يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۶۶۱۷
زمان انتشار: ۱۷:۱۰     ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
حاشیه‌ای به نام نویسی فله‌ای کاندیداها؛
بیش از دویست نفر داوطلب در دو روز اول ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور حاضر شدند. در بین داوطلبان، انواع و اقسام وافراد با سنین بسیار پایین تا سنین کهنسالی ؛ ظاهرهای نامناسب و حرفهای عجیب و غریب و رفتارهای دون شان حتی یک شهروند جمهوری اسلامی ( چه برسد به داوطلب ریاست جمهوری ) حاضر شده و ثبت نام کردند و رسانه های داخلی با انگیزه های دلسوزانه تا تمسخر آمیز انرا منعکس کردند و رسانه بیگانه نیز با ذوق وافر آنرا پوشش دادند ، تا سبب وهن این دستاورد عظیم جمهوری اسلامی شود .
سرویس سیاسی پایگاه 598-دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی/ بیش از دویست نفر داوطلب در دو روز اول ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور حاضر شدند. در بین داوطلبان، انواع و اقسام وافراد با سنین بسیار پایین تا سنین کهنسالی ؛ ظاهرهای نامناسب و حرفهای عجیب و غریب و رفتارهای دون شان حتی یک شهروند جمهوری اسلامی ( چه برسد به داوطلب ریاست جمهوری ) حاضر شده و ثبت نام کردند و رسانه های داخلی با انگیزه های دلسوزانه تا تمسخر آمیز انرا منعکس کردند و رسانه بیگانه نیز با ذوق وافر آنرا پوشش دادند ، تا سبب وهن این دستاورد عظیم جمهوری اسلامی شود . 
برخی از موارد انعکاس یافته در رسانه ها چنین است : 
حضور زن موتورسوار جهت ثبت نام انتخابات ۱۴۰۰ با لباس ورزشی
وعده پرداخت سالانه ۲۴۰ هزار یورو به هر ایرانی توسط پیرمرد کفن‌پوش
کاندیدای ریاست جمهوری با کروات به وزارت کشور رفت
تصویری از نامزدی که برای ثبت‌نام با ریموت به جای کلید آمد!
مردی کفن‌پوش و قرآن و عصا به دست و ماسکی از پرچم ایران به‌صورت،
پسری ۲۷ ساله با مدرک لیسانس علوم سیاسی دانشگاه تهران، داوطلبی که مدعی بود در ۳دقیقه اثبات می‌کند نسل بشر تا ۲۰سال آینده از بین می‌رود، 
نوید اهوازی که ادعا می‌کند بزرگ‌ترین فلافل‌فروش کشور است
برج سازم و نیاز به پول ندارم
پیرمردی ملبس به پرچم ایران نیز بود که قرآنی به دست و نوشته‌ای با مضمون "نوکر ملت ایران" همراه داشت.
محمد زارع فومنی داوطلب دیگری بود که تاکید کرده بود ۵۰ درصد کابینه اش را زنان تشکیل می دهند و معاون اول او حتما یک زن خواهد بود.
یک جوان متولد ۷۷ وارد وزارت کشور شد بود این جوان که البته اجازه ثبت نام نداشت، مدعی بود که از ۱۵ سالگی در انتخابت ثبت نام کرده و تا ۱۵ سال دیگر وزیر آموزش و پرورش می‌شود.
محمود دینی بازیگر تئاتر و سینمای ایران، که خود را مسئول روابط عمومی ستاد انتخابات شاهین محمدصادقی معرفی می‌کند، با حضور در محل وزارت کشور از طرح خود برای برگزاری مراسمی با حضور افرادی با لباس‌های محلی، همزمان با ثبت‌نام شاهین محمدصادقی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت این مراسم فردا و همزمان با ثبت‌نام محمدصادقی در انتخابات ریاست‌جمهوری در مقابل ورودی ستاد انتخابات کشور انجام می‌گیرد.
یک دانشجوی متولد ۱۳۷۷ نیز با شعار تغییر در آموزش و پرورش و رفع تبعیض، جهت ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور آمد و در توضیح چرایی قصدش برای کاندیداتوری در انتخابات گفت: «امروز برای ثبت عکس در آرشیو آمدم اما مطمئنم در ۱۵ سال آینده وزیر آموزش و پرورش خواهم شد. من نه اصلاح‌طلبم و نه اصولگرا بلکه اعتدال‌گرا هستم و حداقل کاری که می‌توانم بکنم این است که به کشورم لطمه نزنم و دروغ نگویم.»
داوطلبی با وعده یارانه ۳ میلیون تومانی یکی از حاشیه‌های جالب آخرین ساعات اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، حضور «محمدزارع فومنی» دبیرکل حزب مردمی اصلاحات و سخنان وی در نشست خبری بود. خبرنگاران سیاسی، غالباً فومنی را فردی طناز و مطایبه‌گو می‌شناسند و عموماً سخنان وی را جدی تلقی نمی‌کنند .او پس از ثبت‌نام، در نشست خبری دولتش را یک دولت مردمی خواند و مدعی شد: «برنامه من این است که ۵۰ درصد کابینه را از زنان تشکیل دهم، حتی معاون اول من هم یک زن است!» به گفته فومنی، او می‌خواهد در صورت پیروزی در انتخابات «یارانه هر ایرانی را به ۳ میلیون تومان برساند، بدون اینکه ذره‌ای تورم کشور دچار فراز و فرود شود.فومنی همچنین خطاب به برخی کاندیداها گفت: یک عده وکیل و وزیر پیرمرد صف کشیده‌اند برای ورود به انتخابات، چرا دست از سر مردم برنمی‌دارید؟ چرا نمی‌روید استراحت کنید؟!» او همچنین کنایه‌ای به محمد شریعتمداری وزیر فعلی کار زد و گفت: «طرف دامادش از یک بانک اختلاس کرده است و حالا می‌آید و .. 
جوانی کروات زده در ستاد حضور یافت که شعارش این بود که سیاست باید در دست عالمان علوم سیاسی باشد. 
مردی که با وعده یورویی مدعی شد که آمده تا کشور را نجات دهد. 
یک استاد دانشگاه آمده بود و البته از رسانه ها گلایه داشت که از او خواسته اند پول میلیاردی بدهد تا او را تبلیغ کنند.
یک چهره روحانی از دیگر حواشی ساختمان فاطمی بود. 
یک دامدار هم وارد عرصه شد و در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی براینکه چند نمونه از سیاست‌های ابلاغی کشور را نام ببرید؟ گفت: این مواردی که شما می‌گویید من چیزی نمیدانم، برخی از مسولان انگار بر روی کره زمین راه می‌روند، بنده دامداری دارم و یک بیمارستان خیریه برای بیماران قلبی در طالقان می‌سازم.وی افزود: من عملگرا هستم و عمل می‌کنم من مینویسم اگر در عرض ۴ سال کشورم را جزء ۱۰ کشور اول نکردم، من را اعدام کنند.
یک فرزند شهید از نخستین شهروندان عادی و ثبت نامی‌های متفاوتی بود که در تالار وزارت کشور دلیل حضور خود در انتخابات را مبارزه با بی‌عدالتی و سوء استفاده در کشور اعلام کرد.
شهروند دیگری اولویت دولت آینده خود را حمایت مردم، برای مردم در کنار مردم اعلام کرد و گفت رییس جمهور باید مسئولیت پذیر باشد.
شهروند دیگری با این خواسته عجیب که می‌خواهم ریاست جمهور برود طبیعت بیاید 
خانم دیگری که خود را عضو هیات علمی وزارت بهداشت معرفی کرد، از اعلام سن خود امتناع و هدفش را احقاق حقوق زنان و رفع تبعیض زنان در ادارات دولتی اعلام کرد.  
مسئول سابق تیم ملی فوتبال ایران با شعار روزی ایران بهتر می شود؛ برای ثبت نام در انتخابات حاضر شد. 
یک خبرنگار عادی دولت هم میان ثبت نامی‌های بود که شعار انتخاباتی خود را "مبارزه با فساد درگرو احیای جمهوریت" اعلام کرد.
یک نویسنده حوزه کودک و نوجوان با شعار ارز یک هزار تومانی و یارانه دلاری برای ثبت نام در وزارت کشور حاضر شد. 
یک دندانپزشک با هدف خدمت به جمهوری اسلامی ایران و مردم شهیدپرور، 
یک حقوقدان با شعار دولت حمایت از مردم هم در انتخابات ثبت نام کردند.
مدیر مسوول موسسه پیام سبز کوثر به منظور ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در تالار وزارت کشور حضور یافت.
دبیرکل مجمع متخصصین ایران از دیگر ثبت نامی ها بود.
یک نفر با سربند سبز در تالار وزارت کشور حضور یافت و هدف خود را از این حضور مبارزه با ظلم و دزدی اعلام کرد.

پیشینه وما وقع آن : 
1) این نوع ثبت نام ها در گذشته نیز پیامدهای منفی زیادی بهمراه داشت و سبب فضاسازی های گسترده ای از سوی معاندین ومنحرفین شده بود . بعنوان مثال «از مجموع ۱۶۳۶ نفر که سال ۱۳۹۶ در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده بودند، حدود ۱۲۰۰ نفر از آنها دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و پایین‌تر از آن بوده‌اند و حدود ۳۰۰ نفر از ثبت‌نام شدگان، محکومیت قطعی کیفری داشته‌اند.» چنین وضعیتی باعث استهزا و تفریح و ساخت کلیپ‌های طنز در داخل و خارج کشور گردید. و رسانه‌های خارجی نیز به آن پرداخته و از آن برای تخریب ایران بهره برده‌اند.
2) سیاست‌های کلی «انتخابات» در 18 بند از سوی رهبر انقلاب د ۲۴ /مهر/ ۱۳۹۵ ابلاغ گردیده و لی در ذیل این سیاستهای کلی مصادیق اجرایی ان از سوی نهادهای ذیصلاح تبیین نگرفته بود .
3) شورای نگهبان در جز 5 بند 10 از این سیاست‌ها، مکلف شد تا شرایط نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری را در حوزه‌های رجل سیاسی - مذهبی و مدیر و مدبر بودن، تعیین و تعریف کند.
4) شورای نگهبان در ذیل سیاستهای کلی  ؛ تعریف رجل سیاسی - مذهبی و مدیر و مدبر بودن را به صورت جزئی‌تر وشرایط داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری شامل توانایی‌های جسمی، برنامه و سابقه اجرایی و...  را در سال 96مصوب میکند .و سپس  سن 40 سال تا 75 سال، مدرک تحصیلی ارشد و سابقه 4 سال کار در پست‌های کلان را تعیین میکند .
5) در این زمینه، مجلس فعلی مصوبه‌ای داشت اما بعد از رفت و برگشت‌های متعدد به شورای نگهبان، نظر هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص نسبت به آن مصوبه‌ مجلس، تامین نشد.
6) شورای نگهبان ، بر اساس سیاست‌های كلی انتخابات معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای ریاست‌جمهوری را  به وزارت کشور برای اجرا ابلاغ کرد تا از ثبت‌نام‌های‌ بی‌رویه در انتخابات جلوگیری شود و روند فاقد ضابطه قبلی سامان یابد تا مجددا شاهد ثبت نام های فله ای نباشیم.
7) اقای روحانی به وزارت کشور دستوری مبنی برعدم اجرای مصوبه شورای نگهبان درباره شرایط نامزدی در انتخابات را داد و بعبارتی دولت از تدبیر و مصوبه قانونی و لازم‌الاجرای شورای نگهبان که نقشی تعیین‌کننده و حائز اهمیت داشت، امتناع کرده و راه را برای ثبت‌نام‌های فله‌ای در انتخابات ریاست‌جمهوری باز گذاشت.
8) متاسفانه مجددا شاهد ورود افراد فاقد صلاحیت های اولیه به ستاد انتخابات و ثبت نام انها از سوی وزارت کشور بودیم .که در بالا صحنه های عجیب وغریب آن ذکر شده است .
9) از انجا که مصوبه شورای نگهبان درخصوص شرائط ثبت‌نام کنندگان انتخابات ریاست‌جمهوری برای وزارت کشور و دیگر مجریان لازم‌الاجراست. لذا سخن گوی شورای نگهبان اعلام کرد کسانی از نظر این شورا ثبت‌نام کننده تلقی می‌شوند که مدارک مذکور در مصوبه این شورا را هنگام ثبت‌نام ارائه کرده باشند.وموارد مغایر آنرا نمی پذیرد .
10) این بی تدبیری دولت سبب تشدید مساله  زیر سوال بردن یکی از برکات انقلاب اسلامی در نعمت انتخابات مردم در سرنوشت خویش بوده و می تواندشروع فتنه جدیدی برای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی گردد. سوژه جدید رسانه های معاند ومنحرف داخلی برای کوبیدن آن درعدم ازادی در بزرگترین انتخابات ازاد دنیا !
11) در روزهای اینده برگ های دیگر فتنه توسط دشمنان خارجی و پیاده نظام آن در داخل وروزنامه های زنجیره ای و شبکه های مجازی رونمایی خواهد شد . ولی با درایت رهبری و هوشیاری مردم و عنایات الهی خنثی شده و بساط نفوذیها در ارکان نظام جمع شده و دولت انقلابی انتخاب خواهد شد و با ایجاد تمدن نوین اسلامی ، زمینه سازی ظهور مهدوی فراهم  خواهد گردید. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها