يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۶۲۰۵۶
زمان انتشار: ۲۰:۳۵     ۳۰ خرداد ۱۳۹۱
شهریاری: همسر شما شبیه‌‍ چه‌ میوه‌ای‌ است ؟!!

خبرنامه دانشجويان - «همسر شما شبیه چه میوه ای است؟» فرض کنید در یک برنامه زنده تلویزیونی به همراه همسرتان حضور دارید و ناگهان مجری با غافلگیری تمام از شما می پرسد همسرتان شبیه چه میوه ای است؟

چندی پیش بود که خبر استفاده از مجریان زن برای مهمانان زن و مجریان مرد برای مهمانان مرد در فضای مجازی پیچیده شد. حرکتی که باید خیلی زودتر از این ها صورت می گرفت. البته همین موضوع به ظاهر کوچک هم صدای عده ای را درآورد و عده ای هم با شانتاژ خبری سعی در غیر منطقی جلوه دادن این اقدام برآمدند تا جایی که علیخانی مجری برنامه ماه عسل که عموما برنامه هایش با ایجاد گپ رو در رو با مهمان هایش صورت می گرفت و تقریبا بیش از نیمی از مهمانانش زن بودند، از تولید این برنامه برای ماه رمضان آتی خودداری کرد تا نشان دهد چقدر حرکت بر روی اصول برای برخی مجریان تازه کار سخت است و شاید تازه، انگیزه این مجریان هم برای اجرای چنین برنامه هایی بیشتر مشخص شود. البته بررسی این موضوع بحث مفصلی را می طلبد که در این مقال فرصت آن دست نمی دهد.

اما در همین راستا هم صدا و سیما صرفا به همین اقدام سلبی و فیزیکی نباید بسنده کند  و به صرف تغییر روند موجود در برنامه های گفتگو محور پرونده این موضوع را بسته ببیند چرا که معضل بزرگتر این چنین برنامه هایی مسئله دیگری است و آن نحوه مواجهه مجریان با مهمانان است و اینجاست که مسئله حیا و حرمت پیش می آید.

شاید در یک برنامه مشکل اول با حضور مهمانان به صورت زوج(زن و شوهر)، حل شود اما معضل بزرگتر یعنی بی مبالاتی اخلاقی مجری در پرسش برخی سوالات همچنان بر جای خود باقی بماند. از این دست اتفاقات اما در بین مجریان کم نیست. همین سلسله برنامه های ماه عسل بود که در آن سال های ابتدایی که با اجرای فرزاد حسنی و بخصوص بامجری گری احسان علیخانی اجرا می شد، با دعوت از مهمانان به صورت زوج یا پدر و دختر و یا مادر و پسر این موضوع را حل کرده بود اما پرسش هایی که در حین برنامه رد و بدل می شد جنس متفاوتی داشت و بیشتر به حوزه خصوصی افراد وارد می شد تا جایی که گوش مهمانان برنامه از خجالت سرخ می شد و از طرف دیگر بی تقوایی مجری در برخورد با مهمان یا همان بی مبالاتی مجری در حرمت نهادن به خطوط شرعی باعث می شد که حضور همراه برای میهمان تنها به عنوان پوششی بر همین موضوع انگاشته شود البته در ابتدا مخاطبان هم این موضوع را پس می زدند و حتی از روی شرم و حیا شبکه را عوض می کردند.

چنین مجریانی در تلویزیون کم نیستند. از "آزاده نامداری" هم در بین مجریان زن در این خصوص می توان نام برد. گرچه در بین مجریان قدیمی شاید به لحاظ محافظه کاری شان این مسئله کمتر باشد اما اصلا جرقه این مطلب به خاطر یکی از همین مجریان قدیمی است.

  "محمود شهریاری" که سال هاست در صدا و سیما فعالیت می کند  و البته در سال هایی به علت ایجاد برخی حواشی از دوربین دور ماند، این روز ها در ایام تعطیل اجرای برنامه زنده رود در شبکه استانی اصفهان را برعهده دارد. در برنامه ویژه عید مبعث که مهمانان  برنامه امیر جعفری و همسرش ریما رامین فر زوج هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون حاضر بودند پرسش هایی از جانب مجری برنامه مطرح شد که نمونه بارز بی حرمتی به مهمان و مخاطب بود.

در طول برنامه سوال هایی کاملا از حیطه شخصی و بی ارتباط با برنامه و مخاطبان از میهمانان پرسیده شد تا جایی که چندین بار امیر جعفری به این سوال ها واکنش نشان داد و از چرایی این پرسش ها پرسید. 

در قسمتی از این برنامه مجری پایش را از این حد نیز فراتر گذاشته و با یک سوال کاملا بی مورد باعث اعتراض میهمان برنامه شد. شهریاری در این قسمت پرسید همسر شماشبیه چه میوه ایست؟ یا از مهمان دیگر برنامه (برادر زاده جعفری) پرسید زن عموی شما شبیه چه میوه ایست؟ سوالی "نا مربوط" که داد مهمان برنامه را هم در آورد. هرچند امیر جعفری به علت زنده بودن برنامه به سرعت از روی این مسئله گذشت اما اعتراض به جایش موجب نگارش این مطلب شد. به راستی آیا مسئولان شبکه  و یا سازمان با چنین پرسشی در یک برنامه زنده مواجه شوند چه برخوردی خواهند داشت؟ و این پرسش تنها با مشاهده یک عملکرد مناسب از جانب مسئولین برنامه یا شبکه می تواند پاسخ داده شود.
    
گفتنی است که این برنامه در بخشی مجزا و به صورت غیر زنده از مهمانان برنامه می پرسید که خودتان را شبیه چه میوه ای می بینید؟ که هرچند این پرسش هم نابجاست اما شهریاری با به انحراف کشیدن این سوال در حالتی که برنامه زنده بود حرکت بسیار ناپسندی از خود به نمایش گذاشت . وی که در اجرا جزو همان گروه مجریان مذکور در بالاست گویا خط قرمزی برای خود در طرح سوال هایش نمی بیند و اینجاست که باید پرسید خط قرمز مجریان تلویزیونی تاکجاست؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۶
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۴ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
۵۱
۹
ازشهرياري بپرسيدكه خانم شماشبيه چه ميوه اي است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۹ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
اون پرروتر از این حرفهاست، جواب میده
ابي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
فكر كنم شبيه هندونه يا بهتر بگم كدوي تنبله...نه؟
R.A
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۱
با ناشناس موافقم
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
۸۰
۱۵
اصفهانیها هم اومدن از برنامه خوشا شیراز شبکه فارس کپی برداری کردند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۱
البته اگه کسی تلویزیونی داشته باشه که بتونه همه ی استانها را ببینه
الحق و الانصاف برنامه ی اصفهان خیلی قبل از برنامه شیراز شروع به پخش کردن کرد
اصفهانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۱
بنده خدا برنامه زنده رود الان حدود 5 یا 6 سالی میشه که از شبکه اصفهان پخش میشه در ضمن شبکه فارس از برنامه زنده رود کپی برداری کرده لطفا اول تحقیق کن بعدا صحبت کن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
۱۷
۸
lاز دشمنان شکایت برند به دوستان چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم. اگر شبکه های ماهواره ای وخارجی برنامه های خلاف فرهنگ ودین ما ودر راستای اهداف خودشان پخش می کنند، که می توانیم به بچه هایمان بگوییم اینها مال ما ایرانیان نیست، اما با رسانه های خودمان مخصوصا رادیو وتلویزیون وسینما که اشکار ویا در لفافه وخیلی زیرکانه فرزندان و جامعه ما را به بیراهه می برند چه کنیم !
پاسخ
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۱ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
۱۶
۱۰
خدمت دوست عزیزی که گفتند اصفهانی ها اومدند از برنامه خوشا شیراز کپی برداری کردند بگم که این برنامه نزدیکه یک دهه است که داره پخش میشه و متاسفانه بچه های خوشاشیراز بودند که در چند مورد اینکار رو انجام دادند . رشید پور و سلوکی اختصاصی این برنامه بودند که بر خوردند و حالا بعید نیست بزودی شهریاری هم بیاد شیراز .
کارمند شبکه اصفهان
پاسخ
منصور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۹ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
اينارو ولش كن بچسب به كدوي تنبل.......
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
۷
۴
این شکلات اولین باری نیست که از این بازی ها در میاره تاریخش بر میگرده به برنامه " بعد از خبر" که اگه یادتون باشه بعد از خبر 21 پخش میشد .
اینا دو نفر بودن که اون موقع اصلا احترام همکارش رو نداشت و تا میتونست بر علیه همکارش ..... میکرد تا اینکه داد بیننده ها رو در اورد و تو اون برنامه ادعا کرد که ما با هم هیچ مشکلی نداریم و خیلی هم با هم خوبیم .
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۱
۳۱
۷
خوب مثال وتشبیه به یک میوه چی میشه ؟ اگه میگفت مثل کدام گل چی میشد؟ چقدر ذهن فعال بیمار دارید؟ روایت حدیث هم داریم همسران مانند گل هستند
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۶ - ۰۱ تير ۱۳۹۱
۱۰
۱
نمیدونم چرا هر که را به عنوان مجری تو برنامه زنده رود میارن بعد از مدتی مسئله ساز می شه. شما میدونین چرا؟
پاسخ
هلن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۴۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۱
چون متاسفانه مجری های ما سواد عملی وعلمی ندارند.فقط بلد هستند فیلم بازی کنندوحرفایی بزندکه خودشونم اعتقاد ندارند کافیه مردم پسند باشه همین
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۱
۸
۶
این مجری که عکسشو گذاشتید سابقه و رفتارش مشخصه و یکی از منحرفترین آدمهای جلوی دوربین صدا و سیماست
اون برنامه زنده رود هم متاسفانه بسیار بی محتوا و مبتذله ولی با پشتیبانی عجیب و غریب و ترفندهای مبتذل جای پاشو تو شبکه اصفهان محکم کرده و کلی هم مخاطب برای خودش دست و پا کرده . مخاطبان بیچاره ای که تا از صبح تا ظهر جمعه ذهن و روحشون رو به حرفها و بازیهای سخیف این برنامه می سپارند . صد رحمت به ماهواره !
پاسخ
سی سی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۱
۱۱
۴
شهریاری از نظر گفتار و رفتار آدمی نیست که قابل تایید جامعه باشه، سوال اینجاست که چرا مسئولان صدا وسیما بهش اجازه میدن بیاد جلو دوربین و برنامه زنده اجرا کنه!
به نظر من یا برای جذب بیننده به هر قیمت، این کار رو انجام میدن یا کمر بستن به قطع ریشه اخلاق در جامعه!
نظر شما چیه؟
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۷ - ۰۳ تير ۱۳۹۱
۲
۲
بی شک آقای شهریاری قابل دفاع نیست ولی شاید جای یک سوال باشد که چرا در مورد مهمانهای دیگر این اتفاق نیفتاد اینها که اولین زوج بازیگر نبودند که به برنامه دعوت می شدند به گمان من اگر مهمانها چیزی برای گفتن داشتن و بیخودی برنامه را با سوال در برابر سوال به بیراه نمی بردند مجری مجبور نمی شد پشت سرهم تنفس بگیرد و یا اینگونه وارد این مسائل شود من حدود سه سال است که بیشتر این برنامه را دیده ام از رشید پور ودیگران وجدانن برنامه روز مبعث بیخود ترین و بی محتوا ترین برنامه بود
پاسخ
آلما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۲۶ - ۰۳ تير ۱۳۹۱
۶
۰
برنامه با رامبد جوانشو ببینید خوب حال شهریاری رو گرفت. از بس حرف مفت میزد رامبد گفت فکر کنم تو زندگی زناشویت مشکل داری که این سوالها رو میپرسی!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۸ - ۰۳ تير ۱۳۹۱
۲۱
۲
اصفهاني ها بايد از برنامه خوشا شيراز مديريت را ياد بگيرند و اجازه ورود چنين مجريان بي اخلاقي را به شبکه شان ندهند .
پاسخ
شاهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۱
۲
۱
يه وقتايي آدم دلش ميگيره از اين همه برنامه ريزي كه به اصطلاح مملكت كفر، غرب يا هر اسم ديگه اي كه روش ميگذارن براي جذب مخاطب و يا غني سازي اوقات مخاطب انجام ميده چيزي كه تو مملكت ما بهش ميگن پر كردن وقت مخاطب به هر قيمتي!
وقتي شبكه هاي ماهواره اي براي تمام طيف هاي سني و جنسي برنامه ريزي دارن، شبكه هاي مختلف با ظاهر متفاوت اما با سياسيت و خط مشي هاي يكسان !
آدم دلش ميگيره از اين همه هدر دادن بودجه (خدا پيغمبريش بيت المال- وجدانيش پول همه مردم) كه با يد صرف غني سازي، پيام دهي، رسالت هاي رسانه اي در زمينه هاي مختلف : خبري، اجتماعي، سياسي، تفريحي و ... !
آدم دلش ميگيره از اين كه بعضي مجريان محترم با بي پروايي به زمين و زمان توهين مي كنن و اين را به اصطلاح قدرت اجراي خود مي بينند، شاهد مثال هم كم نيست !
آدم دلش ميگيره از اين همه ادب كه توسط اينها منتشر ميشه! اگر ما به اسلام اعتقاد نداريم به ايران كه داريم ! مگر ما سلمان يا لقمان را نميشناسيم ؟
آدم دلش ميگيره از آدمهايي كه با بدست آوردن شهرت ديگه از روي دوش مردم پائين نميان و خودشون رو فاضل مادر زاد خطاب مي كنن و ديگران را كودن مي دونن!
آدم دلش ميگيره از اينكه ادب در بين برنامه سازان جايگاهي نداره !
آدم دلش ميگيره از اينكه تو برنامه كودك كلاهي كه نماد شيطانه رو روي سر بازيگر مي بينه !
آدم دلش ميگيره !!!!!!!
پاسخ
آبی آسمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۷ - ۰۳ تير ۱۳۹۱
۶
۳
جناب آقای شهریاری به جای اظهارنظرهابی که به ایشون ربطی نداره باید بره یه دوره کلاسهای مجریگری رو یاد بگیره تا دوباره ممنوع التصویر نشه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۸ - ۰۳ تير ۱۳۹۱
کلاس مجری گری؟؟؟

این اصلا ادب و اخلاق نداره.اول باید تریبت بشه. این مجری های بی تربیت کم نیستن در صداوسیما.دریغا از تربیت دینی........
مهدی از کرج
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۴ - ۰۳ تير ۱۳۹۱
۵
۵۸
ای خدا چقدر ذهن باید انحراف داشته باشد که هر صحبتی ما ایرانی ها میکنیم اول مسئله ....قضیه را میبینیم.
اون بنده خدا یک سوال پرسید همسرتان را شبیه چه میوه ای می بینید یک سوال روانشناسی معمولی پرسید به خدا دنیا به افکار منحرف ما میخنده.
حالا فکرمنفی شما درباره این سوال درست باشه خدا وکیلی مشکل اسلام اینه؟؟؟
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۶ - ۰۳ تير ۱۳۹۱
۷
۴
من مطمئنم مغزت یخ زده! می تونه جواب نده! همچین نوشته انگار فحش ناموسی داده شهریاری
پاسخ
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۳ - ۱۱ تير ۱۳۹۱
۱
۰
همینه دیگه به جای اینکه به هم دیگه به پرید و چیز به گید یکی یک مجری خوب بشه تا دیگه از این سوالا نپرسه
پاسخ
مهسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۴ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
۰
۰
من از اقای احسان دکرمی راضی هستم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها