يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۹۵۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
محمود کریمی:
همه سیاسی باشند، من نباشم؟ من که بلندگو دارم و با جوان‌ها ارتباط دارم، سیاسی نباشم؟ من که یکی از مستمعینم شهید احمدی روشن بود، نباید سیاسی باشم؟ هیات یعنی این، نه قیمه و قمه!

هفته‌نامه مثلث در مصاحبه‌ای با حاج محمود کریمی از مداحان اهل بیت انجام داده است که مهمترین بخشهای آن به این شرح است:

زمانی که امام در رابطه با کاپیتالاسیون و شاه صحبت کردند و اعلام خطر کردند، سخنانشان سیاسی بود یا مذهبی؟ اینکه امام گفتند به داد اسلام برسید و تشری که به شاه زدند، وسط میدان آزادی که نبود! در مجلس عزاداری امام حسین (ع) بود. امام گفتند که قیام امام حسین(ع) سیاسی بود.

· از من پرسیدند شما اصولگرایی یا اصلاح طلبی یا با جبهه متحدی؟ من گفتم که فقط ولایت گرا هستم و به هیچ طیفی هم گرایش ندارم. چون خود حضرت آقا همیشه پایبند اصول و مشغول اصلاح در مورد انحراف و ایجاد اتحاد هستند.

· در انتخابات بین بد و بدتر، «بد» را انتخاب می‌کنم و بین خوب و خوبتر؛ «خوبتر» را. این خط مشی سیاسی ما است.تقریبا خط مشی سیاسی همه همین است. اگر من صحبت واضحی در جلساتم نمی‌کنم دلیل بر این نیست که سیاسی نیستم. من خیلی هم سیاسی‌ام!

· زمانی که امام حسین(ع) سیاسی است، ما هم سیاسی هستیم.

· یا قبول داریم که دیانت ما عین سیاست ما است و سیاست ما عین دیانت ما است؛ یا قبول نداریم. ما با کسی که می‌گوید خواننده نباید سیاسی باشد، حرفی نداریم، اگر قبول داریم؛ پس ما باید سیاسی باشیم. این با سیاست زدگی فرق می‌کند.

· همه سیاسی باشند، من نباشم؟ من که بلندگو دارم و با جوان‌ها ارتباط دارم، سیاسی نباشم؟ من که یکی از مستمعینم شهید احمدی روشن بود، نباید سیاسی باشم؟ هیات یعنی این، نه قیمه و قمه!

· بزرگترین خطری که نظام را تهدید می‌کند، اختلاف بین آقایانی است که در نظام کار می کنند و بالطبع این اختلاف باعث اختلاف بین آحاد مردم می شود.دوای این مشکل هم گوش کردن به حرف آقاست. وقتی حضرت آقا می فرماید این کار خوب است باید در حد توانمان برای انجامش کوشش کنیم. خدای ناکرده اگر اختلاف بین مسئولان ادامه پیدا کند، کار خیلی سخت می شود.

· رابطه‌ام با آقایان حدادیان و طاهری و حاج منصور استاد و شاگردی و پدر فرزندی است. در واقع رابطه مرید و مرادی با حضرت آقاست. رابطه حاج منصور ارضی با من رابطه استاد شاگردی و پدر فرزندی است. ممکن است در مواردی نظری به حاج منصور بدهیم. ایشان هم درباره آن مساله فکر می کنند و می پذیرند.

· ما افتخار می کنیم به ایرانی و فارس بودن خودمان ولی بزرگترین افتخار ما این است که مسلمان هستیم و ملیت ما اسلام است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
یه ولایت گرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۹
۷
ولایت گرا رو خیلی خوب اومدی، خطت هیچ وقت منحرف نمیشه. آفرین به این بصیرت، زنده باد حاج محمود
پاسخ
حول محور ولایت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۷ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
برادر ولایت گرا؛
همین ولایت گرا ها که تحت عنوان جبهه نوسازی معنوی لیست دادن!
mmm
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
شایعه شایعه شایعه
آنتی تحجر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
جناب mmm توجه نمائید:
لیست انتخاباتی حاج منصور ارضی با عنوان جبهه نوسازی معنوی

در صراط نیوز بخوانید
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۳ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲۱
۷
حاج محمود؛
امیدوارم اینو بدونید که سیاسی بودن با هتاک بودن تفاوت داره !
یادم نمی ره توی اون شعر(!) سخیفتون در پیروی از استادتون(!) حاج سعید آقا، چه توهین هایی به رئیس جمهور مردمی و مکتبی نکردید!

تاسف خوردم از اینکه بهترین ذاکرین اهل بیت با ادبیاتی کوچه بازاری و به دور از شان اهل بیت سخن می رانند.
بماند که حفظ حرمت رئیس جمهور بنا بر فرمایش حضرت آقا واجب است.
درمورد حواشی دیگر شما سخن نمی گویم و ...
پاسخ
عاشق حاج محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
خفه شو ...
رئیس جمهورتون نه مردمیه نه مکتبیه ... ....
عشق است حاج محمود و حاج سعید.
راستی ... زده بیرون، یه برگ بدین دستش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
آقایی که حرف زدن بلد نیستی و رکیک صحبت می کنی خدا کنه همین حاججج محمودتون واقعاً ولایی باشه و الکی خودش رو به آقا نچسبونه که من فکر نمی کنم (جانم فدای امام خامنه ای)
دولت حق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
عاشق عزیز دهن ... رو ببند اگر حامیان دولت با ... هایی مثل تو محترمانه رفتار می کنند به اون معنا نیست که ... هایی مثل تو می تونند پوزه رو باز کنند و شروع به گفتن اراجیفی بکنند که فقط لایق خودشون و عشقشونه اگر فکر می کنی خودت ادمی و یا اطرفیانت حرفی برای گفتن دارند ادرسی تعیین کن تا یادت بدیم داستان چیه بار اخرتم باشه در رابطه احمدی نژاد اظهار نظر می کنی ... . .ببینم 598 شما حامی دولتید؟؟؟
پاسخ به عاشق حاج محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
دوست عزیز با ادبیات زیبا که تقریبا الگو از آنان که عاشقشان هستی داری در جریان باش که این رئیس جمهور رو در فاطمیه3سال پیش که در روضه های ایشان بیشتر از اسم خانم حضرت زهرا اسم آقای احمدی نژاد بود آوردین سرکار.خیلی چیزها یادمون رفته.قضیه سخنان حاج سعید در مورد کسی که رای به آقای احمدی نژاد نده نسل پاک نداره رو یادمون هست و قضیه هتاکی پارسال رو هم یادمون هست.پس در کل خط عشاق خط مستقیمی نبود و حتی ولایت گرا هم نبود و بصیرتی هم در کار نبود.چون اگر بود انسان مومن یا عقیده ای به چیزی و کسی پیدا نمیکنه یا اگر بکنه تا تهش میره.اما دیدیم که این نبود!!!!!!!
dolatehagh.com
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
توهین به رییس جمهور رو منتشر می کنید اما پاسخ ما رو نه.
مهدی شمس نورائی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
با عرض سلام و خسته نباشید
از خدا میخواهم تا از تقصیرات حاج منصور و حاج سعید بگذرد
چون مجلس ذکر اهل بیت را با جای دیگر اشتباه گرفتن
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۱۶:۲۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
منبر مداحي جاي توهين بي ادبي نيست اي
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۲ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
حاج محمود با خیلی از این مداحان معروف فرق دارد. اهل رعایت اداب است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها