يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۶۲۲۳۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۸     ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
تاملی بر اصول پیگیری مطالبات انقلاب در جهان امروز:
از بین خبرهای کوتاه و بلندی که در فضای مجازی توجه خوانندگان را جلب می کند خبری با عنوان «تولد دیگر یک جنبش سبز» درباره طلبه سیرجانی مندرج در یکی از وبلاگ ها و صفحات اینترنتی متعلق به جریان فتنه در قم ، قابل توجه بود؛ زیرا که به نظر می رسد درج این خبر می تواند شروع یک پروژه جدید برای شکار یکی دیگر از افرادی باشد که منتسب به جریان دلسوزان نظام است. هر چند پرداختن به شخصیت و مطالبات طلبه دلسوز انقلاب که تحت عنوان «عدالت خواهی» مدتی است سوژه ی رسانه های سایبری است، موضوع این نوشتار نیست.
سرویس سیاسی پایگاه 598 - از بین خبرهای کوتاه و بلندی که در فضای مجازی توجه خوانندگان را جلب می کند خبری با عنوان «تولد دیگر یک جنبش سبز» درباره طلبه سیرجانی مندرج در یکی از وبلاگ ها و صفحات اینترنتی متعلق به جریان فتنه در قم ، قابل توجه بود؛ زیرا که به نظر می رسد درج این خبر می تواند شروع یک پروژه جدید برای شکار یکی دیگر از افرادی باشد که منتسب به جریان دلسوزان نظام است.

هر چند پرداختن به شخصیت و مطالبات طلبه دلسوز انقلاب که تحت عنوان «عدالت خواهی» مدتی است  سوژه ی رسانه های سایبری است، موضوع این نوشتار نیست و تا این لحظه می تواند قیاس مع الفارق باشد، اما باید به نکته‌ای اشاره کرد که شکست یا موفقیت این‌گونه خبر سازی ها بستگی به عوامل مختلفی دارد که یکی از آنها شخصیت و میزان بصیرت و تیزبینی فرد مورد نظر است. علاوه بر آن مراقبت در اتخاذ رویه در طرح مطالبات به نحوی باشد که موجبات امیدواری و این گونه تحرکات را برای دشمن فراهم نیاورد.

اما آنچه که مورد نظر این بحث است و غرض از طرح این خبر می باشد تأمل در ظرافت دشمن در بهره برداری از وقایع و افرادی است که به نحوی در پی گیری مطالبات برحقشان مورد بی مهری یا کم مهری مسئولین نظام قرار گرفته‌اند. نکته‌ای که باید در آن اندیشید و چاره جویی کرد، عوامل موفقیت دشمن در طعمه ساختن کسانی که در یک برهه، حمایت از نظام، شاخصه‌ی سیاسی و شخصیتی آنان محسوب می شده، اما پس از گذشت زمانی از طرح مطالبات خود به دلیل عدم توفیق در رسیدن به مطالبات خود تغییر زاویه داده و با ورود جریان های معاند درحمایت ازآنها از گردونه انقلاب خارج شده و یا به انزوا می روند.

روی سخن ما در اینجا افرادی چون طبرزدی هاست که نمونه های عینی چنین جریاناتی هستند. البته این نکته قابل تأمل و احتمال است که این نوع افراد از ابتدا با هماهنگی همان عوامل معاند با نظام وارد عرصه شده و بر اساس برنامه‌ای تعیین شده به چهره های معاند تبدیل شده باشند. اما این احتمال که افراد خودی هم خواسته یا ناخواسته به جرگه این جریان معاند متصل شده باشند را نمی توان نادیده گرفت. گویی تا بوده چنین بوده که از آب گل‌آلود وقایع مختلف سیاسی و اجتماعی کشور، معاندان انقلاب به خوبی صیادی کرده و در کشاکش اعتراض ها، تندروی ها و تفریط های افراد خودی، به قلاب بد خواهان نظام گرفتار شده اند.

آنچه به نظر می رسد در این گونه موضوعات قابل تأمل است:

1- رسانه های انقلابی با اهداف کمٌی به جلب مخاطب نپردازند و به این گونه موضوعات با دوراندیشی نگاه کرده و از بزرگنمایی رخدادها پرهیز نمایند.

2- ناهی از منکر و آمر به معروف باید قدرت روحی برخورد با همه‌ی شقوق بازخورد حرکت خود را داشته باشد. همچنین خالص کردن اعمال، اغراض، احوال و اطراف خود را برای خدا، وجهه ی همت  قرار دهد نه توفیقات ظاهری و زودگذر.

3- بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر حفظ نظام اسلامی است. بدیهی است افراد و جریانات از هر حرکتی هرچند در جهت گیری ثمربخش و درست، چنانچه ظرفیت تقابل و خدایی ناکرده شائبه ناتوانی و بی تفاوتی نظام اسلامی را در خود یا در بازخورد داشته باشد،باید پرهیز نمایند.

4- هرکس در حفظ اصول انقلاب خود را خط کش قرار ندهند؛ زیرا بعضاً افرادی لغزش پیدا می کنند و دارای زاویه می شوند که در فعالیت های انقلابی، سیاسی و اجتماعی تلاش خود را مصروف از صحنه خارج کردن شخص یا جریانی که آن را «مسئله دار» تشخیص داده اند می کنند و آن چنان غرق در این تنازع می شوند که هر مخالف خود را جریان مقابل و مسئله دار نظام فرض می کنند. در این میان هم انرژی انقلابی خود را به اتلاف می برند و هم چنان غرق کشاکش های خسته کننده خود و حذف رقیب یا همان جریان « مسئله دار» می شوند که حتی صدای دوستان را هم نمی شنوند. و این آغاز ورود به صحنه دشمنان دوست‌نما برای خروج این افراد از گردونه انقلاب است.

به نظر می رسد پرداختن به علل و اسباب این‌گونه موج سواری ها و بهره برداری دشمنان از افراد و وقایع بایستی بیشتر مورد تعمق و پی جویی قرار گیرد.

*********************************

به دنبال انتشار مطلب فوق، حمید مشتاقی نیا از طلاب حوزه علمیه قم و از دوستان حجت الاسلام جهانشاهی در مطلبی پاسخی را در خصوص موضوع مطرح شده نوشته اند که یک نسخه از آن را برای درج در اختیار پایگاه 598 قرار داده اند که در ادامه می آید:

برادران ما در سایت ارزشی 598 طی درج مطلبی با عنوان " باز هم دشمن در کمین نیروهای انقلاب " مدعی شده اند که دشمن درصدد سوءاستفاده از حرکت عدالتخواهانه روحانی مبارز و نستوه دهه چهارم انقلاب، حجت الاسلام جهانشاهی معروف به طلبه سیرجانی است. استناد نویسنده یا نویسندگان مقاله مذکور، مطلبی است که منتسب به فعالین جنبش فتنه بوده و در یکی از صفحات مجازی با عنوان " تولد دیگر یک جنبش سبز " منتشر شده است.

شناخت حقیر از رویکرد ارزشی برادران فعال در سایت 598 و نیز فحوای مطلب مورد نظر قرینه ای است بر حسن نیت دوستان ما در این سایت؛ اگر چه اصل استناد مذکور بنا به دلایلی از نظر راقم این سطور مخدوش به نظر می رسد.

این موضوع که در فعالیت های عدالتخواهانه باید به گونه ای رفتار کرد که بهانه ای به دست دشمن نیفتد و نیز توصیه به مسئولان در خصوص برخورد منطقی با نیروهای انقلاب به منظور پیشگیری از تبدیل دوستان انقلاب به دشمنان لجوج، مطلبی درست و قابل قبول می باشد.

پرسشی در این بین مطرح می شود که طرح آن به تنهایی می تواند پاسخی مناسب برای شبهه در عملکرد و جهت گیری های عدالتخواهانه حجت الاسلام جهانشاهی باشد. حجت الاسلام جهانشاهی یا همان طلبه عدالتخواه سیرجانی چند سالی است که در رسانه های انقلابی جایگاهی پیدا کرده و نام او در صدر اخبار مربوط به جبهه عدالخواهی به نیکی می درخشد. او بارها در جریان فعالیت های خود محاکمه شده و به زندان افتاده است. دانشجویان و طلاب بسیجی و عدالخواه بارها در حمایت از حرکت تاریخ ساز وی به خروش آمده و مسئولان امنیتی و قضایی را به خاطر برخوردهای توجیه ناپذیر با این روحانی جهادگر، شماتت کرده اند. پرسش اصلی این جاست که در تمام این کش و قوس ها رسانه های ضد انقلاب چه جایگاهی داشته و چه موضعی برگزیده اند؟ دوستان اهل رسانه به خوبی می دانند که لااقل پس از شکل گیری فتنه شوم 88 رسانه های نوشتاری و صوتی و تصویری دشمنان قسم خورده انقلاب از هر فرصتی برای حمله به ارکان انقلاب استفاده کرده اند. کیست که نداند بوقچی های تبلیغاتی دشمن حتی از مصادره مواضع دلسوزانه برخی از مراجع و ائمه جمعه و پیشکسوتان انقلاب به نفع اهداف خائنانه خود دریغ نورزیده اند؟

اما به راستی چرا همه این رسانه ها همپای بسیاری از رسانه های سیاست زده داخلی در قبال برخورد با طلبه سیرجانی در حرم عبدالعظیم حسنی علیه السلام و این اواخر در شهر اهواز سکوت اختیار کرده اند؟! البته جالب است بدانید گاهی برخی رسانه های بیگانه و وطن فروش به طور گذرا به موضوع اعتراضات عدالتخواهانه حجت الاسلام جهانشاهی اشاراتی داشته اند؛ اما در همین معدود اشارات خود حرکت وی را به دلیل حمایت قاطع ایشان از انقلاب و رهبری عظیم الشان یک حرکت دولتی و حکومتی تلقی نموده اند. ...

آیا باز هم کسی می تواند ادعا کند که ضدانقلاب از قیام عدالخواهانه این روحانی شجاع و آزاده غیور جنگ نرم، سوءاستفاده می کند؟ خدا می داند به رغم تمام برخوردهای سخیف و زننده معدودی از مهره های بی تقوای امنیتی هنوز این روحانی با بصیرت، زبان به شکوه نگشوده تا مبادا دل ضدانقلاب را برای لحظه ای شاد کرده باشد.

حالا بگذارید یک بار هم ما در جایگاه مدعی بنشینیم و دوستان رسانه ای را به چالش بکشانیم.

به راستی رسانه های ارزشی و مدعی اصولگرایی چقدر در پوشش خبری مجاهدات این روحانی نستوه به خود زحمت داده اند؟ امروز در جدی ترین پایگاه های خبری – تحلیلی کشورمان اخبار نقل و انتقال های لیگ برتر و قر و نیم قرهای بازیکنان نفت خور و خط و نشان های پایان ناپذیر فتح الله زاده و رویانیان در صدر خبرها و تحلیل ها قرار گرفته است اما دریغ از اختصاص یک ستون به دیدگاه ها و مواضع طلاب و دانشجویان عدالتخواه.

همه این اتفاقات در حالی است که حرکت عدالتخوانه جوانان بسیجی بارها مورد تاکید و حمایت مقام معظم رهبری قرار گرفته است. گلایه دردناک مقام معظم رهبری در خصوص فساد بانکی اخیر را از یاد نبرده ایم آن گاه که ایشان فرمود اگر به توصیه های وی در باره مبارزه با مفاسد اقتصادی عمل می شد کار به این جا نمی رسید.

امثال حجت الاسلام جهانشاهی چه دغدغه ای غیر از عمل به منویات مقام معظم رهبری داشته اند؟ به راستی اگر رسانه های مدعی اصولگرایی با این قشر از جوانان فدایی انقلاب همنوا می شدند آیا تحقق مطالبات رهبری عزیز سهل الوصول تر نمی گردید؟

حجت الاسلام جهانشاهی مدت هاست که اعلام کرده است دغدغه او اهمال مسئولان دربرخورد با دانه درشت های مفاسد اقتصادی و اژدهای هفت سر فساد و تبعیض است اما جالب است که هنوز برخی از رسانه های ارزشی هنگام پرداختن به اخبار مرتبط با ایشان مطالبه وی را در مقابله با زمین خواری های سیرجان خلاصه می نمایند.

کلام آخر این که اگر روزی هم کسی پیدا شود که بخواهد قیام عدالتخواهانه این روحانی مبارز را به نفع ضدانقلاب مصادره کند مقصر اصلی رسانه های ارزشی ما هستند که نتوانستند با پوشش مناسب حرکت این روحانی مجاهد به همگان نشان دهند که حجت الاسلام جهانشاهی هر صحبتی که به زبان می آورد تکیه بر مطالبات ولایت داشته و خود را فدایی بی چون و چرای عدالت و ولایت می داند.

اگر رسانه های ارزشی فارغ از تنازعات جناحی، از بصیرت بالایی برخوردار بودند به جهانیان نشان می دادند در روزگاری که بیداری ملت ها سقوط حاکمیت ها را نشانه رفته است بیداری مردم ایران آرمانی جز پافشاری بر اصول خدشه ناپذیر اسلام و انقلاب و احیای ارزش های فراموش شده و مورد تاکید اسلام و رهبری گرانقدر را تعقیب نمی کند.

یاران ولایت بر این باورند که اگر ضعف و کژی در بخشی از مجموعه ها دیده می شود تنها نشأت گرفته از قدرناشناسی نعمت انقلاب و سستی در عمل به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بوده و اصلاح این کژی ها راهی جز احیای گفتمان اصیل انقلاب اسلامی که بر پایه عمل به آموزه های شریعت و تبعیت محض از اوامر ولایت فقیه استوار است، نخواهد داشت.

(پایگاه 598 در روزهای آینده این مبحث را با حضور حجت الاسلام جهانشاهی و دیگر صاحب نظران پیگیری خواهد نمود.)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حميدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۱
۸
۴
باسلام مطالبات طلبه سيرجاني مطالبات بحق و زيرپرچم ولايت است. امربه معروف ونهي ازمنكر عملي است سواستفاده گران ازاين حركت ياوه گويي ميكنند، چون دستشان خاليست وحركتشان به زباله دان تاريخ پيوسته رواني شده اند. علي لعنت الله علي القوم الظالمين
پاسخ
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۰۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۱
۶
۳
منتظر مصاحبه اتون با حاج آقا جهانشاهی هستم

فکر نکنم ازتون برآد
انشالله که راه راست رو دریابید
پاسخ
حبیب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۱
آقا میثم؛
خیلی بی انصافی نسبت به 598 می کنی!
این فقط یه طرح مسئله است که بستری برای گفتگو می شه.
تند میری برادر.
از قم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۱
۴
۲
ما منتظر پاسخ طلبه سیرجانی هستیم ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۱
ما هم هستیم
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۸ - ۰۲ تير ۱۳۹۱
۵
۱
لطفا ترتیب یک مصاحبه با این طلبه انقلابی را بدهید.
پاسخ
محمد مهدوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۱
۵
۶
نگاه من به سایت با بصیرت 598 با این مقاله عوض شد از هر سایت ارزشی انتظار میرفت اما از شما دوستان انتظار نمیرفت
یک طلبه با امر رهبر با شعار رهبر با منش رهبر و عاشق امام خامنهای برای پی گیری مطالبات آقا بپا خواسته خودش هم گفته اگر آقا نهی کنه سمعا وطاعتا گوش بفرمانیم! صد ها بار هم جواب این بیگانگان رو داده چطور این حرفها رو دربارش میزنید؟
پاسخ
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۱
نگاهت چقدر زود عوض میشه آقای مهدوی عزیز!
توقع زیادی نیست که حضرت آقا بخواهند در این موضوع ورود پیدا کنند؟
اونوقت هرکسی از هر گوشه ای از کشور با هر مطالبه ای اقدام به حرکات نمادین خواهد کرد، اونوقت تکلیف حضرت آقا چیه؟؟؟
598 هنوز عزیزترین سایت خبری برای ماست.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۱
احتمالا چون 598 یک طرح مسئله کرده دیگه بی بصیرت شده!
عدالتخواه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۱
۲
۵
هدف ایشان از پیاده روی در تهران و قم چیست؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۱
عدالتخواهی از نوع طلبگی...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۱
۱
۱
فکرکنم نباید موضوعات رو شخصی نگاه کرد . این دامی است که همیشه در کمین بچه حزب اللهی ها است نمی شود نام برد اما مثلا همین نوری زاد مگه یه موقعی ادعای بچه حزب اللهی بودن نداشت چه طور به دام جریان های ضد انقلاب افتاد و این نه اولیش بود و نه آخرینش . پس به جای اینکه موضوعات رو شخصی نگاه کنیم باید بیشتر بصیرت داشت.
پاسخ
ابراهیم زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۰۳ تير ۱۳۹۱
۴
۱
جواب اقای مشتاقی نیا عالی بود. این طلبه بسیجی انصافا از احیاگران فرهنگ شهداست.
پاسخ
ارمیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۷ - ۰۳ تير ۱۳۹۱
۱
۰
سلام بر همه عدالتخواهان جهان
طرح مساله از طرف 598 بسیار عالی و بجا بود
نامه آقای مشتاقی نیا هم بسیار خوب بود
گفتگوی منطقی بر اساس مبانی انقلاب حتما نتیجه می دهد
منتظر مصاحبه598 با طلبه سیرجانی هم هستیم انشاالله
پاسخ
روح الله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۱
۱
۰
سلام بر مبارز خستگی نا پذیر تا وقتی که انسان ... مثل رویانیان و... پول بیت المال را حرام کنند و دم از اسلام بزنند صدای من وشما به جایی نخواهد رسید. گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست انچه جایی نرسد فریاد است این افراد ... دل اقا را خون کرده اند .خداوند خائنین به انقلاب را لعنت کند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها