أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۶۵۶۵۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۱۷ تير ۱۳۹۱
نگاهی به فیلم «مردان مریخی، زنان ونوسی» به بهانه اکران خانگی اش:
سرویس نقد رسانه پایگاه 598 - شاید بتوان گفت آنچه تاکنون سبب ادامه حیات سینمای سخیف و مبتذل شده است، عدم تماشای آثار سینمایی توسط دلسوزان فرهنگی بوده است. اخیراً هم که برخی سایت های حزب الله به نقد فیم ها روی می آورند، توجه شان بیشتر معطوف به فیلم های قوی با محتوای بد می باشد و آثار سخیف مغفول مانده اند.



فیلم «مردان مریخی، زنان ونوسی» چندی پیش در سینماهای کشور اکران شد.از داستان ضعیف، ایده تکراری، بازی‏های ضعیف و نکات ساختاری فیلم که بگذریم، نگاه ما بیشتر معطوف به محتوای فیلم است که می توان نکات زیر را ناظر به آن ذکر کرد.



در این اثر، شاهد صحنه‏ های فراوان از زنانی با آرایش غلیظ و حجابی نامناسب هستیم. کلوزآپ های فراوان از صورت زنان با آرایش غلیظ، بر حریم شکنی بیشتر این فیلم اذعان دارد. نیز صحنه‏ای که زنان به ترتیب در مقابل تور لیدر نشسته‏اند و دوربین با طمأنینه یک یک آنان را در حالتی که آرایش غلیظ و رفتارهای زننده‏ای دارند، نشان می‏دهد.


تعمد بیش از حد سازنده فیلم بر پوشش نامناسب زنان به کرات مشاهده می‏شود. اکثر مواقع، خانم‏هایی را می‏بینیم که گرچه پوششی بر روی سر خود دارند، اما این پوشش به گونه‏ای است که گردن و حتی گوش آنان نمایش داده می‏شود. اعطای مجوز به فیلمی با چنین سطح بی حجابی، البته بیانگر حقایقی در مورد صلاحیت وزارت ارشاد در دعواهای اخیر می باشد. حتی در صحنه‏ای، یکی از دوستان سیمین، آرزو و عقده پوشیدن لباس نامناسب بر سر مزار پدر خود را با بیان نوع لباس (دکلته) به زبان می‏آورد.



از حجاب زنان که بگذریم، رفتارهای سبک و همراه با ناز و عشوه‏شان هم پرده عفاف را می‏درد. فی الواقع نوعی تعمد کارگردان برای به تصویر کشیدن این ناز و اداها قابل فهم است.. نمایش صحنه اسکی زنان با لباس‏های کوتاه و  حتی همراه با آهنگ هم از نکات دیگر است. واقعا حذف این صحنه‏ها چه لطمه‏ای به ساختار ضعیف فیلم وارد می‏کرد و از آنطرف چه هدفی برای قرار دادن آنها در فیلم می توان متصور شد؟

روابط آزاد محرم و نامحرم در این فیلم به راحتی به تصویر کشیده می شود. گویی اصلاً مقوله‏ای به نام «حریم زن و مرد» وجود ندارد. رفتار زنان در سفر اروپا با تورلیدر، نمونه ای از این حریم شکنی است. چند زن به همراه یک مرد به عنوان تورلیدر به سفر اروپا می‏روند و کاملاً آزاد و صمیمی با وی تعامل می‏کنند.





در صحنه‏ای از فیلم به بهانه مراسم عروسی (که مختلط هم می باشد) شاهد پخش آهنگ تند به همراه اشعار نامناسب و رقص هستیم. حتی در صحنه‏ای، عروس در کنار مردان ایستاده و با تماشای رقص آنان کف می‏زند. زن و مرد نامحرم در کنار یکدیگر به رقص و آواز مشغول هستند. البته خوشبختانه سازنده فیلم، تنها اجازه نمایش رقص مردان را داشته است که معلوم نیست بر مبنای حکم کدام مجتهد توسط مسئولین ارشاد حلال دانسته شده؟

نکته دیگر در این فیلم، تضعیف بنیان خانواده می باشد. نمایش زورگویی ‏های سیمین و القاء این مطلب که تمام زندگی‏ها همین است، بر تضعیف بنیان خانواده موثر است. این گونه نمایش‏ها بی تردید از شوق و علاقه به ازدواج  و تشکیل خانواده خواهد کاست. کارگردان بجای آنکه روابط صحیح خانوادگی را نشان دهد و به این وسیله به  اصلاح رفتارهای غلط خانوادگی کمک کند، با نمایش زنی زورگو و سلطه‏جو و عمومیت دادن این خلق و خو به تمام زنان، سعی در القای این مطلب دارد که ازدواج و تشکیل خانواده، جز دردسر چیزی برای مردان ندارد. بی ‏تردید این گونه فیلم‏ها بیش از هر چیز به ضرر خود زنان است.


در بخش دیگری از فیلم، شاهد مخالفت سیمین با بچه ‏دار شدن هستیم. وی بچه ‏دار شدن را در تنافی با فعالیت مستمر اجتماعی می‏داند. جالب این است که سیمین فعالیت اجتماعی‏ای جز مهمانی و سفر به اروپا ندارد. حقیقتاً این شکل، الگوسازی از زن مسلمان ایرانی و تخریب نقش مادری و همسری وی به سود چه کسانی است؟

در طول فیلم دو مرد با یکدیگر مقایسه می‏ شوند، دو دوست که یکی مجرد است و بر تجرد خود تاکید و تشویق دارد و هیچ مشکلی در زندگی ندارد و دیگری متاهل است و دائماً با مشکلات گریبانگیر. مشکلات وی هم همگی ناشی از زندگی متأهلی است. تحمل زنانی که هر کاری انجام می‏دهند تا دل همسر خود را بدست آورند هم مشکل نشان داده ‏می‏شود و این یعنی هر چند هم همسرانت تو را بخواهند، باز تجرد به مراتب بهتر و عالیتر است. در نهایت، مرد متاهل از دست هر دو زن خود فرار می‏کند و به آغوش دوست مجردش باز می‏گردد.

بی شک نمایش رفتارهای زناشویی هر چند به صورت ناقص، نوعی سکس پنهان تلقی می شود و در این فیلم، به کرات چنین رفتارهایی به تصویر کشیده می شوند.

نهایتاً اگر هم بپذیریم سازندگان این فیلم قصد داشتند روابط خوب خانوادگی را به نمایش بگذارند، از کارکردهای پنهان فیلم که همان عادی سازی روابط محرم و نامحرم، نمایش سکس و ... است، غفلت شده است. در ضمن اگر تمایل داریم روابط صمیمی زن و شوهر را به بهانه اینکه در متن فیلم محرم هستند نشان دهیم، چرا رفتارهای دیگرشان را نمایش ندهیم؟ آیا روابط صمیمی، تنها منحصر در روابط جنسی است؟

با نیم نگاهی به سینما، تلویزیون و رسانه‏ های ایران، شاهد افول گام به گام از اصول و ارزش ها هستیم. اگر سابقا در فیلم‏ها شاهد مهمانی مختلط بودیم، امروز به راحتی عروسی مختلط به تصویر کشیده می شود.  اگر سالیان گذشته، نمایش رقص مردان و حتی پخش آهنگ‏های تند روا نبود، امروزه این نوع رفتارها را به کرات مشاهده می‏کنیم، آنقدر که دیگر برایمان عادی شده، تا آنجا که رسانه‏های جمهوری اسلامی خود نیمچه ماهواره‏هایی شده‏اند که به قول آن بنده خدا «مردم را از فارسی وان بی نیاز کرده اند!»

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت اینکه اقدامات با دقت و منسجم جوانان انقلابی و نیروهای متدین قطعا بر روال کنونی سینما و تلویزیون تاثیرگذار است. نگاهی به اخبار چندین ماه گذشته در حوزه سینما و تلویزیون، این حقیقت را ثابت می‏کند. از توقف سریال تا ثریا تا عدم اکران فیلم گشت ارشاد در بسیاری سالن‏ها و اخیرا نیز تغییر رویه برنامه هفت. دیشب ما شنونده حرف هایی از هفت بودیم که سال‏ها از تریبون رسمی جمهوری اسلامی نشنیده بودیم. حرف‏هایی از جنس فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی. دیشب شاهد حضور مهمانانی با سبک و سیاق جدید بودیم و این تغییر نیست مگر حاصل استقامت و تحرک به موقع نیروهای ارزشی.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷۷
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۵ - ۱۷ تير ۱۳۹۱
۵۱
۱۱
حیف وقتمان که ....................
پاسخ
مهیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۱
۳۹
۵۹
سلام
من خودم یکی از اون آدمهای هستم که عاشق فیلم های ایرانیم، فیلم خارجی هم زیاد میبینم.من تعجب میکنم که این دوستان وقتی میخوان انتقاد کنن آیا ابتدا فیلم رو بطور کامل دیدن یا فقط به عکس های روی شیشه گیشه ها توجه میکنن و نظر میدن. این فیلم جزو چند فیلم ایرانی بود که هم خوب شروع شد و هم پایان خوبی داشت. هیچکس نمیتونه از آقای حیایی با اون بازی های زیبا انتقاد کنه.
پاسخ
من
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
خب چه ربطی داره مومن
تصویر روی گیشه اولا کم چیزی نیست ... چون اون عکس مخصوصا جهت جذب مشتری گرفته میشه ... ثانیاً .فیلم هر چقدر می خواد خوب باشه طبق این تصویر نشون میده که با موازین شرعی نمی خونه و حتما غیر اخلاقیه
sadegh
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۲ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
میشه بگی به جه دلیل فیلم شروع و پایان خوبی داشت؟شروع فیلم که مثل همه فیلم های فمینیستی با یه مهمونی زنونه که مرد توی اون نقش خدمتکار رو داشت شروع شد و انتهای فیلم هم مثل فیلمفارسی های دهه60تموم شد بدون اینکه کاراکتری بتونه نشون بده قهرمان قصه کی بوده.اگر بازی امین حیایی تو این فیلم رو بذاری کنار بازیش توی ساخت ایران متوجه تفاوت ها میشی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۷ - ۱۷ تير ۱۳۹۱
۲۴
۱۰
من فیلمو دیدم. فکر میکردم با توجه به اسمش، می خواد ناگفته های همسرداریو تو قالب یه داستان طنز بیان کنه اما بعد از دیدن فیلم فهمیدم یه جورایی از اسم کتاب زنان ونوسی مردان مریخی سوءاستفاده کرده و محتواش ربطی به اسمش نداره
پاسخ
سید محمدمهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۱ - ۱۷ تير ۱۳۹۱
۱۱۶
۱۰۰
لعنت خدا بر تمامی مقصرین آگاه

از پیشگاه امام زمان(عج)عذر خواهی میکنیم.

یعنی در این مملکت 75 میلیونی شیعه علی و جان بر کف آقا امام زمان کسی نیست جلوی این مبتذلات را بگیرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
صابر
UNITED STATES
۲۱:۴۷ - ۱۷ تير ۱۳۹۱
در حکومت اسلامی! امر به معروف و نهی از منکر عملی، توسط اشخاص معمولی حرام است.
سید محمدمهدی میرمعینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
آخه چرا نظر منفی؟!!!!!!!!!
hg
FRANCE
۲۳:۴۷ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
میشه ساکت بشی
نیما
UNITED STATES
۱۱:۲۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
سید مهدی نمیخواد از همه مردم مایه بزاری
واسه خودت فتوا میدی حاجی؟
آبرو شیعه رو نبر لطفا
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۹ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
hg
لطفا شما خودتون ساکت شید.
دیدن وقتی که شمشیر آقا امام زمان گردن تک تک فاسدین و منافقین رو میزنه دیدنیه اما امیدورام که قبل از ظهور آقا همشون توبه کنن.
sm
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
من قلبا از این رواج ابتذال تو سینما و به تبع اون تو جامعه نگرانم. ولی حاج آقا اگه ممکنه از اسم امام زمان سوء استفاده نکنین. امام زمان با ظلم تو دنیا میجنگه نه اینکه بیاد هرکی من و تو از قیافش خوشمون نمیاد رو گردن بزنه. اینقدرم همه جا امام زمان رو فقط با صفت «گردن زننده» به دیگران معرفی نکنین که مردم بترسن از اومدنش.
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۲ - ۱۷ تير ۱۳۹۱
۵۲
۷۵
نگو سینما،بگو دلقک بازی.به خاطر پول،دین و اخلاق و همه هنجار ها را به تمسخر گرفتن و وزارت ارشاد خوشحال باشد که سینما داریم.این سینما نماینده مردم مسلمان و متعهد ایران نیست.کاش جمعش می کردند.
پاسخ
یونس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۹ - ۱۷ تير ۱۳۹۱
۴۱
۱۰
من این فیلم رو تو سینما دیدم
اول تا آخر فیلم داره داد می زنه زنها باید آویزون یه مرد بشن و برای اون حاضرن هر کاری بکنن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۵ - ۱۷ تير ۱۳۹۱
۴۵
۱۰
اقا کجایی
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۷ - ۱۷ تير ۱۳۹۱
۷۱
۴۰
وقتی مسئول سینمای ایران می گه ما آیه در قرآن در مورد حجاب نداریم وضعیت بازیگرا هم همن میشه.
فقط باعث سرافکندگی هستند!!!!!!!
پاسخ
ناشناس
THAILAND
۲۰:۲۵ - ۱۷ تير ۱۳۹۱
۸۰
۳۳
حتما باید سینما بسته بشه تا شما راحت بشین..............
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۳ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
بله بله هرچه سریع تر بهتر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۰۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
سینمای مبتذل شما بله
پیمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۳ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
سینمای آبکی!!بهتره که بسته بشه
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۶ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
بهتر.غیر از ابتذال هیچ فایده ای برای این مملکت نداره.
هادی
UNITED KINGDOM
۲۰:۴۸ - ۱۷ تير ۱۳۹۱
۱۶
۸۰
سلام دوستان
تو را بخدا بزارین اینها راحت باشن .
با این دخترهای رنگا برنگ بزارین تو واحدی بنام سینما دور از هرگونه قوانین ، شرم ، حیا و ... حالشون رو بکنن .
پاسخ
منیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۵ - ۱۷ تير ۱۳۹۱
۲۴
۸
من هم با نظر نویسنده موافقم فیلم بسیار دور از واقعیت و دین بود.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۴ - ۱۷ تير ۱۳۹۱
۸۰
۵
سلام در احاديث مي خوانيم دين ندارد آنكس كه حيا ندارد.
خدالعنت كند آن كساني را كه حرمت خون شهدا را نگه نمي دارندو آبروي اين كشور را بين كشورهاي اسلامي ميبرند.
آقايان مسئولين كلاهشان را بالاتر بگذارند!
پاسخ
ابی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۱۷
۷۰
تو رو خدا بزارین عقده ها شونو خالی کنن
پاسخ
آفتاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۲۸ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
یعنی چی؟این آدمایی که ما دیدیم خیلی عقده ای تر از اون هستند که با چندتا فیلم بتونن عقدهاشونو خالی کنن.دیگه چقدر میخوان به ارزشهای مذهبی این مملکت گند بزنن دیگه بسه.ما با ندیدن این فیلمها میتونیم به مسئولین بفهمونیم که از این فیلمهای مزخرف و مبتذل متنفریم.
یاس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۷ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۲۰
۹
ارشادی های ما به روش مدرن ارشاد میکنند .هر گونه حال و حولی رو مجاز میکنن . بیچاره ها طرفدار جذب میکنن . برای وزیر ارشاد متاسفم
پاسخ
فرزاد
UNITED STATES
۰۱:۰۳ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۲۳
۶
سلام ای کاش برای این هم گشت ارشاد بزارن نه وزارت ارشاد ...
پاسخ
عاشق مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۴ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۱۹
۷
انا لله وانا علیه الراجعون
پاسخ
sm
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
علیه نه، الیه!
مهدی
UNITED STATES
۰۷:۲۳ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۲۸
۱۸
حکومتی که نمیتونه یه قیمت مرغ رو کنترل کنه دم از مدیریت جهانی و فیلمهای سینمایی می زنه ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۲ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
تاکی به فکر شکم باشی
باقری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۸ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
اگه مرغ مفت هم بود یه بهانه پیدا میکردی که حکومت اسلامی رابکوبی ختم الله علی قلوبهم وعلی ابصارهم غشاوه.......ابرو وحیثیت وشرف فقط شکم نیست بهتره انسان باشیم
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۳ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
مهدی جان شما اینجارابامرغ فروشی اشتباه گرفتی پیامبراسلام بایارانش باسه عدد خرمادرشعب ابی طالب اسلام راجهانی کردند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۰۷ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
تا کی میخواین منتظر باشین یه چیزی گرون بشه (که باعث و بانیش هم امسال شمایید) بعد بندازید گردن نظام و رهبر
خدا انشاالله دشمنان این ملت و اسلام رو نابود خواهد کرد.
فائزه ن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۳ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
میگیم وضعیت فرهنگی بده، میگن یکی مشکل اقتصادو حل کنه،
میگیم وضعیت اقتصادی بده، میگن ریشه ی مشکلات اقتصادی رواج بی اخلاقی هاست، فرهنگشونو اصلاح کنید
میشه لطفا از پاس ندهید؟ کی گفته تا مرغ گرونه این مشکل نباید حل بشه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۹ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
اقايون حكومت اسلامي يعني عدل و عدالت يعني چي ك.ه حكومتو ميكوبيكم خميني 8 سال جنگ داشت ولي مردمش راضي بودن جونشونو واسه مملكت ميدادن اما الان چي جنگ بشه خيليا فرار ميكنن ميدوني چرا؟ چون عدالت نيست ديگه پا برهنه ها هم جنگ نميرن تكليف پولدارا هم كه منشخصهن فرار
kemal
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۸ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۱
۳
اينها يعني خوبها هستند
پاسخ
ابراهیم
UNITED STATES
۰۰:۴۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۷
۱۴
شما اگر فیلم رو دوست ندارید و با ارزش های "شما" مغایر هست چرا بهش توهین میکنید؟

اگر فیلم ابتذال شدیدی رو به تصویر میکشه پس چرا مجوز ساخت ، اکران و پخش در شبکه نمایش خانگی گرفته؟

کاشکی فیلم رو نقد میکردید اما به نظرم کاملا از روی اعتقادات خودتون تصمیم گرفتید و فیلم رو کوبیدید و توهین کردید
پاسخ
YAS
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۲ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
من هم موافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۸ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
این فیلم ها با ارزشها و قوانین رسمی کشور مغایر است. البته این جور چیزها رو شما و امسال شما درک نمی کنید که برد دیدتون بالاشهر تهرانه

مجوزش رو هم همفکران خود شما براش صادر کردند

با این وضعیت وزارت ارشاد پسفردا فیلم پو... مجوز میده

امثال این فیلم ها لیاقت نقد شدن رو ندارند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۷ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
ببخشید یعنی اونوقت شما ارزشهاتون چیه؟
فعلا که سینمای ایران روی هممون رو سفید کرده با این فیلمها و بازیگراش .
شما هم بهتره معتقد باشید تا منتقد.
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۱ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۵
۲۲
به نظر من ایرادی نداره
اتفاقا طبق گفته ی خانم میلانی عزیز
اگه بتونیم تا چند سال آینده صحناتی مثل بوسیدن زنان رو هم جا بندازیم عالی میشه
هنر برای افراد با جنبه است
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
اثرات این با جنبه بودن توی نوشتهای شما کاملا مشهوده .
آقای با جنبه ماها مسلمونیم میفهمی یعنی چی ؟
یعنی پایبند بودن به اعتقادات و اصول زندگی .
ببینم اگه یکی از نوامیس شما هم بازیگر بود باز هم جنبه داشتید که بوسیده شدن اونرو توی تلویزیون ببینید ؟
آسمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
معلومه حالت اصلا خوب نیست.میفهمی داری چی میگی؟متاسفم برات
کشانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۱۱
۳
با سلام خدمت همه هموطنای عزیز
ali آقای محترم شما نمی خواد به فکر ترویج فساد تو سینما باشین !! مسولین امر خودشون فساد رو ترویج می کنن بهتر ماها به فکر عاقبت خودمون باشیم و اگر تو راه امثال میلانی ها قدم بر میداریم که وای برما
وای بر اسلام ما که مظلوم و ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۹ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۴
۱۱
اولااگر شما راست میگید پس چرافیلم توقیف نشده ثانیاحتما باید توی فیلم ها فقط حرف های انقلابی زد؟؟؟
من که بااین نوشته مخالفم.
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۷ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
نه عزیز
فیلم جدای از جنبه سرگرم کنندش باید آموزشی هم باشه البته آموزش نکات مفید برای زندگی .
ولی متاسفانه توی فیلمها فقط به خاطر فروش هر چیزی رو نشون میدن و درباره اش صحبت میکنن .
نمیدونم چرا مردم اینطور شدن خوب رو بد و بد رو خوب میدونن . یکم عجیب نیست ؟!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۷
۳
این اتفاقی است که سالهاست دارد در غفلت ویا...مسولین ارشاد میافتد فیلمهای هنجار شکن که باعث خرابتر شدن وضع جامعه وخیابانها میشود وزارت ارشاد راببندند بهتر نیست؟
پاسخ
اهورا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۷
۱۲
به نظر من بايد براي تمام خانم ها توي تمام فيلمها زدن نقاب اجباري بشه و مردها هم ريششون از يه قبضه بيشتر باشه
مگه ما چيمون از طالبان كمتره؟؟!!
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
وقتی درباره مسئله ای چیزی نمیدونی اظهار نظر نکن .
اولا طالبان تندرو و افراطی هست یعنی اگر الان توی ایران حکومت میکردن تا حالا صد دفعه گردنت رو زده بودن .
دوما" به قول شما، ماها میانه رو هستیم که ای کاش نمیبودیم وگرنه الان چنین وضعیتی نداشتیم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
جدي نظر بدين
یاس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۸ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
لازم نیست خانم ها نقاب بزنن یه خورده روسریشونو بیارن جلوتر آقایون هم جلوی چشماشونو بگیرن وضع بهتر خواهد شد.
ما چه شیعه هایی هستیم ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!فقط خون به دل امام زمانمون میکنیم.وای بر ...
کشانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۸ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۸
۲
آقایون خانم ها..
چرا زیرو بم می کنید پاتونو کردین توی یه کفش یا صفر یا صد بخدا زیاد زیاد و کم کم آفت دین ماست ..
چرا تاشخصی نقد می کنه یه عده به اصطلاح روشنفکر می خوان تیکه تیکه اش کنن..
فساد فسادِ غربی و شرقی نداره ریش و شیش تیغ نداره انسان تو هر لباسی می تونی انسان باشه تو هر لباسی هم می تونه دور از جون شما حیوان باشه کاش مسولین ما قدر موقعیت خودشون رو می دونستن و دل به زرق برق دنیا نمی بستن
پاسخ
lord
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۳
۰
شما بجای اینکه ادعای اسلام و مسلمانی بکنید برید مچ کسایی رو بگیرید که به اسم اسلام و پشت پرده اسلام دارن مال مردم بدبختو بالا میکشن.به اسم اینکه اسلام زنده بمونه-بازیگرا هرچی باشن حالوروزشون معلومه-مث بعضیا جانماز آب نمیکشن-مال مردم نمیخورن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۱
۱
به اين چيزها عادت ميكنيد
من فكر كردم چه عكسهايي كه شلوغ كردين
مرغ كيلويي چند؟ اينو تعجب كنيد
پاسخ
عاشق ایران اسلامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۱۰
۱
باسلام متاسافم برای شما آقای اهوراکه ازاسلام ودین که اینقدرزیبایی هست شمایک قبضه ریش ونقاب رادیدی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۹ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۴
۱
باید الگو تعریف کنیم. این بچه ها الگو ندارند اگر هم دارند الگویی است که رسانه های غربی معرفی کردند. عزت نفس باعث میشه آدم به هر کار بی ارزشی تن نده و درمواجهه با هرموضوعی اول وزن خودش را با وزن اون کار میسنجه و بعد تصمیم میگیره.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۷ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۱۱
۰
اینقدر فیلم های اخیر سینما سخیف و بی محتوا و تکراری مبتذل شده که آدم تو سالن سینما حوصله اش سر میره یا خوابش می گیره و دلش می خواد زودتر از این سیاهچال خسته کننده بیاد بیرون


ای علی حاتمی کجایی جات خیلی خالیه تو سینمای ایران


زندگی بعضی مردم شده شهوت پرستی و و شکم پرستی

به قول دکتر شریعتی

چه میگویند گرانی اینجاست
دوره ارزانی هاست
چه شرافت ارزان تن عریان ارزان
دروغ ارزان تر
پاسخ
همیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۵ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۷
۱
فقط میتونم برای سینمای کشورم بعد گذشت سی سه سال قبطه بخورم که این جوانانی که پاک ترین ما هستن چرا باید به این سمت کشیده شوند ؟ (اللهم عجل لولیک فرج )
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۱۱:۳۸ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۲
۲
برادران دینی یه جور نظر میدهند نعوزبلاه انگار فیلم ... دیدن
پاسخ
بشدت اریایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۰
۱
خدا شفا بده انشالله .... بخونید و خودتون قضاوت کنید درد مملکت ما چیه و جووناش چجوری شستشوی مغزی شدن !!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۲ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۶
۱
فرمایش امام از صدا وسیما انتظار دانشگاه را داشت که جای تاسف است استنباط ها ی غلط موجب رخنه مرموز فیلمنامه نویسان و بی هنران .............!!!!!!!!! گردیده که صدایش بعدا در می اید وضعیت سینما هم که نا گفتنی است ونظارت بر هردوانها رهاشده است حیف است جماعت وهابی مارا مورد انتقاد قراردهند .............. درست کنید خودتان را ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
شروین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۶
۴
سینما از ابتدا برای سرگرمی و خوشگذرانی به وجود آمده و راحت تر از اونی که در خدمت حق قرار بگیره در خدمت باطل و مفاسد قرار میگره
این ویژگی ناشی از ذات سینما هست.
شما به من بگید کارگردانی که در طی روز با چندین زن آرایش کرده دائما در ارتباط هست و راجع به انواع حالت های صورت و بدن آن ها نظر می دهد چگونه می تواند دین خود را حفظ کند؟؟؟؟
چگونه می توان از افرادی که در چنین فضای آلوده ای رشد پیدا می کنند انتظار نشان دادن درست اسلام و دین رو داشته باشیم؟؟
پاسخ
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۴
۰
لطفا بفرمایید راه حل چیست؟
پاسخ
مهدی کلیشمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۵
۴
بچه ها یه ذره جنبه داشته باشین.بی خودی شلوغش کردین .این که فیلم بود واقعیت جامعه ما بدتر از این فقط کافیه چشاتونو باز کنین
پاسخ
نادیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۸ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۳
۰
وقتی عنوان فیلم خانوادگی یا اجتماعییه معنیش اینه که میتونید باخانواده اونو نگاه کنید ولی وقتی باخانواده میبینید تازه میفهمید خانوادگی ازنظر فیلمای ایرانی یعنی چی
پاسخ
منتظر سوسنگرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۹ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۱
۱
مهدی جان گل گفتی اما اینا درعوض نماد هشدار وبازدارنده در نقش مروج ظاهر شدند
پاسخ
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۵ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
۲
۰
البته ما حق نداریم بگیم که یک فیلم باید چطور ساخته بشه، اما شکی نیست که سینما روند رو به رشدی را طی نمی کند. چون، رقابتی در آن وجود ندارد. در واقع اجازه ساخت فیلم های مختلف داده نمی شود و با کشورهای دیگر هم رابطه خیلی خوبی نداریم تا فیلم هایمان را پخش کنند. اگر رقابت وجود می داشت این جور فیلم ها به احتمال زیاد نمی توانستند به حیات خود ادامه دهند.
پاسخ
یاس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
۳
۰
معلوم نیست تو سینمای ما چه خبره؟اگه فیلمی مذهبی باشه مثل شورشیرین باهزاران مشکل برای اکران مواجه میشه اما فیلمهای مبتذل و مزخرفی مثل همین فیلم خیلی راحت اکران میشه و چندین هفته روی پرده سینماست. برای مسئولین فرهنگی کشور متاسفم چون خیلی راحت با این مسائل کنار میان.اگر وضعیت فساد در کشور ما در حال بدتر شدن حداقل 50 درصدش تقصیر همین افراد به اصطلاح هنرمنده.خدا ازشون نگذره........
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۹ - ۲۲ تير ۱۳۹۱
۰
۱
خواهش میکنم نفرمائید
پاسخ
مصطفي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۱
۳
۰
((دوستان هركسي نظر طولاني حقير را بخونه بر من منت نهاده و سپاسگذارشم))
راستش من اين فيلم رو تو سيستمم دارم اما هنوز نوبت تماشاش نرسيده ( آخه n تا ديگه ايراني وخارجي هم تو نوبتند ) اما نقدش را تو برنامه هفت ديدم و كلا تا حالا هم كار تاپ و درجه يكي از آقاي راست گفتار نديدم ( هر چند وقتي صحبت ميكنند انتظار بيشتري ازشون ميره ( حداقل به لحاظ ساختار و فرم سينمايي و نه محتوا) اما اين در فيلمهاشون جامه عمل نمي پوشه)
به نظرم يه اتفاق في نفسه مثبت داره مي افته و آنهم چرخيدن نگاههاي بخش مذهبي و متدين جامعه مون به سمت سينماست كه البته طبيعتا اصطكاكاتي را هم به دنبال داره كه طبيعيه ( به گمانم نياز به توضيح نداره كه با چه تفكراتي و چرا)
فقط مساله و مشكل اينجاست كه در يك نگاه كلي ميشه گفت هنوز اكثر موضع گيري هاي اين قشر از نوع "سلبي" هست و نه" ايجابي"
( بيشتر از رد و عدم تاييد و مقابله با يكسري فيلمها ميگويند تا تاييد و تشويق به ديدن يكسري فيلمهاي ديگه )
بگذاريد مصداقي بگم :
بيشتر مي گن گشت ارشاد نبينين ، خصوصي نبينين ، مردان مريخي‌زنان ونوسي نبينين، خوابم مياد نبينين و....نبينين و صد افسوس كه كمتر ميگن كه روزهاي زندگي ببينين، كيميا و خاك ببينين، شور شيرين ببينين سيب و سلما ببينين ( فكرش رو بكنيد فيلم بسيار زيباي روزهاي زندگي رو در شرايطي در يك پرديس مدرن سينمايي ديدم كه من و خانمم دقيقا نيمي از جمعيت مخاطب حاضر در سالن را تشكيل ميداديم !!!)

نتيجه طبيعي اين نوع موضع گيري ها هم اين ميشه كه رسانه اي به نام "سينما" اگرچه روز به روز "مهمتر" ميشه اما سالن ها هم روز به روز خلوت و "خلوت تر" ميشه و اين نتيجه اي جز مرگ سينماي ايران در پي خواهد داشت؟؟!

راستي يكي ديگه از نتايج منفي موضع گيري هاي "سلبي" اينه كه مسئولين سينمايي و در راسشون جواد شمقدري و عليرضا سجاد پور از برنامه اي كه براي " ايجاد" و گسترش توليد و اكران فيلمهاي با مضمون سياسي داشتند عقب نشيني كنند ، اتفاقي كه در عمل هم تا حد زيادي افتاده و فقط آن دسته از فيلمهاي سياسي توانستند اكران بشوند كه موضع انتقادي نسبت به حاكميت نداشته اند و فيلمهايي چون گزارش يك جشن ، خيابانهاي آرام و صد سال به اين سالها همچنان – بر خلاف برنامه اوليه شمقدري كه ميگفت من در دوره ام فيلم توقيفي نخواهم داشت چرا كه فيلم توقيفي كلي براي نظام هزينه زاست- در محاق توقيف مانده اند و با موضع گيري ها و برخوردهاي سلبي بسيار تندي كه در مورد فيلمهاي خصوصي و گشت ارشاد صورت گرفت ( كه هر دو در كنار مضامين ديگر انتقادهاي سياسي اي را هم مطرح مي كرند) فعلا اجزه اكران به فيلمهاي سياسي توليد شده مثل "تلفن همراه رئيس جمهور" و"پل چوبي" داده نشده است و در صدور پروانه ساخت هم سخت گيري عجيبي اعمال ميشه
خلاصه ژانري كه مي رفت در ايران پا بگيره و به نظرم ميتونست بسيار بسيار جذاب و پر مخاطب باشه ( مثل نمونه موفق قلاده هاي طلا) با برخي تنگ نظري ها و عدم ظرفيت تحمل انتقاد ها مي ره كه در همان نطفه خفه بشه.
يا حق
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۰۹:۵۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۱
۰
۷
فیلم اگه صحنه ... یه کم داشته باشه جذاب تر میشه
پاسخ
نویسنده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۹ - ۲۵ تير ۱۳۹۱
۱
۱
با برخی نظراتت موافقم. منتها مغلطه ای در کلام شما رخ داده. در عین احترام به نظر شما خواننده گرامی به نظر من، نقد باعث ورزیده شدن فیلمساز میشه. باید دامنه تحمل انتقاد فیلمسازان را بالا برد. قشر متدین و مذهبی جامعه، دغدغه هایی داره که اونها را به هر شکلی داره نشون میده. ما باید به این نگرانی ها احترام بگذاریم. بله حرف شما صحیح است که باید از خوبی آثاری چون روزهای زندگی هم گفت. اما این عدم و فقدان را نمی توان توجیه گر این مسئله دانست که انتقادات سلبی از فیلمهای سخیف صورت نگیرد. من معتقدم خالی بودن سالن سینمایی که تا به حال توانسته فقط یک درصد مردم ایران را به سینماها بکشاند ارتباطی با نگاههای سلبی قشر متدین ندارد. به ساختار تولید فیلم برمی گردد. نکته مهم دیگه این که ما حرفمون این نیست که اگر فیلمسازی به حاکمیت انتقاد کرد طرد شود و فیلمش مطرح نشود که شما از نگرانی جناب شمقدری و ... گفتید. بحث نوع نگاه و نقد فیلمساز است. ببینید من این مطلب را از یک استاد یاد گرفتم ما دو نوع نقد داریم یک وقت نقد از درون و لایه های درونی است و یک وقت صدای اعتراض ما از بیرون حاکمیت است. نقدی که از درون باشد را ما می پذیریم. اما همین نقد، وقتی صدای اپوزیسیون باشد، وقتی به ریشه های یک ملت حمله کند، وقتی همنوا با دشمنان یک ملت باشد و اساسا وقتی صدای دشمنان یک فرهنگ باشد، قابل دفاع نیست. بنابراین شما وقتی قلاده ها را میبینی نوعی نقد حاکمیت را هم ملاحظه میکنی اما این نقد را از درون می پنداری. شما از اثر فیلمساز این را متوجه میشوی که می گوید من در کنار نظام هستم، آن را قبول دارم، حتی برای حفظ آرمانش حاضرم از جانم هم بگذرم، اما در عین حال، این ایرادها را هم داری. اما آیا شما در برخی آثاری که خودتان مثال زدید این نوع انتقاد را می بینید یا جنس انتقاد متفاوت است؟ به نظر من، نوع انتقاد قشر مذهبی کاملا آشکار است و اینکه بگوییم نگاههای سلبی اینان باعث میشه که امثال شمقدری از اکران فیلمهای سیاسی عقب نشینی کنند اشتباه است و موضوع روشن تر از این حرفهاست.
پاسخ
مسافر
UNITED STATES
۱۸:۰۱ - ۳۰ تير ۱۳۹۱
۱
۱
از وقتي اين صحنه ها را ميبينم ميگم اينا چطور وقتي تنها ميشن و مشكل دارن خدا رو صدا ميزنن.اينا ميگن ما خدا رو يه جوري ديگه عبادت مي كنيم مگه هرچي كه دل ما مي خواد بايد بشه.شما با اين كاراتون ديگه جاي امني نه براي خودتون ميذارين نه براي ما.ماه رمضون داره مياد ببين چطوري مي خواي مهمان صاحبخونه اي بشي كه اصلاً به حرفاش گوش نمي كني و ببين چه صاحب خونه اي داريم .اگه ميخوني اين متن رو اينقدر دل ائمه رو خون نكن اگه مي خواي ادامه بدي تو هم مثل يزيد مي شي و شمر كه دل امام حسين رو خون كردن. ميخواي باور كن مي خواي نكن.خدا خودش كمكتون كنه.
پاسخ
یه دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۷ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۲
۱
۰
افرین نقد خوبی بود ابجی
پاسخ
حضرت انسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۰ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
۱
۰
به نظرم شما منتقدان اینجورفیلم ها تمام ذهنتان فقط به یک چیز ختم می شود وآن هم جنسیت ومتآسفانه شهوت است پس انسانیت وهم نوع دوستی کجا رفته می بینید که تمام انسانهایی که به اوج رسیده اند با اینجور تفکرات وقتشان تلف نمی کنندوادمها را به چشم انسان (فارق ازشهوت وجنسیت وملیت ومذهبشان )می بینند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها