أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۶۵۱۱۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۱۴ تير ۱۳۹۱
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفتگو با ۵۹۸ بیان داشت:
حجت الاسلام عالی افزود: این که چه کسی و درباره چه موضوعی برای الگو دهی قرار بگیرد بسیار مهم است و متاسفانه در صدا و سیما جایگاه ها قاطی شده و در جشن های مذهبی با دعوت از هنرمندان و خوانندگان بیش از اندازه به آنها بهاء داده می شود و از جایگاه خودشان تبدیل می شوند به یک جایگاه الگو و این می تواند خطرناک باشد. جایگاه افرادی که صلاحیت الگویی و تبلیغی در مهدویت را ندارند ابتدا باید در رسانه ملی تبیین شود هنرپیشه که تخصص تفسیر مسائل دینی و مهدویت را ندارد.
یه گزارش سرویس دین و آئین پایگاه 598، چند سالی است که در بسیاری از جشن های مذهبی و بخصوص در اعیاد شعبان شاهد حضور خوانندگان و بازیگران و استفاده از موسیقی برای در تجلیل از آقا امام زمان (عج) هستیم. امری که موجب کشیده شدن ابتذال به مراسم های مذهبی و رفتارهای ناهنجار در جشن هایی چون نیمه شعبان می شود که تجربه ی تلخ آن سال گذشته در مراسم های نیمه شعبان شهرداری تهران و همچنین برخی از شهرستان ها اتفاق افتاد.

به همین منظور پایگاه 598 در گفتگویی با حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی از اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم و کارشناس مسائل دینی به بررسی معضل و آسیب های استفاده از ابزار و افراد غیر مر تبط در ترویج فرهنگ دینی و مهدویت پرداخته است.



استاد مسعود عالی ضمن انتقاد از استفاده از موسیقی های غنا در برگزاری برخی از جشن های ایام نیمه شعبان و مهدویت بیان داشت: کسانی که عامل فرهنگ مهدویت نیستند وقتی که بخواهند مبلغ دین باشد طبیعی است که انحرافی در آن به وجود بیاید و بنابر این کسانی که خود فرهنگ دینی را دریافت نکرده اند زمانی که مبلغ این فرهنگ شوند نتیجه ای به جز انحراف از اهداف اصلی حاصل نمی شود.

کارشناس مسائل دینی گفت: متولیان فرهنگ عمومی ما و بلاخص صدا و سیما که در واقع رسانه نظام جمهوری اسلامی است اگر هدایت صحیحی شود جاهای دیگر هم درس می گیرند، مشکل ما این است که در رسانه عمومی و ملی الگو دهی صحیحی صورت نمی گیرد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم  افزود: این که چه کسی در کجا و درباره چه موضوعی برای الگو دهی قرار بگیرد بسیار مهم است و متاسفانه در صدا و سیما جایگاه ها قاطی شده است و در جشن های مذهبی با دعوت از هنرمندان و ورزشکاران و خوانندگان بیش از اندازه به آنها بهاء داده می شود و از جایگاه خودشان تبدیل می شوند به یک جایگاه الگو و این خیلی می تواند خطرناک باشد.

استاد مسعود عالی با توجه به خطر الگو شدن افراد غیر مرتبط در مسائل اعتقادی در رسانه ملی اظهار داشت: بسیاری از این افراد اصلا صلاحیت الگو شدن را ندارند و بخصوص آنجایی که بخواهند فرهنگ دینی تبلیغ شود و چنین افرادی بخواهند در مقام توصیه های اخلاقی بربیایند.



وی گفت: متاسفانه صدا و سیما ما به این مسائل دامن گسترده ای زده است و وقتی این چنین افرادی در صدا و سیما ما پررنگ شده اند در بسیاری از جشن ها از آنها دعوت می شود و تبدیل به مُبلغی برای جشن های مذهبی می شوند.

حجت الاسلام عالی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم این امور را از جایی تصحیح کنیم باید از صدا و سیما شروع کرد و متدینین باید از صدا و سیما مطالبه کنند و صدا و سیما یک سازمان آماری است و بر اساس میل مردم حرکت می کنند و اگر متدینین میلشان را نشان دهند درست می شود و اگر این اتفاق نیفتد به طرف دیگر می غلطد.

وی همچنین گفت: جایگاه افرادی که صلاحیت الگویی و تبلیغی در مهدویت را ندارند ابتدا باید در رسانه ملی تبیین شود هنرپیشه که تخصص تفسیر مسائل دینی را ندارد و او بازیگر است و یک فکر نیست و هنرمند متخصص در موضوع هنر و یا موسیقی است نه مهدویت و مسائل دینی .

عالی افزود: شکی نیست که از مقوله هنر باید در موضوع مهدویت استفاده کرد اما موسیقی دان متفکر مسائل مهدوی که نیست و باید در جایگاه خودش از او استفاده شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حیات
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۸ - ۱۴ تير ۱۳۹۱
۴
۰
خدا وکیلی اگر اجازه می دادند به برخی میهمانان صداسیما گشت ارشاد نه تنها گیر می داد که...
من از خانواده های شهدا و پابرهنگان که حامی و صاحب اصلی انقلابند عذر می خواهم.
پاسخ
یونس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۱
۲
۱
خب آقای شهردار باید رای اینها را هم جمع کند دیگه
بنده خدا نیت بدی که نداره میخواد رای بیاره خدمت کنه و الا قدرت طلبی و آقای شهرداد!
پاسخ
رضا کوچولو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۴ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۰
۰
این سیاست یک بام و دو هوایی شما منو کشته. بخث انتخابات و صندوق می شه، خیلی خوب از قشر "بد حجاب" سو استفاده می کنین و فرط و فرط عکساشونو با افتخار می ذارین که آی ببینین اینا هم رای می دن. اما خرتون که از پل گذشت، شروع می کنین به انتقاد که جمعشون کنین اینارو. اینا اصلا آدم نیستن و فلان...

هی هی
پاسخ
nghvhl
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۰
۰
صداوسیما در مسابقه بی دین کردن مردم گوی سبقت رااز ماهواره ها ربوده است تا کی باید این وضعیت ادامه پیداکند؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها