أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۶۳۸۸
زمان انتشار: ۲۳:۵۵     ۱۱ آبان ۱۳۸۹
یا شهید:
سخن امام خميني(ره)، برايش فصل‌الخطاب و روي سينه‌اش "فدايت شوم خميني" خالكوبي كرده بود. ولايت فقيه را به زبان عاميانه خود براي رفقايش توضيح مي‌داد و از همان دوستان قبل از انقلاب، ياراني براي انقلاب پرورش داد. وي وقتي از گذشته‌اش حرف مي‌زد، داستان حُر را بازگو مي‌كرد و مي‌گفت: "حُر قبل از همه به ميدان كربلا رفت و به شهادت رسيد. من نيز بايد جزء اولين‌ها باشم".
انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) علاوه بر ابعاد سیاسی مختلف در کوتاه مدت تبدیل به یک دانشگاه انسان سازی شد. در طول سال های مبازات پیش از انقلاب و در طول جنگ تحمیلی افرادی بودند که با دم مسیحایی روح خدا به یکباره دچار تحولات عظیم روحی شده و در راه اسلام حتی تا پای فدا کردن خود نیز پیش رفتند.

به گزارش پایگاه 598، یکی از این شهدا شهید"شاهرخ ضرغام"بود. وي سال 1328 در تهران متولد شد. در جواني، به سراغ ورزش كشتي رفت و به اردوي تيم ملي كشتي فرنگي دعوت شد. اما زندگي او به خاطر همنشيني با دوستان نااهل، در غفلت و گمراهي ادامه داشت تا اين كه در بهمن سال 1357 و با پيروزي انقلاب، تغييري بزرگ در زندگي‌اش رخ داد.

سخنان امام خميني (ره)، برايش فصل‌الخطاب و روي سينه‌اش "فدايت شوم خميني" خالكوبي كرده بود. ولايت فقيه را به زبان عاميانه خود براي رفقايش توضيح مي‌داد و از همان دوستان قبل از انقلاب، ياراني براي انقلاب پرورش داد.

وي وقتي از گذشته‌اش حرف مي‌زد، داستان حُر را بازگو مي‌كرد و مي‌گفت: "حُر قبل از همه به ميدان كربلا رفت و به شهادت رسيد. من نيز بايد جزء اولين‌ها باشم".

در همان روزهاي اول جنگ تحميلي عراق عليه ايران به جبهه رفت و همگام با سردار شهید سید مجتبی هاشمی که فرمانده گروه چریکی فدائیان اسلام بود،به مبازه علیه تجاوزگران بعثی پرداخت ودر کوتاه مدتی آنقدر دلاورانه جنگيد كه دشمن براي سرش جايزه تعيين كرده بود. وي از خدا می خواست که تمام گذشته‌اش را پاك كند و هيچ چيز از او باقي نماند؛ نه اسم، نه شهرت، نه مزار و سرانجام در تاريخ 17 آذر سال 1359 در دشت‌هاي شمالي آبادان به آرزوی دیرین خود یعنی شهادت رسيد."

محمد تهراني، آخرين همرزم شاهرخ ضرغام نحوه شهادت وی را اینگونه نقل می کند: "ساعت 9 صبح بود. تانك‌هاي دشمن مرتب شليك مي‌كردند و جلو مي‌آمدند. شاهرخ از جا بلند شد و روي خاكريز رفت. من هم دويدم و 2 گلوله آرپي‌جي پيدا كردم. هنوز گلوله آخر را شليك نكرده بودم كه صدايي شنيدم. به سمت شاهرخ دويدم. روي سينه‌اش حفره‌اي از اصابت گلوله تيربار تانك ايجاد شده بود. عراقي‌ها نزديك شدند. من با يك اسير عراقي پناه گرفتم. از دور ديدم چند عراقي كنار پيكر شاهرخ ايستاده‌اند و از خوشحالي هلهله مي‌كردند."

































تصاویر ارسالی توسط کاربران محترم:





http://www.islamupload.ir/images/nl3lcxjttvo0dia2ae.jpg
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۹
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۲ - ۱۲ آبان ۱۳۸۹
۲
۰
با تشکر و قدرانی از سایت زیبای شما
اگر امکان دارد مطالب و عکس هایتان را در مورد شهادت و شهدا را در بخش جداگانه ای مانند سایت های فارس و مشرق نیوز قرار دهید که پیدا کردن آنها در یکجا آسان شود
با تشکر فراوان
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۳ - ۱۲ آبان ۱۳۸۹
۱
۰
با تشکر فراوان از عکس های دست اول و جدید شاهرخ ضرغام
آقا این دو عکس را هم اضافه کنید از ایشان
http://www.sabokbalan.com/?sm=es&p=3&imgid=41&cid=45
---------------------------------------------
http://www.sabokbalan.com/?sm=es&p=3&imgid=40&cid=45
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۰ - ۱۲ آبان ۱۳۸۹
۲
۰
یاد فرمانده دلیرش سید مجتبی هاشمی بخیر

به امید شفاعتش
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۲ - ۱۲ آبان ۱۳۸۹
۱
۰
گالری عکس های شاهرخ ضرغام در سایت ساجد

http://gallery.sajed.ir/home.html?func=viewcategory&catid=219
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۶ - ۱۲ آبان ۱۳۸۹
۱
۰
اگر امکان دارد عکس های شهید طیب حاج رضایی(اولین حر انقلاب) را نیز در سایت قرار دهید البته بنده چند عکس محدود و جدید از ایشان دارم که اگر مایل باشید می توانم در اختیارتان قرار دهم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۸ - ۱۲ آبان ۱۳۸۹
۱
۱
فرمانده گردانی که لیست 210 شهید را از امام زمان تحویل گرفت + فیلم و عکس آن لیست...

http://salehat.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=69&catid=54
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۷ - ۱۲ آبان ۱۳۸۹
۰
۰
ییهو بگو اخراجی ها اینا بودن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۴ - ۱۳ آبان ۱۳۸۹
۰
۰
عکس جدید دیگری از شهید شاهرخ ضرغام مربوط به قبل از انقلاب

http://www.islamupload.ir/images/nl3lcxjttvo0dia2ae.jpg
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۰ - ۱۴ آبان ۱۳۸۹
۱
۰
من کجا و باشهیدان زندگی .... من کجا و قصه رزمندگی
روحشان شاد و راهشان پررهرو
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها