کد خبر: ۵۶۱۴۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۰۱ خرداد ۱۳۹۱
وزیر صنعت،معدن و تجارت با تاکید بر لزوم عرضه شیر خام با قیمت 630 تومان، گفت: با تولیدکنندگانی که شیر را گرانتر از قیمت مصوب اسفندماه عرضه کنند برخورد تعزیراتی می‌شود.

فارس، مهدی غضنفری در حاشیه همایش ملی بهره‌وری در دانشگاه تهران با بیان اینکه وزارت صنعت با 3 روش قیمت شیر خام را کنترل خواهد کرد، افزود: به این ترتیب با ارائه علوفه به دامداران، قیمت شیر کنترل شده و به قیمت مصوب دولت در اسفندماه برگردانده می‌شود.

وی ادامه داد: توزیع گسترده علوفه در کشور آغاز شده و برخی از دامداران علوفه را دریافت کرده‌اند البته برخی از دامداران نیز به دلیل دوری مسافت هنوز نتوانسته‌اند علوفه را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه قصد داریم شرایط به گونه‌ای باشد که دامداران به راحتی علوفه را در اختیار داشته باشند، اظهار داشت: بر این اساس قیمت شیر خام که در اختیار کارخانه‌ها قرار می‌گیرد نباید از 630 تومان بیشتر باشد و در نهایت کارخانه‌ها نیز باید شیر تولیدی را با قیمت قبلی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند.

وزیر صنعت در مورد تسهیلات تعیین شده برای واحدهای صنعتی در بودجه امسال نیز گفت: 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی در اختیار صنعتگران قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همچنین 3 درصد از منابع بانکهای تخصصی مانند صنعت و معدن و کشاورزی در اختیار بخش تولید قرار می‌گیرد.

غضنفری همچنین از اختصاص 10 هزار میلیارد تومان از منابع مالی حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به بخش تولید خبر داد و گفت: برای حمایت از بخش تولید 5 میلیارد دلار نیز از طریق ری‌فاینانس بانک مرکزی در اختیار بانکهای عامل قرار خواهد گرفت.

وزیر صنعت در واکنش به اخباری کاهش تولید خودرو در کشور نیز گفت: گزارشی مبنی بر مشکلات این چنینی در صنعت خودرو و کاهش آمار تولید و اشتغال از سوی خودروسازان نداشته‌ایم.

وی تأکید کرد: ممکن است که برنامه تولید فصلی کم شود ولی از نظر اشتغال کاهشی صورت نگرفته‌است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها