يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۶۵۰۹۰
زمان انتشار: ۲۰:۳۶     ۱۳ تير ۱۳۹۱
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از تصويب طرح تجهيز شناورهاي ايراني بدون سوخت‌گيري در كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي خبر داد.

سيد حسين نقوي حسيني در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: بر اين اساس دولت موظف مي‌شود كه سوخت كشتي‌هاي حمل‌كننده حامل‌هاي انرژي را از طريق سوخت‌هاي غيرفسيلي تامين كند كه يكي از اين سوخت‌ها سوخت هسته‌يي است.

وي اظهار كرد: در صورت تصويب طرح تجهيز شناورهاي ايراني بدون سوخت‌گيري در صحن علني، تامين سوخت شناورهاي ايراني از طريق سوخت‌هاي نوين انجام مي‌شود كه بر اين اساس اين سوخت‌ها جايگزين سوخت فسيلي مي‌شود.

وي افزود: كميسيون صنايع با تصويب اين طرح، دولت را ملزم خواهد كرد كه سوخت كشتي‌هاي حمل‌كننده حامل‌هاي انرژي را از طريق سوخت‌هاي غيرفسيلي تامين كند كه سوخت هسته‌يي يكي از اين سوخت‌ها است.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تاكيد بر اين‌كه اين طرح بعد از بحث و بررسي كارشناسي در صحن علني مورد بررسي قرار خواهد گرفت، تصريح كرد: مطرح شدن چنين طرحي امري طبيعي است؛ چرا كه ايران همچون ساير كشورها تلاش دارد تا به سوي استفاده از سوخت‌هاي نوين حركت كند.

در پاسخ به تحريم‌ها دولت مكلف به تجهيز شناورهای ايراني به "پيشرانه‌هاي خاص" بدون نياز به سوخت‌گيري مي‌شود

در پاسخ به تحريم‌هاي ضد ايراني غرب دولت به "تجهیز بخشی از شناورهای ايراني از جمله ناوگان دریایی و تحقیقاتی کشور به پیش­رانه­‌های خاص دارای قابلیت طی مسیر طولانی بدون نیاز به سوخت­‌گیری" مكلف مي‌شود.

به گزارش ايسنا، روح‌الله عباسپور، سخنگوي كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي پيش از اين گفته بود كه در جلسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی طرح مکلف کردن دولت به "تجهیز بخشی از شناورهای ايراني از جمله ناوگان دریایی و تحقیقاتی کشور به پیش­رانه­‌های خاص دارای قابلیت طی مسیر طولانی بدون نیاز به سوخت­‌گیری" مورد بررسی قرار گرفت.

او اعلام كرده بود كه با توجه به رشد کشور در طراحی و ساخت شناورها از جمله کشتی­‌های اقیانوس‌ پیما به­ منظور ایجاد بستر امن برای حضور پایدار در اقیانوس­‌ها و سواحل دور، دولت موظف می­‌شود که در این زمینه اقدامات عملی را آغاز كند و این طرح برای طی مراحل قانونی خود در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها