أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۳۵۳۰
زمان انتشار: ۰۳:۰۰     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
«من فيلم ضدارزشي مي سازم!» اين عنوان مصاحبه اي كه كارگردان محترم فيلم «گشت ارشاد» با يكي از مجلات زرد و پر «رنگ» سينمايي كه البته ادعايي فضايي در همه حوزه هاي فكري و فرهنگي دارد و سرشار از تناقض و مملو از «پز»هاي متعدد و متنوع سينمايي و غيرسينمايي است، به انجام رسانده.
كارگردان فيلم سينمايي «گشت ارشاد» در اين گفت وگو به طرز كم سابقه اي، منتقدان و معترضان فيلمش را هدف توهين و تمسخر و تحقير قرار داده و ايشان را مشتي آدم هاي عقده اي دانسته كه بروز عقده هاي فروخورده شان باعث شده كه به فيلم وي اعتراض كنند! و بعد هم فصل مشبع و مفصلي از افتخارات و خدمات و مجاهدات خود در سال هاي دفاع مقدس را بر زبان آورده و در مجموع تلاش كرده از همه چيز، چه عقده اي خواندن منتقدان و معترضان و چه افتخارآميز دانستن كارنامه زندگي اش، حظ يكپارچه اي براي گل آلود كردن آب و گرفتن ماهي مدنظر، ببرد.
او درباره افرادي كه به فيلمش اعتراض دارند چنين الفاظي را بر زبان آورده است:
«ارزش هايي كه آنها مدام ازش حرف مي زنند، من درآوردي و كاملا شخصي و سليقه اي است. كاش فقط سليقه اي بود؛ بيشتر اين ها ناشي از عقده هاي فروخورده آدم هاي كم دانش است! من هميشه عليه ارزش هاي اين افراد فيلم ساخته ام» يعني مغالطه و سفسطه در برابر نقد و تحليل يك فيلم- به زعم نگارنده- لمپنيستي و مبتذل! اين روشي است كه جناب سعيد سهيلي در برابر معترضان درپيش گرفته.
مغالطه ايشان بي نياز از پاسخ است و اظهر من الشمس! با اين حال يادآوري مي كنيم كه بحث ما در برابر فيلمي است به نام «گشت ارشاد» كه معتقدم مبتذل و رياكارانه و گيشه محور است و براي رسيدن به اين مقصود، تا توانسته ارزش ها و آدم هاي ارزشي جامعه را هم دستاويزي براي خود ساخته و اين خيلي زننده و البته قابل اعتراض و نقد است.
حال اينكه كارگردان نتواند از فيلمش دفاع كند و به جاي اين كار يا به معترضين توهين كند و به آنها نسبت هاي ناروا بدهد و يا از افتخارات «سابقش» بگويد، دردي را دوا نمي كند. با همه احترامي كه براي سعيد سهيلي قائل هستيم، اما چاره اي نداريم جز اينكه بگوييم «گشت ارشاد» يك فيلمفارسي مد روز است كه فقط به جاي شعبان بي مخ و خشونت و سكس و صمد و ديگر مولفه ها و كاراكترهاي فيلم هاي زمان شاه، چند كاراكتر لوده و دزد و لمپن را با ظاهر و هيئت بچه هاي حزب اللهي، قرار داده و به ويژه در برخي ديالوگ ها و سكانس ها و ميزانسن هايش، به توهين و تمسخر ارزش هاي جامعه ديني پرداخته است. ايشان حتي به حضرت امام حسين(ع) و عزاداري ايشان كه خط قرمز مردم ايران از هر طيف و مرام و مسلكي است هم رحم نكرده و با ديالوگ شرم آور و زشت «مجلس عزا... به قيمه و قمه است!» كار را تمام مي كند.
و از نمازجمعه و امر به معروف و نهي از منكر و انرژي هسته اي و استكبارستيزي و مابقي اصول و ارزش هاي جامعه اسلامي هم براي مورد تمسخر قرار دادن آنها سوءاستفاده يكپارچه و همه جانبه اي مي برد و اين ها يعني بي احترامي و حرمت شكني نسبت به اعتقادات و ارزش هاي مردمي كه مسلمانند. و سعيد سهيلي حاضر نيست اين ها را بپذيرد، پس به هر چيزي دست مي يازد و هر حرفي- با ربط يا بي ربط- بر زبان مي آورد جز آنچه بايد بگويد؛ و آن چيزي نيست جز:
عذرخواهي از مردم متدين و انقلابي ايران اسلامي. همين!

منبع: کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها