أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۲۸۸۶
زمان انتشار: ۰۱:۳۴     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
عبدالهادي الخواجه فعال بحريني كه مدت هاست در اعتراض به حكم دادگاهي در منامه دست به اعتصاب غذا زده، تأكيد كرد كه به اعتصاب خود ادامه مي دهد.
به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، الخواجه در گفت وگو با شبكه تلويزيوني «بي بي سي» تأكيد كرد كه همچنان بر اعتصاب غذاي خود كه از 84 روز پيش آغاز شد، ادامه مي دهد.
«فرانك گاردنر» خبرنگار شبكه تلويزيوني بي بي سي كه پس از تلاش هاي فراوان توانست تنها پنج دقيقه با الخواجه ديدار و گفت وگو كند، وضعيت جسماني وي را نامناسب توصيف نمود و تأكيد كرد كه اين فعال بحريني به شدت لاغر شده و وزن كم كرده است.
الخواجه گفت: در بيمارستان به خوبي از من رسيدگي مي شود و تنها نگراني اين است كه آنها تلاش مي كنند به زور به من غذا دهند.الخواجه در يك بيمارستان نظامي بستري است كه اين موضوع بر نگراني خانواده وي و سازمان ديده بان حقوق بشر افزوده است و نگراني زماني تشديد شد كه اين فعال بحريني گفته است از آشاميدن آب نيز خودداري خواهد كرد.
چندي پيش دبيركل سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگراني از درگيري ها و خشونت هاي جاري در بحرين، از مقامات اين كشور خواست تا حقوق بشر را در كشورشان رعايت كنند.
همچنين بان كي مون نگراني خود را از وضعيت جسماني «عبدالهادي الخواجه» اعلام كرد.
دبيركل سازمان ملل متحد بار ديگر از مسئولان بحرين خواست تا هر چه زودتر به وضعيت كنوني الخواجه رسيدگي و قوانين حقوق بشر را درباره وي رعايت كنند.
علاوه بر بان كي مون، بسياري از سازمان ها و تشكل هاي مدافع حقوق بشر و حتي دولت دانمارك نيز چندي پيش درباره وضعيت جسماني الخواجه ابراز نگراني كردند و آزادي فوري وي را خواستار شده اند.
دادگاه ويژه در ژوئن سال گذشته احكام سختگيرانه اي عليه الخواجه و 20 تن ديگر از مخالفان رژيم آل خليفه صادر كرد.
هفت نفر از اين محكومان به حبس ابد و ساير افراد به 15 سال زندان محكوم شدند كه اين موضوع با اعتراض سازمان هاي بشردوستانه روبرو شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها