أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۷۳۲۰
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که کسی از خشونت ها علیه لبنانی ها استفاده نکند، چرا که این موضوع خشونت ها را افزایش می دهد. نصرالله به مسئولیت های دولت در این زمینه اشاره کرده و در عین حال گفت که تمام ما تلاش های دولت در این راستا را مورد حمایت قرار می دهیم.
شیعه آنلاین، روز گذشته جشن سالگرد آزادسازی جنوب لبنان از دست رژیم اشغالگر صهیونیستی، با حضور صدها شهروند لبنانی برگزار شد.
در این مراسم حجة الإسلام و المسلمین سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله از طریق ویدئو کنفرانس برای حاضرین در جشن سخنرانی کرد. از حاشیه های جالب این مراسم حضور دو عروس و داماد در این مراسم بود.

گفتنی است سید «حسن نصرالله» در سخنان خود تجاوز به شهروندان سوری را شرعا حرام دانست و تاکید کرد که آنها ارتباطی با این حوادث ندارند و کسی حق ندارد بر خلاف موازین رفتار کند.
نصرالله خطاب به ربایندگان شهروندان لبنانی اقدامات آنها را محکوم شده دانست و تاکید کرد: ربایش افراد بی گناه و تجاوز به مردم اقدامی است که وجهه شما و وجهه ادعاهای شما را که می گویید برای آن فعالیت می کنید خراب می کند. اگر هدف شما از این اقدامات تغیر مواضع سیاسی ما است، بدانید که این موضوع تغییری در موضع ما نخواهد داشت و موضع ما از این دیدگاه ناشی می شود که ما گفتگوها در راستای اصلاحات بر اساس وحدت ملی را دنبال می کنیم و می خواهیم درگیری های مسلحانه در این کشور به پایان برسد و این اقدامات تاثیری در مواضع ما نخواهد داشت.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که کسی از خشونت ها علیه لبنانی ها استفاده نکند، چرا که این موضوع خشونت ها را افزایش می دهد. نصرالله به مسئولیت های دولت در این زمینه اشاره کرده و در عین حال گفت که تمام ما تلاش های دولت در این راستا را مورد حمایت قرار می دهیم.
دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: هنگامی که آیت الله صدر امام موسی صدر به لبنان آمد، گفت که ما ارتش را در مرزهای لبنان می خواهیم و می خواهیم که جوانان جنوب را مسلح کنیم، اما دولت با این خواسته ها تعامل نکرد، در آن زمان مقامات سیاسی در دنیایی دیگر بودند و استراتژی دفاع از جنوب را قبول نمی کردند، بلکه به دنبال نظریه بی طرفی بودند.

وی افزود: این موضوع باعث شد که امام موسی صدر ناچار شود گروه های مقاومت را در آن زمان ایجاد کند و از مردم بخواهد تا برای دفاع از خود سلاح بخرند، هنگامی که ما از مقاومت سخن می گوییم، باید اشاره کنیم که ملت لبنان مجبور شدند خودشان سلاح تهیه کنند و بدون ایفای نقش مقامات ملی این کار را انجام دهند. در آن زمان دولت از مردم و آبروی آنها حمایت نمی کرد و مسئولیت آزاد کردن مناطق اشغال شده را به گردن نمی گرفت، برادران فلسطینی و گروه های فلسطینی نیز نقش اساسی در این زمینه داشتند. بر همین اساس ما در تمامی مراحل گذشته از دولت خواستیم تا مسئولیت های خود را بر عهده بگیرند و ما نیز در کنار دولت قرار داریم، ما آماده ایم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها