أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۸۱۷۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۱۱ خرداد ۱۳۹۱

این روند بی توجهی به خواسته های مردمی ناشی از ضعف قانونی و همچنین نظارتی در صدا و سیما ست، که باعث شده مسئولین خود را ملزم به پاسخگویی در برابر دلسوزان انقلاب ندانند. عدم اصلاح این روند خبر از انحراف در تنها رسانه تصویری جمهوری اسلامی دارد. انحرافی که اکنون خود را در جدایی صدا و سیما از بدنه مردمی و رسانه ای انقلاب و تبدیل شدن به رسانه ای که بر اساس خواسته های مدیران خود اداره می شود نشان می دهد.

به گزارش تریبون مستضعفین یک ماه از انتشار نامه ۲۲ رسانه انقلاب به ضرغامی و درخواست از وی برای برگزاری نشست خبری و پاسخگویی به رسانه می گذرد اما هنوز هیچگونه عکس العملی در این باره از سوی رئیس رسانه ملی مشاهده نشده است.
 
یک ماه پیش، پس از حمایت صریح برنامه هفت از جریان روشنفکری در سینما و یاد کردن از سینمای دولتی به عنوان معضل سینمای ایران جمعی از رسانه های انقلاب با انتشار نامه ای خواستار حضور «وحید جلیلی» و «مجید شاه حسینی » به عنوان نمایندگان جریان ارزشی برای مناظره با نمایندگان جریان روشنفکری سینما شدند.
 
در پی این نامه برخی از فعالین فرهنگی انقلاب و همچنین سینما گران انقلابی در مصاحبه هایی جدا گانه به حمایت از این نامه پرداختند. از میان این فعالین می توان به نام دکتر ابراهیم فیاض، پرویز شیخ طادی، سعید مستغاثی و محمد تقی فهیم اشاره کرد.
 
انتشار این نامه در ابتدا تنها با سانسور صدا و سیما و برنامه هفت مواجه شد و گردانندگان برنامه هفت در برنامه ۱۵ اردیبهشت بدون اشاره به نامه و درخواست مناظره به تکرار کردن ادعا های خویش پرداختند، که با واکنش رسانه ها مواجه شد.
 
اما پس از گذشته نزدیک به یک هفته از انتشار نامه رسانه های انقلاب، شریعت پناهی مدیر گروه اجتماعی شبکه سه در مصاحبه ای خبر از تعطیلی یک ماهه برنامه هفت و تغییر کادر اجرایی آن خبر داد.
 
این واکنش غیر معقول صدا و سیما در تعطیلی برنامه هفت با واکنش تشکل های دانشجویی مواجه شد و چهار تشکل دانشجویی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های کشور، جنبش عدالتخواه دانشجویی، دفتر تحکیم وحدت و جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه ای این حرکت صدا و سیما را فرار به جلو خوانده و خاطر نشان کردند: «علی رغم اعتراض شدیدمان به سهم دهی نامتوازن به جریان های مخالف و معاند با هرگونه اقدام نابخردانه و نسنجیده با برنامه های اینچنینی از جمله به تعطیلی کشاندن یا پلمپ کردن تریبون های بوجوده آمده نیز مخالفیم و این اقدامات احتمالی برخی مدیران را فرار به جلویی برای پاک کردن صورت مساله می دانیم.»
 
هر چند جهت گیری های جیرانی به عنوان مجری برنامه هفت مورد انتقاد بسیاری از فعالین فرهنگی قرار گرفت اما عوض کردن مجری تنها برنامه ای که توانسته بود پس از سال ها فضایی هر چند اندک برای گفتگو در سینمای ایران ایجاد کند، تدبیری از سوی مدیران صدا و سیما برای به انحراف کشیدن خواسته های رسانه های انقلاب بود.
در این فضا و پس از بی مهری و بی توجهی مدیران رسانه ملی به نامه اول و بیانیه تشکل های دانشجویی، نامه دوم رسانه های انقلاب با تاکید بر خواسته های نامه اول، عزت الله ضرغامی مدیر رسانه ملی را مستقیما خطاب قرار داده و از وی برای حضور در یک نشست خبری دعوت کردند.
 
اما این خواسته نیز مانند خواسته های گذشته با بی توجهی گستاخانه مدیران رسانه ملی مواجه شد.
 
انتشار این نامه ها خبر از وجود اعتراضاتی اساسی نسبت به عملکرد مدیر رسانه ملی دارد، اما بی توجهی عزت الله ضرغامی نشان از بی ارزش انگاشتن نظرات جبهه فرهنگی انقلاب و دلسوزان نظام و انقلاب دارد در حالی که بیانات رهبر معظم انقلاب همواره بر پاسخگویی مسئولین در برابر مردم تاکید داشته است :
 
«پاسخگویى باید به معناى صحیح کلمه وجود داشته باشد. باید دستگاه‌هاى فرهنگى کشور – چه آنچه مربوط به دولت است، چه آنچه زیرمجموعه دولت نیست، مثل صدا و سیما – روشن کنند که در مقابل تهاجم گسترده‌ى فرهنگى دشمنان چه تدابیرى را براى اعتلا و بارور کردن فرهنگ اسلامى و انقلابى و عمومیت بخشیدن به نقاط برجسته‌ى آن به‌کار بسته‌اند.» آغاز سال ۸۳ –سال پاسخ‌گویی- در بین زائران حرم رضوی
این روند بی توجهی به خواسته های مردمی ناشی از ضعف قانونی و همچنین نظارتی در صدا و سیما ست، که باعث شده است مسئولین این رسانه خود را ملزم به پاسخگویی در برابر دلسوزان انقلاب ندانند. عدم اصلاح این روند خبر از انحراف در تنها رسانه تصویری جمهوری اسلامی دارد. انحرافی که اکنون خود را در جدایی صدا و سیما از بدنه مردمی و رسانه ای انقلاب و تبدیل شدن به رسانه ای که بر اساس خواسته های مدیران خود اداره می شود نشان می دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها