کد خبر: ۵۸۳۷۷
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
یکی از روحانیون اهل‌سنت کردستان:
یکی از روحانیون اهل‌سنت کردستان با تأکید بر تداوم راه امام خمینی، گفت: ایشان با اندیشه‌های متعالی خویش وحدت و انسجام بین مذاهب اسلامی در ایران و جهان اسلام را تبیین کردند.

ماموستا اقبال بهمنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: امام‌خمینی (ره) از نظر علم و عمل، شجاعت و مردم‌‌داری یکی از بزرگ‌‌ترین شخصیت‌‌های جهان اسلام بودند که باید راه و سیره این عالم بزرگ اسلام همواره زنده و پویا باشد.

وی افزود: امام راحل (ره) با رهبری‌های مدبرانه خویش حیا‌تی دوباره به کالبد ایران اسلامی و جهان اسلام بخشید و عزت و سربلندی را به مسلمانان بازگرداند.

امام جمعه موچش تصریح کرد: خدامحوری، اخلاص و تکلیف‌‌گرایی از ویژگی‌‌های منحصر به‌ فرد امام (ره) بود که ایشان با تکیه بر این ویژگی‌های بارز اخلاقی زمینه‌ساز وحدت و همدلی و وفاق بین اقوام و مذاهب مختلف اسلامی در ایران شدند.

ماموستا بهمنی افزود: امام‌خمینی(ره) با شجاعت و قاطعیت در برابر سلطه استکبار و صهیونیسم جهانی ایستاد و با تکیه بر اتحاد مردم مسلمان ایران توانست رژیم فاسد پهلوی را سرنگون و حکومتی مبتنی بر قرآن و اسلام تشکیل دهند که نه تنها مردم ایران را از یوغ استکبار رهایی بخشید بلکه موجب سرافرازی همه مسلمانان جهان و احیا سیره نبوی در جهان اسلام شد.

امام جمعه موچش تأکید کرد: ما به‌عنوان میراث‌‌داران انقلاب اسلامی باید راه و سیره آن امام بزرگوار را ادامه دهیم و همواره اهداف و آرمان‌‌های بنیان‌گذار انقلاب را در میان نسل جوان ترویج و تبیین کنیم.

ماموستا بهمنی افزود: استکبار جهانی در قبل از انقلاب با انواع برنامه‌های منسجم قصد بی‌هویت‌کردن مردم ایران و فاصله انداختن جوانان با آداب و سنن و مبانی دینی و اعتقادیشان را داشت که به فضل الهی با رهبری‌های روشنگرانه امام خمینی(ره) و علمای دینی در کشور این نقشه‌ها همگی خنثی شد.

وی افزود: عزت و اقتدار کنونی ایران اسلامی مرهون تفکرات وحدت آفرین امام خمینی(ره) است و تداوم راه ایشان می‌تواند آینده‌ای روشن برای نسل‌های آینده انقلاب را رقم بزند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها