أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۶۲۹۷۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۹     ۰۴ تير ۱۳۹۱
کارشناس امور خاورمیانه شلیک موفق پدافند سوری به جنگنده ترکیه را پیام روشنی به هرگونه اقدام احتمالی علیه سوریه دانست و گفت: سوریه با اقدام به موقع، قاطع و قدرتمندانه خود ثابت کرد که در پاسخ به هرگونه تجاوزی واکنش مناسب و قاطعی خواهد داشت.

سعدالله زارعی کارشناس خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به شلیک موفق پدافند سوریه به جنگنده متجاوز ترکیه، گفت: تجاوز دو هواپیمای جنگی ترکیه بر فراز آب‌های سرزمینی سوریه در منطقه لاذقیه انجام شده بود.

وی با بیان اینکه اخبار حکایت از پاک‌سازی تروریست‌ها در اکثر مناطق ناآرام سوری را دارد، تصریح کرد: اخیراً ارتش سوریه با پاک‌سازی موفق عناصر تروریست، ضربات سنگینی به تروریست‌‌های وابسته به خارج وارد کرده بود بر همین اساس بود که ترکیه با تجاوز به حریم سوریه قصد ترمیم روحیه تروریست‌ها را داشت.

زارعی با اشاره به ادعای نخست وزیر ترکیه مبنی بر ورود اشتباهی جنگنده به حریم سوریه، خاطرنشان کرد: ادعای نخست وزیر ترکیه و اظهارات آقای گل رئیس جمهور ترکیه درباره تجاوز جنگنده ترکیه به حریم سوریه نشان می‌دهد که ترکیه قصد اقدام عملیاتی علیه سوریه را نداشته است و تنها به دنبال اقدام روانی بوده که واکنش مناسب سوری‌ها مواجه شده است.

کارشناس امور خاورمیانه با شلیک موفق پدافند سوری به جنگنده ترکیه را پیام روشنی به هرگونه اقدام احتمالی از سوی ترکیه علیه سوریه دانست و گفت: سوریه با اقدام به موقع، قاطع و قدرتمندانه خود ثابت کرد که در پاسخ به هرگونه تجاوزی واکنش مناسب و قاطعی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اساساً هیچ طرحی برای حمله به سوریه در دستور کار آمریکا، ناتو و ترکیه نیست، خاطر نشان کرد: اکثر کارشناسان نظامی معتقدند که سوریه، قدرتمندترین ارتش منطقه را در اختیار دارد چراکه ارتش این کشور 40 سال است که در آماده باش کامل به سر می‌برد.

زارعی با تاکید بر اینکه ارتش و قدرت نظامی سوریه به مراتب قویتر از ارتش کشورهایی چون عربستان و ترکیه است، تاکید کرد: پدافند ارتش یکی از بخش‌های مهم ارتش سوریه بوده است که در به مرور زمان قدرتمندتر نیز شده است لذا هرگونه سوریه هرگونه تجاوز نظامی را به راحتی می‌تواند سرنگون کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها