أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۶۶۱۸
زمان انتشار: ۱۷:۳۹     ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
تنگ‌نظری‌هایی که دامن پلتفرم‌های داخلی را می‌گیرد؛
نگاه تنگ نظرانه ساترا باعث می شود تا مردم به سمت پلتفرم های خارجی روی گردانند همانطور که مصاحبه علی علیزاده با محمود احمدی نژاد تاکنون بیش از 49 هزاربار دیده شده است و این روی برگردانی مضرات فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، هفدهم اردیبشهت ماه، گفت و گو ی علی علیزاده با محمود احمدی نژاد از سری برنامه های جدال در فضای مجازی منتشر شد.

محمود احمدی نژاد در این گفت‌وگوی 107 دقیقه ای با همان کاریزمای خاص خود، به بیان مواضع خود در حوزه مسائل سیاسی و بین المللی پرداخت که با بازخوردهای فراوانی در میان فعالان رسانه ای همراه شد.

اما چهار روز پس از انتشار این گفت‌وگوی اینترنتی، سایت آپارات در حرکتی عجیب، این مصاحبه را از خروجی های خود حذف کرد.

پس از واکنش های منفی فعالان رسانه ای به حذف مصاحبه محمود احمدی نژاد با علی علیزاده، سایت آپارات در صفحه توئیتر، ساترا را عامل این اتفاق معرفی کرد و نوشت: مخاطبان محترم؛ حذف ویدیو مصاحبه آقایان علیزاده و احمدی‌نژاد با ابلاغیه ساترا در ۱۴۰۰/۲/۱۹ ساعت ۱۷ انجام شد. متاسفانه همچنان سیاست‌های متضاد در فضای مجازی حاکم است و باز هم سرویس‌های بومی، مخاطب انتقادهای به‌حق کاربران‌ قرار گرفتند و صدای پاسخگوی دیگری شنیده نمی‌شود.

سپس معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا درباره حذف این مصاحبه با ارائه بیانیه ای 7 بندی مدعی شد که در ایام انتخابات تنها خط قرمز ساترا و رسانه‌های کشور اصل انتخابات و زیر سوال بردن امید مردم به اصلاح از مسیر صندوق‌های رای است.

مجتبی توانگر، نماینده تهران در خصوص حذف این ویدئو نیز نوشت: آقای صداوسیما! من مخالف بودم اما مجلس به شما اعتماد کرد و انحصار تنظیم مقررات و نظارت بر صوت و تصویر فراگیر را به شما داد. از این اختیار به گونه‌ای استفاده نکنید که با کج‌سلیقگی، محتوای داخلی را به سمت پلتفرم‌های خارجی سوق دهید. سعه صدر داشته باشید.

در ادامه نیز مصاحبه دیگری از عباس آخوندی نیز از خروجی سایت آپارات حذف شد تا انتقادات وزیر سابق مسکن و شهرسازی هم به سمت این پلتفرم مجازی روانه شود.

در همین خصوص می توان یادآور شد که این نگاه تنگ نظرانه ساترا باعث می شود تا مردم به سمت پلتفرم های خارجی روی گردانند همانطور که مصاحبه علی علیزاده با محمود احمدی نژاد تاکنون بیش از 49 هزاربار دیده شده است و این روی برگردانی مضرات فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

از طرفی ساترا در حدواندازه‌ای نیست که بتواند مصالح و خطوط قرمز نظام در حوزه انتخابات را تشخیص دهد و بدین ترتیب برای خود مجوز حذف گفتگو با مقامات نظام را صادر کند.

بی تردید همگان می دانند مخاطبان پلتفرم های مجازی همچون آپارات در حوزه های سیاسی با مخاطبان صداوسیما متفاوت می باشد و بایست با سعه صدری بیشتر در این خصوص برخورد کنند که این موضوع می تواند به شور و شوق بیشتر انتخابات کمک کند اما مشخص است که عوامل ساترا کماکان با همان نگاه تنگ نظرانه صداوسیما بر محتوای پلتفرم های مجازی نظارت کند.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها