يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۶۶۱۵
زمان انتشار: ۱۶:۴۶     ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
مستند «آسوده بخواب کوروش» به مناسبت سالگرد تصویب قطعنامه ۲۷۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایلنا: مستند «آسوده بخواب کوروش» به مناسبت سالگرد تصویب قطعنامه ۲۷۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود.
 
«آسوده بخواب کوروش» در شبکه مستند
 
«آسوده بخواب کوروش» روایتی از ارتباط محمدرضا پهلوی شاه ایران با بحرین، آخرین منطقه جدا شده از ایران است. در این مستند، به چرایی و چگونگی تصمیم محمدرضا شاه برای واگذاری بحرین به آل خلیفه پرداخته می‌شود. 
 
از نقاط قوت این مستند، می‌توان به مصاحبه با اشخاصی همچون «پیروز مجتهدزاده»، «داوود هرمیداس باوند»، «هوشنگ طالع»، «حسن امین» و «محمد مهدی عبدخدایی» اشاره کرد. 
 
مستند «آسوده بخواب کوروش»، از آن دست آثاری است که مانند مستندهای کلیشه‌ای از آغاز تا پایان به‌دنبال تخریب و تطهیر چهره رژیم پهلوی نیست، کارگردان در این اثر، با استنادات تاریخی ذهن مخاطبان را با بمباران اطلاعاتی از حواشی نامربوط دور کرده و تنها به یک مسأله واحدی با محوریت جداسازی ناموفق آذربایجان و موفق بحرین از خاک ایران می‌پردازد. 
 
این مستند با همکاری «سفیر فیلم» تولید شده و از دیگر عوامل آن می‌توان به پژوهشگر و نویسنده: علی رستم آبادی، مدیر تصویربرداری: مهدی معنوی، تصویربرداران: سلمان فاتحی و مهدی جاویدی، تدوین: علی فراهانی، گویندگی: محمد هدایتی، روابط عمومی: بهنام توفیقی و طراحی پوستر: پارسا امام قلی‌پور اشاره کرد. 
 
قطعنامه ۲۷۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در تاریخ ۱۱ مه ۱۹۷۰ تصویب شد، سندی بین‌المللی درباره‌ی مسئله‌ی بحرین است. این قطعنامه با ۱۵ موافق، ۰ مخالف و۰ ممتنع تصویب شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها