أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۵۷۸۱
زمان انتشار: ۱۵:۲۲     ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
یادداشت؛
مهدی عامری
پایگاه 598: حدود سال 82 یا 83 بود که به مناسبت هفته بسیج، یک تیم خبری در نیروی مقاومت بسیج مستقر شد تا اخبار هفته بسیج در سراسر کشور را پوشش دهد.

نزدیک ده روز در آنجا بودیم و روزنامه ای چهار صفحه ای به نام خبرنامه بسیج را منتشر می کردیم و در همان ایام باشگاه خبرنگاران بسیج هم رسما افتتاح شد.

آن ایام فرمانده بسیج، #سردار_حجازی بود و برایم جالب بود که ساختمان فرماندهی، بهتر اتاقها را در اختيار تیم خبری گذاشته بود و اتاق جلسات خود را به طور کامل مقر خبری کرده بود. هر زمان که تهران بود و سازمان می آمد حتما به ما سر می زد و کاملا برای رفت و آمد و استفاده‌ از امکانات دست تیم خبری را باز گذاشته بود.

فهم او از رسانه و خبر و اهمیت دادن به آن برایم جالب بود. هماهنگی و حمایت فوق العاده ای که از یک تیم خبری کم تجربه و جوان داشت بسیار جذاب بود.
همان سالها سازمان موسیقی و بخش مستند سازی در بسیج هم تاسیس شد و منشا بسیاری از آثار فرهنگی بعد خود شد.

نمی دانم بعد از سردار حجازی این رویکرد فرهنگی بسیج به کجا رسید اما آنچه دیدم و حس کردم این بود که مرحوم حجازی یک نظامی با تفکرات ناب فرهنگی بود و در این عرصه هم حرف داشت هم دغدغه هم ایده و هم تواضع و سعه صدر.
روحش شاد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها