يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۹۵۶۸
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
پنجاه و چهارمین شماره هفته نامه 9 دی امروز شنبه بیست ام خردادماه ماه 91 منتشر شد.
تیتر یک 9 دی با عنوان «خاطره شیرین 22 خرداد چهل میلیونی» ضمن یادآوری حماسه شیرین حضور 40 میلیونی مردم ایران در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری به تحلیل و بررسی ابعاد این اتفاق پرداخته است و عکس یک این شماره 9دی نیز به مناسبت سالگرد رحلت فقیه مجاهد آیت الله مشکینی به یاد ایشان منتشر شده است.
هفته نامه 9دی در صفحه هنر و رسانه، گفتگویی با محسن مقصودی مجری و تهیه کننده برنامه موفق و پرمخاطب تلویزیونی ثریا انجام داده که با عنوان «نمایش سیاسی با تابلوی کارشناسی ممنوع!» منتشر شده است؛ همچنین یادداشتی با عنوان «وقتی که حضرت روح الله به سینما نیامد» در نقد سینمای کشور در نپرداختن به شخصیت حضرت امام و گزارشی از همایش تلویزیون مردم انقلاب اسلامی دیگر مطالب این صفحه 9دی هستند.
متن سخنان حضرت آیت الله مصباح یزدی در جمع دست اندرکاران هفته نامه 9دی در شماره جدید این هفته نامه برای اولین بار با عنوان «9دی هفته نامه ای فعال و پر محتواست» در صفحه گزارش منتشر شده است.
مطلب دیگر این صفحه گزارشی تحلیلی است از پیامهای حضرت آیت الله خامنه ای به مناسبت آغاز به کار مجالس چهارم تا نهم که با عنوان «وقتی امام خامنه ای نمایندگان را به گذشته ارجاع می دهد» و به بهانه اشاره رهبر انقلاب در پیام اخیر خود به ارجاع نمایندگان به مطالب گفته شده در پیامهای سالهای گذشته نوشته شده است.  
9دی پنجاه و چهارم به مناسبت سالگرد حادثه حمله به روحانی ناهی منکر گفتگویی با این روحانی ایثارگر حجت الاسلام فرزاد فروزش انجام داده که با عنوان «مردم منتظر نباشند ربات ها امنیت ایجاد کنند» در صفحه ای با نام فریضه منتشر شده است. مطلب دیگر این صفحه یادداشتی است در تحلیل ماجرای حمله به این روحانی که با عنوان «صرفا جهت یادآوری» منتشر شده است.
گفتگوی دیگر 9دی با دکتر عطاءالله رفیعی آتانی دبیر اولین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی صورت گرفته که با عنوان «طراحی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از 33سال پیش آغاز شده است» در صفحه گفتگو منتشر شده است.
«از 7بند حکم خاتمی تا 7بند حکم احمدی نژاد» عنوان یادداشتی است تحلیلی درباره حکم تشکیل هیئت نظارت بر حسن اجرای قانون اساسی توسط دو رئیس جمهور در صفحه سیاست منتشر شده است. «اصولگرایی ابزاری یا اصول مداری حقیقی» در تحلیل عبرتهای انتخابات هیأت رئیسه مجلس و «اگر کسی در حکومت گذشته خدمتی کرده نباید او را حذف کرد» در نقد و تحلیل گفتگوی غلامحسین کرباسچی با نسل سوم باند مهدی هاشمی؛ دیگر یادداشتهای صفحه سیاست 9دی پنجاه و چهارم را تشکیل می دهد.
دوستداران فرهنگ می توانند در شماره جدید 9دی علاوه بر گزارش جشن دیدار با پدران آسمانی با عنوان «فرزندان پدران آسمانی» این یادداشتها را مطالعه نمایند: «قدر این نشریه را بدانید که تازه اول داستان است» درباره تولد نشریه ای جدید به نام داستان در جبهه فرهنگی انقلاب و قسمت سوم «کلاشینکف هایی که پشت صفحات کتاب پنهان شده اند» درباره برخی کتابهای مسأله داری که منتشر شده است.
در صفحه آخر 9دی یادداشتی از حجت الاسلام سید مهدی میرباقری درباره اعتکاف با عنوان «ضرورت توجه به جایگاه اعتکاف در مدل تربیتی اسلام» منتشر شده است.
صفحه اندیشه 9دی به مناسبت ایام رحلت حضرت امام مروری کرده بر کتابها و آثار فقهی، فلسفی، عرفانی، اخلاقی، قرآنی و اعتقادی اجتماعی ایشان و مقاله ای با عنوان «مرواریدهایی درخشان از اقیانوس کبیر علم خمینی کبیر» را منتشر کرده است. همچنین خلاصه ای از سخنان حجت الاسلام خسروپناه پیرامون شخصیت فلسفی عرفانی امام خمینی یادداشت دیگر این صفحه است.
علاقه مندان صفحه پرمخاطب جریان شناسی هم می توانند این هفته بخش نوزدهم از سلسله مقالات در جستجوی چریکهای پنهان استکبار و بخش چهارم از گارد سری بهائیت را با عنوان «عقبه فرماندهی شبه نظامیان بهایی» مطالعه نمایند.
صفحه پرونده 9دی پنجاه و چهارم هم مطالب خواندنی و ارزنده ای را تقدیم مخاطبان کرده است. دو یادداشت در تحلیل جنبش ضد سرمایه داری وال استریت با عنوان «چرا جنبش وال استریت از بیداری اسلامی متأثر است؟» و «از هارترین اندیشه سرمایه داری تا فرهنگ فقط به فکر خودت باش!» و یادداشت مستند تاریخی درباره اشغال دو جزیره استراتژیک عربستان با نامهای تیران و صنافیر توسط صهیونیستها که با عنوان «راه قدس از تیران و صنافیر می گذرد» منتشر شده است.
یاران جبهه فرهنگی انقلاب می توانند شنبه ها 9دی را روی پیشخوان مطبوعات ببینند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها