کد خبر: ۵۲۰۷۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری سارقان کلاهبردار تلفنی در استان اصفهان از طریق دستگاه ATM (خودپرداز) توسط باند حرفه‌ای و هدایت سرکرده باند از زندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس در اصفهان، حسین حسین زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اشاره به آخرین سرقت‌های اتفاق افتاده در اصفهان، اظهار داشت: اخیراً شیوه‌ای در بین مجرمان سابقه دار ابداع شده است که فرد کلاه بردار از یک واحد صنفی یا مغازه درخواست سفارش می‌دهد که در گفته‌های خود اذعان می‌کند در شهری دیگری است و قادر به خرید حضوری نیست.

وی افزود: در این شیوه سرقت سارق سفارش کالا داده و درخواست می‌کند که یکی از افراد از طریق دستگاه خودپرداز ATM حاضر شده تا با راهنمایی وی پول سفارش به حساب ریخته شود.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با تاکید به اینکه بسیاری از مردم از نحوه استفاده و کاربرد خود پرداز به زبان انگلیسی وارد نیستند، تصریح کرد: به محض ورود به منوی انگلیسی فرد مال باخته مورد سرقت سارق قرار گرفته و تمامی حساب سرقت می‌شود.

وی ادامه داد: این روش توسط خود افراد بدون اینکه اطلاع و یا آگاهی لازم را در مورد واریز پول داشته باشند مورد سوء استفاده سارقان قرار گرفته و حساب خود را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

حسین زاده گفت: این سارقان تاکنون از هشت هتل، 20 مغازه در خمینی‌شهر و چندین واحد صنفی در کاشان و اصفهان کلاه‌برداری کرده‌اند.

*سارقان جدید خودپرداز در کمین شهروندان هستند

وی اضافه کرد: این سارقان ظرف دو ماه و در روز گذشته پس از کار اطلاعاتی خاص توسط کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاه‌برداری در تهران دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان بیان داشت: سارقان سه نفر بودند که  سابقه‌دار و باهوش بودند و فقط توانستند با استفاده از بی‌تجربگی و کم‌اطلاعی مردم از کاربری دستگاه خودپرداز به روش انگلیسی سرقت کنند.

وی تاکید کرد سر دسته این باند در زندان است و هدایت این باند را از طریق دستگاه خودپرداز داخل زندان انجام و مبالغ را به حساب خود واریز کرده است.

حسین زاده افزود: ارزش ریالی این سرقت‌ها نزدیک به 300 الی 400 تومان بر آورد شده است.

*شکارچیان جلوی بانک‌ها به دام پلیس افتادند

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در ادامه صحبت‌های خود از دستگیری باند چهار نفره سرقت از داخل خودرو توسط سارقان در مقابل بانک‌ها خبر داد.

وی افزود: سارقان با ورود به بانک‌ها مشتریانی که حساب‌های سنگین را جا‌به‌جا می‌کردند زیر نظر گرفته و پس از خروج از بانک وی را تعقیب و شناسایی و مبادرت به پنچری خودرو می‌کردند.

حسین زاده تصریح کرد: وقتی فرد برای پنچری خودرو به بیرون از خودرو آمده در اقدامی هوشیارانه مبادرت به سرقت پول از داخل خودرو کرده و فرار می‌کردند.

وی ادامه داد: این سارقان از اهالی خوزستان و از جمله سارقان حرفه‌ای و سابقه داری هستند که تاکنون 32 فقره سرقت از آنها کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: این سارقان از شهرهای نجف آباد، خمینی شهر، اصفهان سرقت کردند که سرقت‌های آنان به طور عمده مبالغ میلیونی از 10 تا 400 میلیون تومان بوده است.

وی به شهروندان توصیه کرد در معاملات خود از عملیات بانکی استفاده کنند و پول نقد با خود جا‌به‌جا نکنند.

حسین زاده تصریح کرد: این روش جا‌به‌جایی پول نقد به روش سنتی به دلیل آسیب‌پذیری منسوخ شده است و پول نقد در کشورهای پیشرفته معنای چندانی ندارد.

وی اضافه کرد: دستگیری این سارقان از طریق چهره‌نگاری،اعلام مشخصات توسط مال باختگان قبل سرقت و ثبت تصاویر دوربین مدار بسته بانک‌ها راه‌گشا بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان بیان داشت: این سارقان با نام‌های داوود.م، عامل. خ، ناصر. خ، که در شهرک‌های اقماری اصفهان ساکن شده بودند در ساعات شب دستگیر و یک نفر هم متواری شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها