يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۶۰۲۳۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
وقتی که تمام نقشه های ایالات متحده بر آب می شود:
در تازه ترین تحرکات ایالات متحده، با خبر شدیم که وزارت خارجه آمریکا با برگزاری دوره ای آموزشی با نام پوششی ارتقاء سطح جهانی اقدام به دعوت از هفت تن از رؤسای دانشگاه های بزرگ کشورهای اسلامی نموده است. در این دوره آموزشی که چندی پیش در آمریکا برگزار گردیده رؤسای دانشگاه های کشورهای کویت، عراق، مصر، تونس، سوریه، یمن و امارات حضور داشتند وزارت خارجه آمریکا تمام تلاش خود را برای دیکته نمودن طرح های خود در منطقه به کار گرفته است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، کشورهای غربی و علی الخصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنان در تب و تاب امواج بیداری اسلامی قرار دارند و از همین رو در تلاش هستند تا به هر نحو ممکن ارتباط میان این قیام های مردمی را با الگوی انقلاب اسلامی از بین ببرند.

قيام ملت های عربی موجب فرو ريختن ساختارهای حکومتی سابق می شود و طبيعتاً خلأ ساختار قدرت پديد می آيد. اينجاست که انقلابيون به دنبال ساختار جديدی می گردند که بتواند آرمان ها و چشم اندازهای جديد آنها را محقق کند.

از این رو تلاش های بسیار غرب در منطقه که توسط مدل لائیکی ترکیه پیگیری می شود بارهای بار توسط رسانه های گزارش گردید که خبر برگزار شدن كنگره علوم اجتماعي جهان عرب ـ تركيه 2011 نمونه ای بارز از این گونه فعالیت های غرب بود.



البته با توجه به سطح نفوذ جریان و مدل انقلاب اسلامی ایران در منطقه و بخصوص کشورهای اسلامی،تا کنون عمده طراحی غرب نقش برآب گردیده و این خود عامل سماجت آمریکا برای تلاش بیشتر در جهت دهی انقلاب های منطقه شده است.

در تازه ترین تحرکات ایالات متحده، با خبر شدیم که وزارت خارجه آمریکا با برگزاری دوره ای آموزشی با نام پوششی ارتقاء سطح جهانی اقدام به دعوت از هفت تن از رؤسای دانشگاه های بزرگ کشورهای اسلامی نموده است.

در این دوره آموزشی که چندی پیش در آمریکا برگزار گردیده رؤسای دانشگاه های کشورهای کویت، عراق، مصر، تونس، سوریه، یمن و امارات حضور داشتند وزارت خارجه آمریکا تمام تلاش خود را برای ناکارآمد نشان دادن علوم انسانی اسلامی و دیکته نمودن طرح های خود در منطقه به کار گرفته است.

در دیداری که چندی پیش یکی از مقامات ایران با یکی از شرکت کنندگان این دوره داشته بود، وی به بیان واقعه ای در طول این دوره آموزشی اشاره نموده است که حاوی نکات بسیاری می باشد.

وی( یکی از رؤسای دانشگاه حاضر در آن دوره) بیان داشت که در پایان دوره دیدار و میهمانی را از سوی وزارت خارجه ایالات متحده برای شرکت کنندگان با کاندولیزا رایس وزیر سابق امور خارجه ایالات متحده ترتیب دادند که در آن دیدار رؤسای دانشگاه ها به بیان مشکلات و درخواست هایشان از آمریکا پرداختند.

در این بین رئیس دانشگاه اماراتی طی سخنانی درخواست خود را مبنی بر نقش ایران در منطقه بیان می دارد و خطاب به رایس می گوید: "ما را از شر ایران خلاص کنید".

وزیر پیشین امور خارجه ایالات متحده در جوابش اظهار می دارد: " ایران تنها مشکل شما نیست مشکل ما هم هست. ما شب ها از دست ایران خوابمان نمی برد، هرکاری که نسبت به ایران کرده ایم تا کنون نتیجه ای نگرفته ایم. تهدید هایمان، تحریم های سنگین اقتصادی و سیاسی تا کنون نتیجه ای نداده است"

لذا فارغ از تلاش آمریکا برای جهت دهی به نخبگان کشورهای اسلامی، این سخنان خانم رایس اوج ناکامی غرب را در مواجهه با جریان انقلاب اسلامی به خوبی نشان می دهد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها