أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۶۲۱۰۰
زمان انتشار: ۲۱:۱۷     ۳۰ خرداد ۱۳۹۱
ابوالقاسم طالبی کارگردان «قلاده‌های طلا» گفت: با ساخت فیلم قلاده‌های طلا این را به اثبات رسانده‌ایم که ما هنرمند طرفدار اسلام هستیم و دلمان می‌خواهد که هنرمند حاکمیت باشیم تا ملکه بریتانیا.

فارس، مراسم رونمایی از «ترانه قلاده‌های طلا» با حضور ابوالقاسم طالبی کارگردان این فیلم، محمد خزائی تهیه‌کننده، وحید جلیلی کارشناس فرهنگی، محمدمهدی سیار شاعر این ترانه، حامد زمانی خواننده این اثر و امید رهبران تنظیم‌کننده ترانه «قلاده‌های طلا» عصر امروز در تالار عمار تهران برگزار شد.

این مراسم که با پخش قطعه موسیقی «خیابان شهادت» به معرفی شهید فتنه «حسین غلام کبیری» که در 25 خرداد ماه 88 به شهادت رسیده بود، آغاز شد. پس از آن «حامد زمانی» قطعه ترانه «تحریم» و ترانه «قلاده‌های طلا» را به صورت زنده اجرا کرد.

در ادامه این مراسم نشست «رویش‌ها و فرصت‌های هنر انقلاب پس از فتنه 88» مورد بررسی قرار گرفت.

*سیار: تکلیف هنر در سپهر فرهنگی انسان تنبه است

«مهدی سیار» در این نشست اظهار داشت: ترانه‌ای که برای «قلاده‌های طلا» سروده‌ام ادای دینی است به این فیلم خوب هنری که توانسته‌ است هوشمندانه لایه‌های مختلف فتنه 88 را بررسی کند و بخش اطلاعاتی آن که از لایه‌های پنهان این فتنه بود را محور فیلم قرار دهد.

وی افزود: تکلیف هنر در سپهر فرهنگی انسان تنبه است یعنی موفق شدند لایه‌های پنهانی فتنه را کشف کنند و باقی ماجرا روشن شود.

 

* زمانی: در عرصه سیاسی گام برخواهم داشت

 «حامد زمانی» خواننده این اثر در ادامه گفت: شعر به کار جریان می‌دهد و با توجه به اینکه در رشته علوم سیاسی مشغول به تحصیل هستم تلاش می‌کنم در این عرصه گام بردارم.

 

* با خواندن این اثر گامی در عرصه ترانه انقلابی برداشتم

 وی یادآور شد: من قبلا یک آلبوم عاشقانه را تهیه کرده بودم و زمانی که سال‌های اخیر احساس خطر کردم در عرصه شعر و ترانه انقلابی گام برداشتم.

 

* خط شکنی در این راه باید همراه با ساختار شکنی باشد

 این خواننده جوان کشورمان تصریح کرد: خط شکنی در این عرصه باید همراه با ساختارشکنی باشد تا با مخاطب همراه شود. من در ترانه «قلاده‌های طلا» سعی کردم ذائقه ایرانی را مدنظر قرار دهم. کار من یک نوع سنت‌شکنی است و اگر اجازه کار و اجرای کنسرت در این راه داده شود، ستاره‌های زیادی فعالیت خواهند کرد.

*طالبی: این برای من یک رویا بود که گیتار در خدمت انقلاب اسلامی باشد

ابوالقاسم طالبی کارگردان این فیلم گفت: این برای من یک رویا بود که گیتار در خدمت انقلاب اسلامی باشد و توانستیم در این راه به خوبی گام برداریم. فضای هنری در گذشته به نقطه‌ای رسیده بود تا بگویند هنرمندان را بترسانیم و هنرمند را با روح لطیفش و یک کمی سروصدا زود عقب‌نشینی می‌دادند و معتقدم هنرمند با حمایت هم زود شکفته می‌شود.

 

*من هنرمند حاکمیت هستم نه هنرمند ملکه بریتانیا

وی یادآور شد: برای فیلم قلاده‌های طلا فضایی دو قطبی با عنوان حکومتی و غیر حکومتی ترسیم کرده‌اند و اگر کسی فیلم جنگی می‌ساخت نوعی ادای دین به شهدا می‌دانستند. فضایی درست شده بود تا هنرمندان ترسیده شوند و همیشه می‌گفتند بسیجی واقعی همت است و باکری. اما با ساخت فیلم قلاده‌های طلا این را به اثبات رسانده‌ایم که ما هنرمند طرفدار اسلام هستیم و دلمان می‌خواهد که هنرمند حاکمیت باشیم تا ملکه بریتانیا. من حکومتی هستم و از بنیاد فارابی برای ساخت این فیلم یک میلیارد تومان پول گرفتم که 300 میلیون آن را برگردانده‌ام. اگر پول است افراد گذشته از ما که فیلم هم می‌ساختند از این هزینه‌ها استفاده می‌کردند بعد می‌گویند ما مستقل بودیم. باید این فضا را شکست. من از دوستان خودم آقایان ده‌نمکی، حاتمی‌کیا و ... می‌خواهم که صادقانه بگویند که اسلام را می‌خواهند و حکومتی هستند.

*آخرین سلاح دشمن در برابر ما بمب، موشک و ترور است

کارگردان قلاده‌های طلا تصریح کرد: بمب، موشک و ترور دوای آخر بیگانگان در برابر ما است و هر کس که مؤثر است در این راه کشته می‌شود. ملت ما از کشته شدن بیدارتر می‌شود. ما هیچ دایه‌ای نداریم که پرچم اسلام را بر فراز همه جهان برافراشته کنیم. به نظر من این تابو باید در شعر، ترانه و سینما شکسته شود.

*خزایی: انقلابی در عرصه هنر به وجود خواهد آمد

محمد خزایی تهیه کننده این فیلم عنوان کرد: موسیقی عاشقانه فروش خوب و سفر خارجه برای هنرمندان دارد. اما باید گفت چرا موسیقی سیاسی و متعهد ساخته می‌شود. امروز برخلاف گذشته بازیگران چادری و حزب‌اللهی وارد عرصه فرهنگ و هنر شده‌اند و معتقدم انقلابی در این عرصه بوجود خواهد آمد و بنیان‌ها محکم‌تر خواهد شد.

*نسل جدید با دانش و علم خود به هنر متعهد شده‌اند

وی با اشاره به اینکه برخی بازیگران با اندک جایزه‌ای شیفته غرب می‌شوند، گفت: زمانی گفته می‌شد افراد متعهد بی‌سواد هستند ولی امروز برخلاف آن ثابت شده است و نسل جدیدی با دانش و علم خود به هنر متعهد شده‌اند که جای بسی تشکر دارد.

*جلیلی: سکوت در برابر فتنه خطر بزرگی است

وحید جلیلی در این نشست تصریح کرد:‌مشکل عمومی کنونی ما جریانی است که در برابر حوادث سال‌های اخیر سکوت کرده‌اند. این خطر بزرگی است و خطرش از ساکتین درون و بیرون فتنه کمتر نیست.

*نهادها و مؤسسات فرهنگی کارنامه لاغری در برابر فتنه دارند

وی در ادامه افزود: امروز دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه کمتر فعال هستند که می‌توان به سازمان ارتباطات اسلامی، تبلیغات اسلامی و صدا و سیما در این باره اشاره کرد. رسانه‌‌های دشمن در آستانه سومین سالگرد فتنه برنامه‌های خودشان را آماده کرده‌اند اما نهادها و مؤسسات فرهنگی ما عمدتا کارنامه‌های بسیار لاغری با نمره صفر در این زمینه دارند.

 

*به  هیچ اصلی پایدار نبودن، گاف بزرگ فتنه گران بود

این کارشناس فرهنگی یادآور شد: فتنه‌گران گاف بزرگی در فتنه دادند و ثابت کردند که به هیچ اصلی پایدار نیستند و حتی در مقابل دموکراسی ایستادگی کردند. آقای موسوی و همکاران خائنش اپوزیسیون قانونی قدرتمند جمهوری اسلامی را نابود کردند.

*فیلم «خیابان‌های آرام» ساخته کمال تبریزی بر علیه نظام است

وی با بیان اینکه سکوت در برابر فتنه نباید افتخار محسوب شود، گفت: فیلم «خیابان‌های آرام» ساخته کمال تبریزی رسماً فحاشی به بچه بسیجی‌ها را نشان می‌دهد. این فیلم که با استفاده از بودجه دولت ساخته شده است بر علیه نظام است اما در مقابل، فیلم ابوالقاسم طالبی با شجاعت خود توانست یک موج جدید اضافه کند که ترانه این فیلم هم یکی از آنها محسوب می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها