يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۵۷۹۳
زمان انتشار: ۱۸:۵۳     ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
شوآف دولت با نقش‌آفرینی وزیر ارتباطات؛
فارغ از اینکه طبیعتا بی قانونی احتمالی اپراتورها بایست با برخورد جدی مواجه شود اما این سوال پیش می آید که چرا جناب رئیس جمهور، معاون اول و سایر وزرای دولت-عاملان این وضعیت فجیع اقتصادی- را جریمه نمی‌کنند؟!
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، اوایل سال جاری بود که به یکباره شبکه اجتماعی کلاب هاوس در بین کاربران ایرانی رونق گرفت و فعالان رسانه ای نیز با استفاده از این فضا، برخی مقامات را برای پاسخگویی به سوالات اصحاب رسانه فراخواندند.

پس از فراگیری نسبی کلاب هاوس در میان قشری از کاربران، ناگهان این شبکه اجتماعی دچار اختلال شد تا زمزمه های فیلترشدن آن به گوش برسد.

با این وجود محمدجعفر منتظری -دادستان کل کشور - درباره اینکه آیا فیلتر "کلاب هاوس" در دستور کار قرار دارد یا خیر؟ گفته بود: هنوز راجع به این مساله تصمیم‌گیری نشده است.

یکشنبه ۲۲ فروردین، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، زیرمجموعه وزارت ارتباطات با ارسال هشداری به سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و مخابرات ایران، ۲۴ ساعت فرصت داد تا اختلال مشهود در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس را بر طرف کنند که البته این اختلالات کماکان پس از گذشت 8 روز ادامه دارد.

با این وجود وزارت ارتباطات به اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و مخابرات برای ایجاد اختلال عمدی در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از این اپراتورها شکایت کرد.

در همین خصوص آذری جهرمی خبر داد که اگر تا یک هفته دیگر اختلال‌های این شبکه حل نشود، جریمه روزانه ۵۰ میلیارد تومان در انتظار اپراتورهای متخلفی است که دسترسی به کلاب‌هاوس را با اختلال مواجه کرده‌اند و همچنین ادامه‌دار شدن این اختلال تعلیق از فروش و کاهش مدت پروانه را برای اپراتورها به دنبال خواهد داشت.  

فارغ از اینکه طبیعتا بی قانونی اپراتورها بایست با برخورد جدی مواجه شود اما این سوال پیش می آید که چرا رئیس جمهور ، معاون اول و سایر وزرای دولت، عاملان این وضعیت فجیع اقتصادی را جریمه نمی‌کنند؟! آیا جز این است که اعضای هیئت دولت خود به عنوان عوامل اصلی این شرایط میلیاردها تومان جریمه شوند؟!

مدتهاست که مردم در صفوف روغن و مرغ هستند و به عقیده اکثر کارشناسان مقصر اصلی این اتفاقات، بی کفایتی مسئولان مربوطه در سازمان‌های مختلف می باشد اما دریغ از جریمه های چند ده میلیاردی روزانه برای عاملان و مسببان این اوضاع...!

وضعیت بازارخودرو بیش از یک سال است که وضعیتی بحرانی را تجریه می کند؛ مردم باید برای خرید یک خودرو منتظر بخت و اقبال باشند تا شاید نام آنها از قرعه کشی بیرون آید؛ آیا در طول این مدت خبری از جریمه شرکت های خودروسازی بوده است؟!

بورس قصه پرغصه دیگری است که در طول 9 ماه گذشته دل بسیاری از مردم را خون کرده و باعث نابودی سرمایه های مردم شده است؛ آیا وزیر اقتصاد تاکنون درخواست جریمه چندمیلیاردی برای بهبود این وضعیت را ارائه کرده است؟! حسن روحانی که در ابتدای سال 99 مردم را به حضور در بورس تشویق کرده بود اکنون بایست به دلیل ماه ها ضرر رسانی به مردم چه میزان جریمه شود؟!

آیا وزیر مسکن برای افزایش قیمت چندبرابری مسکن طی چند سال اخیر دستور جریمه دلالان شناخته شده این عرصه را به هیئت دولت داده و یا شکایتی را به قوه قضائیه تسلیم کرده است؟!

آیا این جریمه های میلیاردی شامل شرکت های هواپیمایی که تور ترکیه در طول روزهای سیاه کرونایی این کشور را برگزار می کنند، شده است؟! شرکت های برگزار کننده کنسرت در کیش تاکنون چه میزان جریمه شده اند؟!

از این قبییل نمونه ها طی دوران دولت تدبیر و امید به وفور مشاهده می شود اما ای کاش نان و جان مردم هم به اندازه یک شبکه اجتماعی برای دولتمردان اهمیت داشت؛ هشت سال حکمرانی این افراد نشان داد که مردم تنها ابزاری برای رسیدن به مقاصد سیاسی اقتصادی هستند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها