أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۳۱۸۸
زمان انتشار: ۱۵:۱۷     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
همزمان با برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب:
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور جمع کثیری از کتاب دوستان و علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی در حال برگزاری می باشد. به همین منظور سروبس فرهنگی پایگاه 598 که چندی است به بررسی تازه های نشر حوزه کتاب می پردازد بسته پیشنهادی خود را برای تهیه هرچه آسان تر کتاب های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تقدیم نظر مخاطبین می نماید.
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور جمع کثیری از کتاب دوستان و علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی در حال برگزاری می باشد.

به همین منظور سرویس فرهنگی پایگاه 598 که چندی است به بررسی تازه های نشر حوزه کتاب می پردازد بسته پیشنهادی خود را برای تهیه هرچه آسان تر کتاب های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تقدیم نظر مخاطبین می نماید.

1- کتاب طوفان فتنه و کشتي بصيرت

اين کتاب که بخشي از فرمايشات آيت‌الله مصباح(حفظه الله) است که بعد از فتنه 88 در دفتر مقام معظم رهبري در جمع طلاب حوزه علميه قم مباشد به تبيين دقيق مفهوم فتنه و تشريح فتنه‌هاي اجتماعي می پردازد.



علاقه مندان می توانند کتاب طوفان فتنه و کشتي بصيرت را از غرفه انتشارات موسسه امام خمینی(ره) در نمایشگاه مطبوعات تهیه نماید.

2- کتاب گفتارهایی پیرامون تحول در علوم انسانی

این کتاب شامل چهار سخنرانی و دو مصاحبه از استاد ارجمند حجت‏ الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی میرباقری در موضوع علوم انسانی می باشد که با ویرایش اجمالی تقدیم فرهیختگان محترم می‌شود.



در این کتاب آمده است که ایجاد تحول در علوم انسانی در امتداد انقلاب فرهنگی است و نقطه‏ ی آغازین خوبی برای این حركت می‌باشد که برای رسیدن به این مهم، حوزه و به ‏ویژه دانشگاه باید مولد باشند؛ چون مكتبی كه نتواند معادله‏ ی تغییر تولید كند، حكومت را به مكتبی می‌سپارد كه معادله دارد و در نتیجه ارزش‌های آن را در عمل می‌پذیرد.

علاقه مندان می توانند کتاب گفتارهایی پیرامون تحول در علوم انسانی را از غرفه انتشارات کتاب فردا در نمایشگاه مطبوعات تهیه نماید.

3- کتاب تكیه‌گاه (بررسی عملكرد اكبرهاشمی رفسنجانی درنهمین و دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری)

این اثر که تالیفی از محمد حسن روزی طلب می باشد به عملكرد هاشمی در انتخابات نهم و دهم ریاست جمهوری پرداخته و با نقل انبوهی از مدارك و مستندات نحوه‌ی سلوك هاشمی را با دولت نهم و جریان انتخابات دهم روشن می‌سازد.



علاقه مندان می توانند کتاب تكیه‌گاه را از غرفه انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در نمایشگاه مطبوعات تهیه نماید.

4- کتاب آمریکا ستیزی در جهان اسلام

کتاب «آمریکا ستیزی در جهان اسلام» به قلم زیگرید فتح و ترجمه حسن سعیدکلاهی و احمد تقی‌زاده به همت انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است. ر کتاب آمریکاستیزی در جهان اسلام، نشان داده شده است که اکثر مسلمانان جهان و مردم کشورهای اسلامی از مداخله های آمریکا در کشورهای خود بیزارند و این بیزاری از پایان جنگ جهانی دوم تا کنون مدام شدت پیدا کرده است.



علاقه مندان می توانند کتاب آمریکا ستیزی در جهان اسلام را از غرفه انتشارات کانون اندیشه جوان در نمایشگاه مطبوعات تهیه نماید.

5- کتاب از پایداری تا پرواز (گفت و گو با شاعران معاصر درباره شعر مقاومت اسلامی)

این کتاب مجلد لدوم مصاحبه با شاعران پایداری است که در بردارنده ی گفت و گوهایی با شاعران معاصر با موضوع «شعر مقاومت» است، که می توان آن را در حکم فتح بابی برای برداشتن گام های بلند بعدی در عرصه «شعر و ادبیات پایداری» دانست.



علاقه مندان می توانند کتاب از پایداری تا پرواز را از غرفه انتشارات روایت فتح در نمایشگاه مطبوعات تهیه نماید.

6- کتاب ارتش سری روشنفکران

کتاب «ارتش سری روشنفکران» نوشته پیام فضلی نژاد و جلد 45 از مجموعه کتابهای «نیمه پنهان» منتشر گردید.  قسمت اول این کتاب به افشای هویت پیچیده «رابط MI6 و CIA در میان مترجمان ایرانی» اختصاص دارد.



این اسناد که شامل زندگی‌نامه‌های چهره‌هایی چون همایون صنعتی زاده، خشایار دیهیمی و دیگر کارگزاران غرب در ایران یا شامل صورتبندی انتقادی آراء فلاسفه موثر بر علوم انسانی سکولار در ایران مانند جان دیویی، ریچارد رورتی و... همراه با مستندات آثار آنان است، بخشی کوچک از صدها عکس، دست خط و سندی است که در این کتاب منتشر شده است.
 
علاقه مندان می توانند کتاب ارتش سری روشنفکران را از غرفه انتشارات دفتر پژوهش‌های موسسه کیهان در نمایشگاه مطبوعات تهیه نماید.

7- کتاب صهیونیسم مسیحی و جایگاه آن در ایالت متحده آمریكا

کتاب صهیونیسم مسیحی و جایگاه آن در ایالت متحده آمریكا تالیفی از استاد محمد رجبی می باشد که در آن تلاش شده است ضمن واكاوی سابقه و ریشه‌های تاریخی مسیحیان صهیونیست به جایگاه این گروه و جریان در صحنه‌ی سیاست داخلی و خارجی آمریكا اشاره شده و در نهایت به معرفی مؤسسات و سازمان‌های صهیونیسم مسیحی در آمریكا پرداخته شود.



علاقه مندان می توانند کتاب صهیونیسم مسیحی و جایگاه آن در ایالت متحده آمریكا را از غرفه انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در نمایشگاه مطبوعات تهیه نماید.

8- کتاب مجموعه کتاب های فرهنگ پایداری

چهار شماره از مجموعه کتاب های فرهنگ پایداری تألیفی از استاد حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد مهدی بهداروند در زمستان سال 1390 منتشر گردید.



مجموعه فرهنگ پایداری در چهار جلد با نام های "ایستگاه آسمان" ، "تاکوچه های آسمان" " شب های بی ستاره" و " دستاوردهای فرهنگی دفاع مقدس و آفت های تهدید کننده آن" به  به چاپ رسیده است.

علاقه مندان می توانند مجموعه کتاب های فرهنگ پایداری را از غرفه انتشارات کتاب فردا در نمایشگاه مطبوعات تهیه نماید.

9- کتاب فانوس کمین

فانوس کمین نوشته غلامعلی نسایی، خاطرات اسیر آزاده، رسول کریم آبادی است از حماسه و دلاوری رزمندگان گردان خط شکن یارسول الله صلی الله علیه و آله، که در چهارده فصل روایت می‌شود. رزمندگان گردان یارسول (ص)، بیشتر دانشجو بوده و معروف بودند به گردان نخبه ها، که در کنار غم ازدست دادن شهدای عزیزش، حکایت های شیرینی هم دارد.



علاقه مندان می توانند کتاب فانوس کمین را از غرفه موسسه عماد در نمایشگاه مطبوعات تهیه نماید.

10- کتاب سراب سیاست

کتاب سراب سیاست که جزو نخستین محصولات گروه تاریخ و اندیشه سیاسی موسسه اشراق حکمت است، با قلم روان حجت الاسلام امینی به ثمر نشست. رویکرد گروه، مواجهه علمی، مستند و منصفانه با تاریخ و اندیشه هاست.



این کتاب؛ نوشتاری در مورد واکاوی اندیشه و عملکردهای موسوی خوئینی ها می باشد.

علاقه مندان می توانند کتاب سراب سیاست را از غرفه انتشارات  کتاب فردا در نمایشگاه مطبوعات تهیه نماید.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۱
شرح اسم و نورالدین پسر ایران یادتون رفت
پاسخ
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۳
یه خورده نیاز به ویرایش داشت احتمالا کسی که تایپ می کرده مشکلی داشته.......
درست:
کتاب تكیه‌گاه (بررسی عملكرد آیت الله اكبرهاشمی رفسنجانی(حفظه الله) درنهمین و دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری)
پاسخ
یک مالک برای علی کافیست!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
الله اکبر
بعضی اوقات بهتر هست سکوت کرد، خواستم خیلی حرف ها بزنم و لی دیدم باید پیرو نگاه مدبرانه حضرت آقا به برخی خواص مردود بود
انشاء الله که خداوند همه را در امتحان های سخت و سهل در تمام مراحل زندگی حفظ فرماید!
برخی آدم ها یا بهتر بگوییم خواص(آنهایی که زمانی نگاه عاشقانه به ولی خدا داشتند ولی بعد به روی او شمشیر می کشند) مقابل طوفان هایی ایستادگی می کنند و در مقابل بزرگترین ابتلائات سربلند می شوند، که خود عاملی می شوند برای ولی خدا
ولی زمانی در یک تست کوچک الهی به هیچ می بازند ، به هیچ!
گاهی مومن سپر است برای ولی خدا و گاهی مالک است که هم سپر است هم بطانه، که حتی زبری و ناملایمت برخی از مومنان و دوستان را حائل می شود تا به ولی خدا نرسد!
می توانی انتخاب کنی مالک باشی که هم سپر بود و هم بطانه یا خواص بی بصیرتی باشی که یه هیچ می بازد!
جدیدترین اخبار پربازدید ها