أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۶۵۷۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۱۸ آبان ۱۳۸۹
به گزارش 598 به نقل از ایسنا، آيت‌الله سيداحمد خاتمي در مراسم اختتامييه چهارمين جشنواره فرهنگي هنري کريمه اهل بيت که شب گذشته در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: ماهيت بعثت پيامبر(ص) فرهنگي بود و از رهگذر اين بعثت، انقلاب اسلامي بوجود آمد.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اهداف قرآني بعثت پيامبران، افزود: هدف اصلي پيامبران آشتي دادن بشر با خدا است گرچه بسترسازي اين دعوت الي الله به جامعه‌ي سالم نياز دارد، ولي کار اصلي را پيامبران الهي انجام دادند و انقلاب اسلامي در ادامه بعثت بزرگ و قطره‌اي از درياي ناپيداي کرانه انقلاب فرهنگي پيامبر اکرم (ص) در جهان است.

عضو خبرگان رهبري ادامه داد: امام خميني در ادامه راه انبياء، فرهنگي ايجاد کرد که مولود آن نظام اسلامي است به گونه‌اي که دنياي امروز را مات و مبهوت نموده است.

وهابيت با هر ترفندي به دنبال ترويج خود در سراسر دنيا است
وي به خطرات پيش روي انقلاب و نظام اسلامي اشاره کرد و گفت: خطر بهائيت و وهابيت از بزرگترين خطرهاي تهديد کننده جامعه اسلامي است، بهائيت يک جريان سياسي و جاسوس انگليسي است، سيماي واقعي بهائيت جاسوسي است، اما خود را زير مجموعه شيعه جا زده‌اند، آنها کجا و تشيع کجا! راه آنها کاملا مغاير با هدف و انديشه تشيع است.

عضو جامعه مدرسين تصريح کرد: وهابيت نيز همين‌گونه است آنها سعي دارند خود را اهل تسنن معرفي کنند؛ در حالي که افکار و انديشه‌هاي انحرافي آنها کاملا مغاير با اهل تسنن و اسلام است؛ به طوري که اولين موضع گيرنده در برابر وهابيت خود اهل تسنن بودند که رهبر انديشه وهابي و مغز متفکر آنها يعني ابن تيميه را بخاطر افکار انحرافي‌اش در زندان انداختند و در آنجا مرد.

وي ادامه داد: وهابيت با هر ترفندي به دنبال ترويج خود در سراسر دنيا است، عراق و افغانستان تا پاکستان و ساير نقاط ديگر را تحت سيطره خود قرار داده؛ البته مشخص است که اين پولها و هزينه و افکار انحرافي از کجا حمايت و هدايت مي‌شود!

وهابيت تفکري است که منجر به بمبگزاري مي‌شود
عضو خبرگان رهبري اضافه کرد: جنايتي که در کربلا رخ داد و هزاران جنايت ديگر و بمبگذاري‌ها در سراسر دنيا، حاصل فکر و انديشه غلط وهابيت است، دشمنان اسلام بر اين جريان مي‌دمند تا به دين ضربه بزنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بيانات رهبري در سفر اخيرشان به قم اظهار داشت: مقام معظم رهبري به مسئله اسلام منهاي روحانيت اشاره کرده و گفتند، جريان «اسلام منهاي روحانيت» و «اسلام منهاي سياست» دو شيوه مقابله با دين در عصر حاضر است.

روحانيت؛ يعني سخنگوي دين
وي تصريح کرد: روحانيت يعني سخنگوي دين، يعني کساني که تريبون دين را در دست دارند و حکومت آخوندي و آخوند حکومتي دو مسئله‌اي است که دشمنان نظام مطرح کردند، آنها با طرح اين دو مسئله مي‌خواهند بگويند، حکومت در دست قشر خاصي است و آنها بر مردم حکومت مي‌کنند تا بلکه با اين ترفند مردم را عليه روحانيت و نظام تحريک کنند، ولي کور خوانده‌اند.

اين استاد حوزه تاکيد کرد: روحانيت هرگز صنفي، جناحي و يک شغل و قشر نيست، همان طور که دين مخصوص صنف و جناح و قشر خاصي نيست، اگر دين فراجناح و صنف و جريان است روحانيت نيز اين چنين مي‌باشد.

آخوند حکومتي معناي بسيار رذيلانه‌اي دارد
عضو خبرگان رهبري ادامه داد: آخوند حکومتي معناي بسيار رذيلانه‌اي دارد، چون زمان طاغوت به کساني که با شاه رفت و آمد داشتند آخوند حکومتي مي‌گفتند، همان کساني که البته آخوندنما بودند، اين اصطلاح غلط را نبايد امروز بعد از انقلاب اسلامي بر روحانيت خدوم اطلاق کرد، دشمن قصد دارد با استفاده از اين مسئله منفي، خدمتگزاران دين و اسلام را از چشم مردم بيندازد؛ چون امروز تنها روحانيت مي‌تواند مردم را براي حفظ نظام و انقلاب بسيج کند.

سخنران اين مراسم اظهار داشت: اسلام منهاي سياست يعني سکولاريزيم و جرياني کاملا انحرافي است، انقلاب اسلامي به برکت دين شکل گرفته و به برکت دين باقي مي‌ماند.

وي با اشاره به لزوم برگزاري جشنواره‌هاي فرهنگي در سراسر کشور بيان داشت: اين‌گونه برنامه‌ها بهترين هزينه‌هاي فرهنگي براي تقويت دين است، همچنين تاثيرگذارترين برنامه‌هاي فرهنگي در راستاي آشنايي مردم با دين و روحانيت و انس آنها با اهل بيت(ع) مي‌باشد.

کار فرهنگي اصيل يعني باورکردن اعتقادات مردم
خاتمي گفت: تشکيل جشنواره‌هايي که ابتذال و بي‌حجابي در آن موج مي‌زند، نه خدمت به اسلام و قرآن و نه خدمت به ايران است، چون ايران در سايه انس با خدا و معنويت بر بال ملائک نشسته برخي در چه تصوري هستند که از جشنواره‌هاي مبتذل حمايت مي‌کنند! کار فرهنگي اصيل يعني باورکردن اعتقادات مردم، اين متدينين هستند که روز خطر به داد نظام اسلامي مي‌رسند، نه ديگران.

عضو شوراي عالي حوزه تاکيد کرد: از اسلام دم بزنيد؛ اگر از ايران هم مي‌گويد با افتخار بگوييد ايران اسلامي، چرا برخي اشتباهاتي مي‌کنند و حاضر نيستند اشتباه خود را قبول کنند، اعتراف به اشتباه بهتر از توجيه آن است، دم زدن از ايران منهاي اسلامي بحثي انحرافي است.

خدمات دولت به دين جاي انکار ندارد
وي يادآور شد: اگر اين سخن، دلسوزي براي ايران است، ايران در کنار اسلام به گلستان پيشرفت راه يافت. البته بي انصافي است اگر بخواهيم خدمات نظام را در خدمت به دين ناديده بگيريم، به ويژه دولت محترم که خدماتش به دين جاي انکار ندارد، ولي کافي نيست؛ زيرا بايد همه جلوه‌هاي زندگي در جامعه رنگ دين پيدا کند.

عضو خبرگان رهبري با بيان اين‌که بايد ادارات، اقتصاد، کوچه و خيابان، مجامع عمومي رنگ ديني بگيرند، ابراز داشت: باز هم از غم جانکاه بي حجابي و بد حجابي مي‌گويم که اين فساد و فحشا، خوره انقلاب اسلامي است. البته مشکلات ديگر مثل بيکاري، اعتياد، پارتي بازي و ... را هم مي‌دانيم، ولي تاريخ اندلس يا اسپانياي کنوني نشان مي‌دهد آنچه اسلام را به خطر مي‌اندازد، ترويج فساد و فحشا است.

وي افزود: دشمن امروز در پي اندلسيزه کردن جامعه اسلامي است و به دنبال گسترش فکر و فرهنگ انحرافي و فاسد است، البته برگزاري جشنواره‌هاي فرهنگي و ديني گامي ارزشمند در راستاي نشر فرهنگ اصيل محمدي(ص) است که بايد با تنوع و قوت بيشتر در سراسر کشور تقويت شود.

منتظر توطئه‌ها باشيم
خاتمي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به قم، اظهار داشت: مردم براي رهبري سنگ تمام گذاشتند و رهبري نيز براي مردم قم سنگ تمام گذاشتند و فرمودند، قم آبروي نظام اسلامي است، اين جمله بسيار معنا دار است و بايد در آن تامل کرد. البته بايد از اين پس منتظر توطئه‌ها، شيطنت‌ها و تخريب‌ها عليه قم بود، چون دشمنان مي‌خواهند سيماي اين شهر را بد جلوه دهند.

رسانه‌ها سياه نمايي نکنند!
به گزارش مرکز خبر حوزه، وي خطاب به اصحاب رسانه تاکيد کرد: رسانه‌ها توجه داشته باشند با مشاهده تخلف و جرم جزئي به سياه نمايي و بزرگنمايي آن نپردازند که اين کار در راستاي برنامه و اهداف دشمنان اسلام و تشيع است تا شهر قم را تخريب کنند، البته بايد با تخلفات به طور جد برخورد قانوني کرد ولي لزومي ندارد رسانه‌اي شود تا آنچه دشمن مي‌خواهد تحقق يابد.

امام جمعه موقت تهران پيشنهاد داد: براي جلوگيري از تخريب فرهنگ و فضاي شهر قم بهتر است متولي امور فرهنگي در اين استان، يک مجموعه به صورت مشخص باشد و ساير مراکز مانند دفتر تبليغات اسلامي و ارشاد و ساير مراکز فرهنگي و هنري، همه زير مجموعه آن متولي، با هماهنگي و همکاري حول يک محور اصلي و مشخص فعاليت کنند.

وي افزود: از امروز بايد براي تابستان و فراغت جوانان برنامه ريزي کرد تا با تنوع و نشاط فراوان جوانان را جذب برنامه‌هاي فرهنگي نمود، حتي با توجه به بودجه‌اي که براي استان قم بعد از سفر رهبري اختصاص داده شده مي توان جشنواره‌هاي بزرگ با پوشش قوي رسانه‌اي ترتيب داد و فضاي قم را آکنده از دين و معنويت نمود.

مردم قم افتخار آفريدند
خاتمي در پايان خاطرنشان کرد: قم شهر مهمي است و دشمن به دنبال پيدا کردن بهانه براي تخريب قم است، از سوي ديگر جوانان قمي در استقبال از رهبري نشان دادند زمينه‌هاي لازم را دارند، چون اکثر کساني که در استقبال حضور داشتند، نسل دوم و نسل سوم انقلاب بودند که براي قم افتخار آفريدند، بنابراين مسئولين سياسي، فرهنگي و هنري استان بايد کاري کنند و برنامه‌هاي جذاب براي اين جوانان تدارک ببينند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها