آنتی بادی IgM در سرم بدن به مدت دو هفته ساخته شده و بعد از این مدت مقدار آن به مرور زمان افت می‌کند. آنتی بادی IgG به مدت حدودا ۴ هفته در بدن ساخته شده و زمان افت سطح این آنتی بادی نسبت به IgM آهسته‌تر می‌باشد.

دقت این تست نسبت به آزمایش PCR پایین‌تر بوده و به همین منظور در صورتی که میخواهید به طور قطع از سلامتی خود اطمینان حاصل نمایید، میتوانید انجام آزمایش PCR به شما پیشنهاد می‌گردد.

کجا تست کرونا بدم؟

با توجه به بالا بودن خطر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه حضوری پیشنهاد نمی‌شود. یکی از علائم شایعی که دانشمندان و پزشکان به عنوان اولین نشانه احتمال ابتلا به کووید ۱۹ به آن اشاره کرده‌اند، از بین رفتن حس بویایی و چشایی است. برای تشخیص اولیه احتمال به ابتلا به کرونا روش‌های متنوعی وجود دارد.

اولین روش برای تست کرونا در منزل ، روش تست حس بویایی است. در صورتی که خود یا یکی از افراد خانواده شما حس بویایی خود را از دست داد، پیشنهاد می‌شود تا با انجام آزمایش‌های تشخیصی از سلامتی یا بیماری خود اطلاع یافته و در صورت نیاز اقدامات لازم جهت قرنطینه و درمان انجام گیرد. در حال حاضر آزمایش PCR و آزمایش آنتی‌بادی جهت تشخیص کرونا استفاده می‌گردد. برای کنترل و کاهش میزان شیوع انجام یک تست مطمئن برای تشخصی کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است. این آزمایش‌ها برای افرادی که به طور شدید در معرض ابتلا به این بیماری هستند، انجام می‌پذیرد. مجموعه مراقبتی پزشکی هوم‌کا در کنار شماست تا تحمل بیماری و روند درمان را برای شما ساده‌تر کند.

چگونگی تست کرونا در منزل

یکی از معضلاتی که امروزه افراد در جامعه با آن رو به رو هستند، نگرانی در هنگام مراجعه به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها برای انجام آزمایش کرونا می‌باشد. انجام تست فوری کرونا در منزل برای افراد دارای بیماری‌ها زمینه‌ای، افراد سالمند، فرد با علائم شدید تب، درد بدن و تنگی نفس و همچنین زنان باردار امری ضروری است.

برای مقابله با این مشکل، خدمات فوری تست کرونا در خانه یکی از امکاناتی است که مجموعه هوم‌کا برای رفاه حال افراد ارائه می‌دهد. شما میتوانید با بهره‌گیری از این خدمات به سادگی در منزل خود آزمایش PCR و آنتی بادی را انجام داده و در سریع‌ترین زمان ممکن نتیجه آزمایش خود را دریافت کنید.

با توجه به تنوع علائم کرونا و مشابهت آن با سرماخوردگی و آنفولانزا در صورتی که دارای علائم مشکوک به کرونا دارید و نگران هستید که مبتلا به ویروس کرونا هستید، می‌توانید از مراکز ارائه دهنده تست کرونا در منزل مانند هوم‌کا که مرکزی معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت است، درخواست نمایید تا به محل شما آمده و از شما آزمایش گرفته شود. پس از ارائه درخواست از هوم‌کا٬ برای انجام نمونه گیری چه برای آزمایش PCR که تست کرونا از طریق بینی و حلق صورت می‌گیرد و چه از طریق آزمایش خون برای بررسی آنتی بادی در هر مکان و زمانی که افراد در نظر دارند، متخصصین مراجعه نموده و نمونه از فرد گرفته می‌شود. همانند مراجعه حضوری به آزمایشگاه‌ها، نمونه شما به آزمایشگاه فرستاده شده و طی بازه زمانی اعلام شده ، هوم کا پاسخ تست را برای شما ارسال خواهد کرد.

اگر قصد دارید تا تست کرونا در منزل با قیمت مناسب و پاسخدهی سریع را تجربه کنید، کافی است در مرورگر خود عبارت تست کرونا در منزل را جستجو کرده و با کادر متخصص ما از طریق وب سایت هوم کا یا پل ارتباطی ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ تماس حاصل فرمایید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها