يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۶۴۴۰۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۱۱ تير ۱۳۹۱
مدیرکل امور اجتماعی شورای فرهنگی و اجتماعی زنان با تاکید بر اینکه هم‌اکنون جمعیت ایران با شیب تندی به سمت سالخوردگی در حرکت است، گفت: تولد دو فرزند به یک فرهنگ در میان خانواده‌ها تبدیل شده است، در حالی که با روند کنونی نسل فعلی جایگزینی ندارد.
آنا، جمعیت متعادل یا کاهش شدید جمعیت، موضوعی است که بارهااز سوی کارشناسان و جمعیت شناسان مطرح شده و مردم را دچار سردرگمی میان نیاز جامعه به افزایش یا کاهش جمعیت کرده است.

مسئولان مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و شورای فرهنگی واجتماعی زنان پس از صحبت‌‌های رئیس جمهور در خصوص ظرفیت کشور برای داشتن جمعیت 150 میلیون نفری، تلاش خود را برای افزایش جمعیت آغاز کردند و در این راستا تدابیر مختلفی همچون حذف تنظیم خانواده از واحدهای دانشگاهی را پیشنهاد دادند.

فرشته روح افزا، مدیر کل امور اجتماعی شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در‌خصوص سیاست‌های اتخاذ شده برای افزایش جمعیت اظهار داشت: هم‌اکنون جمعیت ایران با شیب تندی به سمت سالخوردگی در حرکت است که این موضوع به هیچ عنوان به نفع کشور نیست چرا که در چند سال آینده جمعیت کشور به سمت پیری حرکت می‌کند.

وی افزود: قاعده هرم سني جمعيت رو به کاهش است و اين بدان معناست که با کاهش جمعيت جوان و از طرف ديگر افزايش آمار رسمي تعداد سالمندان روبرو هستيم.

روح افزا با اشاره به برخی دیدگاه‌ها که بر کاهش جمعیت پافشاری می‌کنند، گفت: با توجه به آمار بین المللی و داخلی و هشدار جمعیت شناسان از سال 71 مبنی بر اعلام خطر برای کاهش رشد جمعیت همچنان شاهد هستیم که جمعیت کشور در حال کاهش است، به گونه‌ای که در 80 سال آینده با جمعیت 31 میلیونی که 47 درصد آن پیر و سالمند هستند مواجه می شویم و این موضوع به معنای انقراض نسل مسلمان، انقلابی و شیعه در ایران اسلامی است.

‌مدیرکل امور اجتماعی شورای فرهنگی و اجتماعی زنان ادامه داد: آموزش‌های مستمر به‌منظور کنترل جمعیت هم‌اکنون به یک فرهنگ در میان خانواده‌ها تبدیل شده است و خانواده‌های رشد یافته بیشتر از دو فرزند را یک ضد ارزش می‌دانند، به‌گونه‌ای که جهاد مادری به یک ضد ارزش تبدیل شده است حتی اگر مسائل اقتصادی حل شود و امتیازات تشویقی را هم به خانواده‌ها بدهیم باز هم تغییر فرهنگ و تغییر جمعیت را شاهد نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: جمعیت شناسان می‌گویند با فرهنگ کنونی حاکم بر خانواده‌ها محال است به جمعیت مطلوب برسیم، هم‌اکنون با نرخ رشد کنونی، نسل فعلی جایگزینی نخواهد داشت و تمام تلاش ما برای جایگزینی جمعیت است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها