أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۶۵۷۶۵
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۱۸ تير ۱۳۹۱
مصاحبه چالشی۵۹۸ باسلحشور درمورد تمام موضع‌گیری‌هایش:
موضع گیری های چند ماهه اخیر فرج الله سلحشور در مورد فساد سینمای ایران اگرچه به مذاق خیلی ها (حتی برخی متدینین) خوش نیامد، ولی عملاً آثار مثبتی در فضای کشور داشت. از جمله اینکه نیروی انتظامی بالاخره جرأت ورود به حریم ممنوعه سینما را پیدا کرد و بازیگران سالم سینما نیز جرأت اعتراض به وضع موجود. اما متأسفانه در اثر تیترهای نارسا و بعضاً غلط برخی سایت ها، برداشت های کاملاً اشتباهی از حرف های او صورت گرفته. 598 در گفتگویی چالشی، مواضع دقیق سلحشور در 11 مسأله مربوط به سینما را از او جویا شده.
سرویس نقد رسانه پایگاه 598 - موضع گیری های چند ماهه اخیر فرج الله سلحشور در مورد فساد سینمای ایران اگرچه به مذاق خیلی ها (و حتی برخی مذهبی ها) خوش نیامد، ولی عملاً آثار مثبتی در فضای کشور داشته است. از جمله اینکه نیروی انتظامی بالاخره جرأت ورود به حریم ممنوعه اهالی سینما را پیدا کرد و بازیگران سالم سینما نیز جرأت اعتراض به وضع موجود. اما متأسفانه در اثر تیترهای نارسا و بعضاً غلط برخی سایت ها، برداشت های کاملاً غلطی از حرف های او صورت گرفته. 598 در گفتگویی چالشی، مواضع دقیق سلحشور در 11 مسأله مربوط به سینما را از او جویا شده.

1- آیا شما با اصل سینما مخالفید؟

من نه تنها با «خود سینما» مشکلی ندارم، بلکه به سینمای پایبند به اصول و ارزش ها معتقدم و آن را مقدس می دانم. آنچه ما با آن مشکل داریم، سینمای مبتذلی است که غرب بنیانگذارش بوده و الآن هم در دنیا دارد ترویجش می کند.

2- آیا شما با سینماگران خاصی مشکل دارید و هر فیلمی آنها بسازند را ندیده رد می کنید و از آنطرف، هر فیلمی که توسط همفکران خودتان ساخته شود را تأیید می کنید؟

از قضا وقتی فیلم بدی توسط بچه های مذهبی ساخته می شود و حمایت می شود، من خودم با آن مخالفت می کنم و مخالفت هم کرده ام. اسم نمی آورم، ولی بارها شده بچه مسلمان هایی فیلم های بدی ساخته اند و نیروهای مذهبی گفته اند چون این فیلم را یک مذهبی ساخته، باید از ان حمایت کنیم و من مخالفت کردم. ما اگر خطاکاری از خودمان هم باشد، نباید از او حمایت کنیم.

از آن طرف خیلی از هنرمندان قدیمی هم بوده اند که کارهای مثبتی انجام دادند، ولو ظاهر مذهبی هم نداشتند و ما حمایت کردیم.

3- آیا شما بدنبال محدود کردن سینما به ژانرهای خاصی (مثل ژانر دفاع مقدس و تاریخی) و حذف برخی ژانرها (مثل طنز) هستید؟

شما اگر یک سری به دفتر ما بزنید و لیست سناریوهایی که در دست تهیه است را ببینید، خواهید دید که ما کارهای طنز داریم، جبهه ای داریم، کارهای اجتماعی روز داریم، خانوادگی داریم، مذهبی روز و مذهبی تاریخی داریم، اما نکته مهم این است که بر همه اینها، نگاه اسلام حاکم است. در سینمای موجود، چه تحلیل مشکل و چه راه حل آن از طرف سینماگر طرح می شود که ما با این مخالفیم. ما معتقدیم راه حل مشکلات و معضلات جامعه را باید بر مبنای ارشادات و دستورات خداوند پیدا کرد. ما با هیچ ژانری مشکل نداریم، مشکل ما با محتوای آثار است.

4- آیا شما با فیلم های عاشقانه مخالفید؟

این سوال دو جواب دارد. یکی اینکه الآن آنقدر فیم های عاشقانه زیاد شده است که دیگر خود من حاضر نیستم به جمع سازندگان آنها اضافه شوم! به نظرم وقتی موضوع همه فیلم ها و سریال ها به دلیل فقدان خلاقیت، شده یک دختر و پسری که به هم می رسند یا نمی رسند، بهتر است من دیگر این آش را شورتر نکنم.

جواب دوم اینکه نخیر، اتفاقاً ما الآن سوژه ای داریم درمورد یک خانمی که با یک بچه تنهاست و از آقا امام رضا می خواهد که شوهر مناسبی برایش جور کند، ایشان هم همین کار را می کند و او ازدواج می کند. ما با ازدواج مخالف نیستیم، اما ازدواج پاک، آنطوری که خدا و پیغمبرش گفته اند؛ نه این روابط بی قید و بند محرم و نامحرم که اینها در این فیلم ها دارند «رایج می کنند». در فیلم های اینها گاهی زن و مرد، از حیوانات جنگل هم بی قید و بند تر رابطه دارند.

یک نفر با من تماس گرفت و گفت:"آنجلینا جولی اگر در فیلم هایش سکس می کند، این شغل اوست، شما چرا اشکال می گیرید؟!" من از مخاطبین گرامی واقعاً معذرت می خواهم، ولی از کسی که این حرف را می زند، تنها می توان پرسید "آیا اگر اقوام خودتان هم چنین شغلی داشته باشند، مشکلی ندارید؟!" می دانم فردا می گویند سلحشور هتاکی کرد، اما من چیزی جز همان منطقی که اینها بکار می برند و بدون ذره ای حیا بر زبان می آورند نگفتم.

اما نکته ای که شاید بد نباشد دوستانی که به بنده انتقاد می کنند به آن توجه کنند، این است که آیا این حساسیتی که اینها بر روی سینماگرانی که هیچ چیز درباره زندگی خصوصی شان نمی دانند دارند، بر روی دیگران هم دارند؟ یا وقتی مثلاً پای نقد مسئولین جمهوری اسلامی می آید، همه را دزد، کلاش، دروغگو، منافق، خائن و.... می خوانند و هیچ استثنایی نمی کنند؟ آیا این حساسیتی که بر بازیگر معلوم الحالی که فیلم های برهنه آن بر پرده سینماهای آمریکاست دارند، بر مقدسات خودشان هم دارند؟ آنقدری که تعصب بر آنجلینا جولی دارند، بر بزرگان دینی خودشان دارند؟ آنقدری که علیه من حرف زدند و نامه نگاری کردند، علیه جرسومه ای مثل شاهین نجفی هم گفتد و نوشتند؟ آیا این حساسیت داشتن و نداشتن ها تأمل برانگیز نیست؟

5- مگر خیانت و عشق های مثلثی و مربعی و... در جامعه وجود ندارد؟ پس چرا شما با به تصویر کشیدنشان مخالفید؟ مگر مشکل فرهنگی را هنرمندان نباید حل کنند؟

ببینید، درست است که مطرح کردن این مسائل از سویی می تواند به نیت اصلاح باشد، ولی روی دیگر آن «ریخته شدن قبح این مسائل» است. ما هدفمان چیست؟ آیا فقط می خواهیم داد بزنیم که «آی! در جامعه ما خیانت و هزار مشکل دیگر وجود دارد»؟ یا اینکه قصدمان اصلاح آن مشکلات است؟ اگر قصدمان اصلاح است، باید ببینیم آیا طرح برهنه این مسائل منجر به اصلاحشان می شود یا ترویجشان؟ به نظر من باید حرف این موضوعات را زد، طرحشان باید کرد و برای پیشگیری از آنها هم باید راه ارائه داد، اما به تصویر نباید کشید. به تصویر کشیدن روابط نامشروع زن و مرد و دیالوگ های آنها، اشاعه بی بند و باری و عادی سازی آنهاست. اما می شود حرفش را زد، انتقاد کرد از این معضل جامعه و راهکار برایش ارائه داد.

در فرهنگ اسلامی ما نشان دادن مسائل جنسی، صحبت های شهوت انگیز و به تصویر کشیدن زنان آرایش کرده حرام است. بله، می توان راجع به این چیزها در لفافه سخن گفت، ولی طرح عریان آنها منجر به ترویجشان می شود. اگر عده ای با این حرف مشکل دارند، مشکلشان با من و امثال من نیست، با خود دین است. چون اینها دستورات دین ماست.


یک نکته را هم اضافه کنم. تمامی کسانی که دارند با فیلم هایشان روابط آزاد محرم و نامحرم را عادی سازی می کنند، بلا استثنا به دنبال هموار شدن راه بی بند و باری و کیف خودشان هستند. او می خواهد روابط نامشروع در جامعه زیاد شود تا اگر خودش دنبال آن رفت، کسی به او ایراد نگیرد.

6- آیا شما به دنبال این هستید که ایران را یک جامعه آرمانی و بدون عیب نشان دهید و مشکلات حکومت و جامعه را به تصویر نکشید؟

نخیر، به نظر من یک بچه حزب اللهی اگر به حکومت ایراد داشته باشد، باید در رسانه ها و مطبوعات فریاد بزند و ایرادش را بگوید. اما از نشانه های دلسوز بودن و مسلمان بودنش این است که راهکار هم ارائه می دهد. می گوید این معضل وجود دارد، چرا از این طریق جلویش را نمی گیرید؟

اما فیلمساز غیر متعهد فقط به دنبال به لجن کشیدن و خراب کردن و نشان دادن عیب هاست. نه تنها راهکار ارائه نمی دهد، بلکه خودش هم راهی برای حل مشکل بلد نیست. یعنی اگر فیلمساز غیر متعهد و غیر اخلاقی بخواهد برای معضلی راهکاری ارائه دهد هم نمی تواند؛ چون ارائه راهکار، روح سالم می خواهد، فکر سالم و پاک می خواهد. من نمی گوییم فقط ما روحمان سالم است، ولی کسی که تمام طول جوانی اش به دنبال دختربازی بوده، چطور می تواند برای حل مشکل ازدواج راهکار ارائه دهد؟ کسی که یک روز در جمع بچه هیئتی ها و مذهبی ها نفس نکشیده، چطور می تواند برای حل مشکلات آنها راهکار دهد؟ این حرف ما خیلی عجیب است که عده ای برآشفته می شوند؟

وگرنه بچه مسلمان هیچ ترسی ندارد که ایرادش را مطرح کند و می گوید و راهکار هم می دهد. اصلاً این تکلیف یک بچه مسلمان فیلمساز است. مثلاً فیلم «آژانس شیشه ای» را می توان مثال زد که یک نقد جدی بر مسئولین است و دلسوزانه هم هست. از این دست کارهای مثبت وجود دارد. یکی دوتا از کارهای آقای «راعی» یا بعضی از کارهای آقای «مجید مجیدی» جزو فیلم های انتقادی خوب است.

7- چرا در صحبت های شما یک «تعمیم» نسبت به همه وجود دارد؟ چرا می گویید «سینما فاسد است» و مثلاً حتی نمی گویید اکثریت سینما فاسد است؟

ببینید، من یک بار این جمله را گفتم و بعداً هم بارها آن را در مصاحبه ها اصلاح کردم و گفتم که بعضی از سینماگران مستثنی هستند و حتی نام هم بردم. اما توضیح کامل تری بدهم.

شما وقتی مثلاً می گویید «تاکسی دارها گران می گیرند» یا «مغازه دارها گران می فروشند» آیا معنایش این است که هیچ مغازه داری ارزان فروش و منصف نیست و هیچ تاکسی داری قیمت عادلانه نمی گیرد؟ نه، وقتی یک فرهنگی بر کلیت یک صنفی یا جامعه ای حاکم شد، می گویند فلان جامعه یا فلان صنف اینطور است.

ما وقتی می گوییم «سینما آلوده است» یعنی قریب به اتفاق سینما آلوده شده، حالا چندتا خوب هم در آن وجود دارد. مشکل اینجاست که آنهایی که فاسد هستند، پشت آن چهار نفری که سالم هستند سنگر می گیرند تا دیده نشوند. دقت کنید، آنهایی که می گویند «چرا خوب ها را در نظر نمی گیرید» مدافع خوب ها نیستند، بلکه خوب ها را بعنوان سپر بلای خودشان می خواهند. وگرنه مگر خوبها خودشان زبان ندارند؟ چرا خود آنها نمی آیند از خودشان دفاع کنند؟ مثلاً خانم پروانه معصومی، آقای امین تارخ، آقای مجید مظفری و... چرا اینها خودشان می آیند این حرف ها را تأیید می کنند و می گویند سینما همینگونه است؟ یا خانم معصومی به من می گوید فلانی دستت درد نکند بالاخره حقیقت را گفتی، حالا شاید با زبان خوبی نگفتی، ولی حقیقت است.

البته من نمی گویم هرکس به من ایراد گرفته، خودش مشکل داشته. بلکه خیلی ها می گویند تو حرفت درست بود، ولی با لحن تندی گفتی. والا خوبها خودشان فهمیدند منظور ما آنها نیستند.

8- اصلاً چه لزومی دارد فساد سینما فریاد زده شود؟ کجا گفته اند برای نهی از منکر بیایید آن را فریاد بزنید؟ آیا این خودش ترویج گناه نیست؟

این حرف کاملاً درست است که فساد را نباید داد زد، اما نه وقتی علنی باشد. وقتی بازیگر خودش با رفتارها و حرکات و دیالوگ هایش می آید فساد را علنی می کند، وقتی عشق های مثلثی و مربعی بدون حتی نگاه نقادانه بصورت شیرین و جذاب نمایش داده می شوند، آیا ما باید سرمان را زیر برف فرو کنیم و بگوییم «نه، اینها این روابط را قبول ندارند»؟

- با این استدلال مثلاً می توانیم بگوییم مرحوم فتحی که می آید نقش عمروعاص را بازی می کند، خودش هم عمروعاص است!

نه نه، اشتباه نکنید؛ آن فرق می کند با زنی که مثلاً در فیلم می آید لباسی می پوشد که اندامش را به نمایش بگذارد، آرایش غلیظ می کند، ناز و عشوه می آید و نوعی با مردها حشر و نشر می کند که یک زن عفیف به هیچ وجه اینگونه نیست. من از کسی که با رفتارش جلوی دوربین، علنی دارد فساد را گسترش می دهد هیچ چیز نگویم؟

آن چیزی که ما حق نداریم داد بزنیم، فساد پنهان است. اصلاً پشت صحنه فیلم ها به کنار، وقتی در خود فیلم ترویج روابط بی قید و عادی سازی دوستی دختر و پسر می شود، دختر تنهایی به خانه پسر می رود، با او به مسافرت می رود و... ما این را نگوییم؟ اگر این کارها برای عده ای عادی است، دیگر به ما اعتراض نکنند، به خدا اعتراض کنند که چرا اینها گناه اند.

- خب آن لفظی که شما بکار بردید، با این بیان فرق دارد. آن لفظ یعنی بازیگران روابط نامشروع جنسی پشت صحنه دارند. آیا این ترویج فساد نیست؟

نه، برای اینکه ما این را در 34 سال گذشته پنهان کردیم و هیچ چیز نگفتیم. در این مدت اینها هر کاری کردند، از کارهای پشت صحنه شان، از خانه های تیمی شان، به کرات اتفاق افتاده که یک راننده یک زن بازیگر را در سی روز فیلمبرداری از سی جا سوار کرده و آورده. حالا من نمی خواهم کثافت کاری های پشت سینما را باز کنم. اینها را دیدیم و سکوت کردیم و سعی کردیم کارهایشان را نادیده بگیریم، نصیحتشان کردیم، حتی فیلم هایشان با شکست روبرو شده و جمهوری اسلامی ورشکستگی شان را جبران کرده، حتی وقتی توقیف شده ضرر و زیانشان را پرداخت کرده، بارها اینها را صدا کردند و نصیحتشان کردند، چقدر اثر گذاشت بر رویشان؟ منفی 100! نه اینکه صفر، بلکه بیشتر هم شده. یعنی فیلم های دهه 60 ما، به مراتب سالم تر از فیلم های دهه 80 هستند.


از آن بدتر اینکه اینها طلبکار هم شده اند! یعنی نه تنها با این اغماض ها اصلاح نشدند، بلکه حتی یک مصونیت قانونی هم پیدا کرده اند و کسی جرأت نداشت کاری به کارشان داشته باشد. هنوز هم کسی جرأت ندارد سر صحنه به اینها چیزی بگوید. والا وضعیت اینها سر صحنه بسیار افتضاح تر از آن چیزهایی است که در خیابان ها می بینید.

این فساد در سینما وجود داشته و دارد و الآن ما بعد از 34 سال تحمل، دیدیم هیچ چاره ای نیست جز اینکه جلویشان بایستیم. سینماگر باید بفهمد کیست.

ببینید، قبل از انقلاب، چهره سینماگر برای مردم روشن بود. چون او همان کارهایی که پشت صحنه می کرد، جلوی دوربین هم انجام می داد که شرمم می آید ذکر کنم. خب این برای مردم آشنا بود و همه می دانستند سینماگران فاسدند. ما بعد از انقلاب، یک صحنه هایی را ممنوع کردیم و یک روسری سرشان کردیم و این فساد به پشت پرده سینما رفته. البته زیاد هم پشت پرده نیست و در سایت ها و مجالس مختلف، مدام نقل قول می شود. نیروهای انتظامی مدام اینها را در حال فساد دستگیر می کنند و بلافاصله آزاد می کنند.

لذا دیگر مجبور شدیم؛ چون اینها دارند جامعه ما را هدایت می کنند. ببینید، یک موقعی یک گروهی دارد فساد می کند، به خودش مربوط است. اما یکبار یک گروه فاسد، می شود الگو برای جامعه؛ از صد تا جوان که سوال می کنید، 99 تایشان دوست دارند بازیگر شوند. درحالی که قبل از انقلاب تا می گفتیم «بازیگر» می گفتند «اوه! این کثافت ها؟» اما الآن بجای اینکه یک دانشمند، یک مخترع، یک انسان مؤمن و خدمتگذار بشود الگو، بازیگر شده  است الگو.

دلیلش این است که کثافت کاری اینها پنهان شده و مردم فکر می کنند اینها چقدر خوشبختند، چقدر آبرو دارند و سالم اند. در حالی که مردم باید بدانند که واقعیت چیست و با یک نگاه غیر واقعی اینها را برای خودشان الگو نکنند. این وظیفه ماست که اینها را بگوییم.

ما نمی گوییم بازیگران را تفتیش عقائد بکنیم و در زندگی خصوصی شان سرک بکشیم. بلکه این خود آنها هستند که فسادشان را علنی می کنند.

9- آیا ارزیابی شما از فیلم ها، فقط بر اساس محتوای آنهاست و با فیلم های ضعیف با محتوای خوب مشکل ندارید؟

کاری که از نظر هنری قوی نباشد، اصلاً سینما نیست، فیلم نیست. ما معتقدیم هنر و تکنیک و محتوای سینما باید باهمدیگر باشد. محتوای خوبی که با زبان قوی و هنری بیان نشود، اصلاً فیلم نیست. مثل کارهای شعاری که موجود است.

10- آیا شما با سفارش فیلم به کسی که با محتوای آن ارتباطی ندارد موافقید؟

ما متأسفانه یک مشکل همه گیری که در جامعه مان داریم، این است که وقتی کسی مشهور شد، فکر می کنیم او در همه چیز موفق و صاحب نظر است. در سینما هم وقتی یک نفر مثلاً شد یک فیلمساز قوی یا حتی مشهور، فکر می کنیم می تواند در مورد همه چیز، شهدا، دین، جنگ، جامعه، زن، فقر، سیاست و... فیلم بسازد. لذا یک فیلمنامه مذهبی را می دهند دست کسی که اصلاً بویی از مذهب نبرده. وقتی شما به یک موضوع هیچ اعتقادی نداری، هیچ علاقه ای نداری و ای چه بسا از آن متنفر هم هستی، چطور می توانی در مورد آن فیلم بسازی؟

این بزرگترین اشتباه و خیانت مسئولین فرهنگی است که سوژه های ارزشی را دست انسان های بی ارزش دادند.

11- به نظر شما هر فیلمی که مورد علاقه شما نبود، باید پایین کشیده شود؟

اگر «یک نفر» گفت چون من این فیلم را دوست ندارم باید پایین کشیده شود، باید زد در گوشش! اما وقتی شدند 500 نفر، هزار نفر، اینها دیگه یک جامعه اند، یک گروه اند و نظرشان ارزش دارد و باید بررسی شود.

- معیار چیست؟ آیا معیاری وجود دارد یا سلیقه شخصی است؟

معیار دستورات اسلام است.

- خب گاهی وقت ها در تشخیص مصداق اختلاف پیش می آید. مثلاً سازنده فیم هایی که عید پایین کشیده شد، معتقد بودند که فیلم هایشان خلاف اخلاق و ادب و دین نیست و اتفاقاً اخلاقی است.

خب این نظر اینهاست و حق دارند بگویند. اما مردم حق ندارند نظرشان را بگویند؟

- اینها معتقدند معترضینشان «مردم» نیستند؛ یک گروه های خاصی اند که اقلیت هم هستند.

همیشه اینطور بوده است؛ هر کس در جامعه علیه من حرف زد، یک گروه خاصی است، از مردم نیست و یک باند و گروه و دار و دسته ایست، هر کس به نفع من حرف زد، او نماینده مردم است! این تحلیل درستی است به نظر شما؟

- خب تعداد رسانه هایی هم که از آنها حمایت می کنند خیلی بیشتر از رسانه های معترض است.

اینکه فضای رسانه ای کشور دست آنهاست که یک حقیقت واضح است. شما تمام این رسانه های سینمایی کشور را ببینید، چند تایشان تابحال به فیلمی سر مسائل اخلاقی و دینی اعتراض کرده اند؟ چند تایشان فیلم های غیر شرعی و غیر اخلاقی را نقد کرده اند؟ واضح است که اینها هیچ حساسیتی نسبت به اینگونه مسائل ندارند. این چیز پنهانی نیست.

- خب فروش فیلمشان بالا بوده و این یعنی مردم فیلمهایشان را دوست دارند.

اولاً چقدر بالا بوده؟ پر فروش ترین فیلم سینمای ایران که 6 ملیارد فروش کرد، نهایتاً 3.5 درصد مردم ایران بیننده داشته. یعنی اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران از سینما زده شدند. سینماگران به هیچ وجه نمی توانند راجع به «نظر مردم» اظهار نظر کنند؛ چون میانگین مخاطبینشان 1 درصد مردم هستند.

ثانیاً قبول؛ اگر واقعاً معتقدید مردم طرفدار شما هستند، فیلمتان را ببرید در «مهدیه تهران» اکران کنید و نظر مردم را بپرسید. جرأت دارید آنجا به نمایش بگذارید؟ یعنی چند هزار نفر مهدیه، چند هزار نفر مجلس حاج منصور، چند هزار نفر نماز جمعه ها اقلیت اند؟ اصلاً ببرید در یک حسینیه ای که خودتان دوست دارید، هر مسجدی که خود شما دوست دارید و جمعیتی در آنجا هست فیلمتان را نمایش دهید. جرأت دارید در آنجا فیلمتان را نمایش دهید و خودتان بین مردم بایستید و مردم لت و پارتان نکنند؟! بروید در جمع راهپیمایان میلیونی 22 بهمن فیلمتان را نمایش دهید اگر جرأت دارید.

چرا فکر می کنید مردم فقط آنهایی اند که به سینما می روند و فیلم شما را می بینند؟ مردم آن 99 درصدی هستند که اصلاً سینما نمی روند بخاطر 34 سال حاکمیت فیلم های شما. اگر 100 نفر، 200 نفر، 500 نفر می آیند به فیلم شما اعتراض می کنند، یقین بدانید اینها نماینده قشر عظیمی از حزب الله هستند. امام جمعه نماینده ولی فقیه است که به کارهای شما ایراد می گیرد. شما دارید کار را به جایی می کشانید که اگر فردا تمام هفتاد میلیون هم با شما مخالفت کنند، به راحتی می گویید اینها شعور ندارند (کما اینکه یک زمانی می گفتید و هنوز هم می گویید). چون خودتان را برتر از مردم می دانید و یک عده هم دورتان جمع شدند و برایتان کف می زنند، فکر می کنید همه مردم اینها هستند. چرا سینماگران نمی خواهند این حقیقت واضح را بپذیرند که در اقلیت مطلق اند؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷۵
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۲ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۱۷
۵۴
متاسفانه این آقای سلحشورهم دایه مهربانترازمادره نمیدونم نقدکردن ودورگودوایستادن وفقط ایرادگرفتن هنره اگرمیتونی پیشقدم شووراه حل بده نه اینکه همش ایرادبگیری
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۸ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
من منفی دادم . در توضیح جواب شما باید بگم که ارائه راه حل با ایشون نیست در مملکتی که یک عده ای خاص فقط حق تصمیم گیری دارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
برو...گم کن.عجب گیر آدمای حقیری افتادیم.اینها شده اند الگوی مردم.
درود بر سلحشور.بدجوری موی دماغ این بی غیرتان شده.اگر ادامه بدهد مسلما این مفسدین از سینما برچیده میشوند.
یونس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
ایشون تو حد توانایی خودشون که هر چندسال یک بار ساختن یک اثر فاخر هست دارن برای اصلاح سینما تلاش می کنن
خودتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۲ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
چیه؟ اگه چهارتا مثل آقای سلحشور عزیز به اینا اعتراض میکردیم حالا از ترس خودشونو خیس کرده بودند و امروز جایی واسه خودشون توی ایران اسلامی نمیدیدن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
درود بر سلحشور
اون تعداد بازيگر فاسد كه يه آدم با غيرت كنارشون نيست كه كنترلشون كنه؛
حداقل دست سلحشور درد نكنه كه يه غيرتي از خودش نشون داد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۱ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
درود بی پایان بر سلحشور و سلحشوران غیرتمند که در نهایت این بی غیرتها را از رو می برد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۶ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۳۸
۱۵
بالاخره یه نفرم پیدا شد حرف حق بزنه

والله قبل انقلاب حرف بازیگر اونم از نوع مونثش میومد همه ای بابا
الان به برکت انقلاب اینا شدن الگوی جامعه واقعیتیه به نظرم این قشر خیلی مدیون انقلابن
تو خاطرات بازیگرای قدیمی هم که ببینی همیشه از طرف خانواده هاشون به خاطر بازیگر شدنشون ملامت میشدن حالا الان یه چیزی هم طلبکارن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۳۸
۱۸
درودبر شجاعت وغیرت این مرد، آنهایی که مخالف او هستند با بی بند باری و فساد در سینما موافق اند و گرنه برای اصلاح سینما با او هم صدا می شدند اما افسوس که سکوت مسئولین ذیربط باید تا کی ادامه داشته باشد
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۱ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۳۸
۱۴
درود بر سلحشور. کسی که حقیقت را به خاطر منافع ومطامع مادی و هوس های زودگذر قربانی و کتمان نمی کند.
پاسخ
ناشناس
GERMANY
۱۲:۱۴ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۱۵
۳۱
درسته که اکثر مردم سینما نمیرن ، اما باز فیلم هایی که شما از آنها ایراد میگیری نسبت به فیلم های دیگر بیشتر تماشاچی دارن. مثل گشت ارشاد و خوابم میاد . گشت ارشاد با وجود محدودیت اکران باز هم چند برابر فیلم هایی که برادران حزب الله طرفدارش هستند فروش داشت. جناب سلحشور شما کل مهدیه و نماز جمعه را هم جمع کنی ببری فیلمی که به نظر خودت ارزشی است ، باز هم در مقابل جمعیتی که جدایی نادر از سیمین یا خوابم میاد رو می بینند ، اقلیتی بیش نیستند. فروش بالای اخراجی ها هم به خاطر طنز بودن و تبلیغات گسترده بود. اصلا مگر چند درصد مردم تهران نماز جمعه میرن؟!
پاسخ
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
می دونید کلاً چند درصد مردم سینما میرن؟ 1 درصد! بر اساس فروش فیلم ها تقسیم بر قیمت بلیط ها حساب کن.
ناشناس
GERMANY
۱۵:۲۲ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
من که نمیگم اکثر مردم اهل سینما هستند. اما بالاخره همه فیلم ها که به قول آقایان غیراخلاقی نیست. همین روزهای زندگی و شور شیرین چقدر قروش داشت؟
یونس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۱ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
ببین اخراجی ها یه اتفاق غیرقابل تکراره فروش بالاش ربطی به تبلیغ و...نداره هنوز که هنوزه هرازگاهی که تلویزیون این فیلم رو برای بار صدم پخش می کنه بیشتر مردم می شینن فیلم رو می بینن تو تاریخ سینمای ایران فقط چندتا فیلم بودن که تونستن اندازه آژانس شیشه ای و اخراجی ها با مردم ارتباط برقرار کنن.
من گفتم و بازم میگم مخالف برداشتن گشت ارشاد از روی پرده بودم هرچند که همین اقدام از ده ها تیزر تبلیغاتی برای فیلم سودش بیشتر بود اما کلا کسانیکه این فیلم رو تو کشور دیدن500هزار نفر هم نمیشه یعنی حتی به یک درصد هم نمی رسه خب الان ما نزدیک 700تا نماز جمعه تو کشور داریم که نماز جمعه شهرهایی مثل تهران و اصفهان و شیراز و مشهد و قم بالای40هزارنفر میان اما اگه ما نماز جمعه هر شهر رو فقط1000نفر حساب کنم تعداد کسانیکه میان نماز جمعه از تعداد کسانیکه رفتن واین فیلم رو دیدن که خود منم از جمله اونها بودم بیشتره پس می بینی حق با آقای سلحشوره
رضا کوچولو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۳ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
خطاب به بهزاد:

در مورد درصد سینما رفتن مردم. آقای مومنی هم یه چیزایی گفتن که بیشتر شبیه به شوخی بود. گفتن می خوان این آمار رو به ده درصد برسونن. چه جوری، خدا عالمه. اما من حدس می زنم چه جوری:

رانت دادن به فیلم های "ارزشی" و بخشنامه کردن به تمام وزارخانه ها و شرکت های خصوصی که هر کس استخدام است وظیفه دارن به تماشای فیلم برود. همچنین نیم بها و رایگان کردن بلیط فیلم های ارزشی و مجبور کردن محصلین به رفتن به سینما. همچنین فوج فوج اتوبوس پر از برادران ارزشی به سینما آوردن برای تماشای فیلم.

البته امیدوارم آقای مومنی راه حل دیگه ای هم داشته باشن، چون تموم این راه حل ها رو قلاده ها پیاده شد و بازم آنچنان فروشی نداشت. و جمعیت سینما رو همون 1 درصد موند.

تو آمریکا به این می گن:

shotgun diplomacy
خودتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۷ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
خب، معلومه!
بی احترامی نباشه!
ولی این مخاطبا کسایی هستن که یا خودشون دنبال بی بند و باری هستن یا کسایی که مثل ما دنبال نقد و بررسی هستن!
ما که ثابتیم، اون کم و زیادش که شما میگی همون بی بند و بار ها هستن که هرچی فیلماشون بی قید تر باشه بیشتر میشن!
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۴ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۱۳
۲۹
امثال سلحشورها و ده نمکی ها این سینما رو به این روز انداختن اخه بگو تو رو چه به فیلمسازی (598 بذار)نظرات موافق و مخالف هر دو باید منتشر بشه
پاسخ
یونس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۳ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
دوست عزیز فقط جهت اطلاعت میخوام بگم پر بیننده ترین سریال تو این ده سال تو ایران که هیچ توی کل کشورای اسلامی فیلم آقای سلحشور بوده که هنوز که هنوزه خیلی از شبکه ها دارن این فیلم رو بازپخش می کنن توی سینمای خودمون بیشتر مخاطب تو این ده سال برای دیدن فیلم آقای ده نمکی به سینما اومدن و این یعنی اینکه ده نمکی و سلحشور از جمله کسانی هستن که به گردن فیلمسازی این مملکت حق دارن و باید هم صاحب نظر باشن برای سینما
خودتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
تو که چیزی نمیفهمی نظری نده!
اول یه ذره کوچیک فکر کن کوچولو...
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
فیلم حضرت یوسف تمام شبکه های ماهواره ایی مسلمانان رو تحت تاثیر قرار داد طوری که پوستر بازیگر یوسف پیامبر توی کشورهای عربی پر فروشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
با نظر آقا یونس موافقم
ایوللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۷ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۲۸
۱۱
دست آقای سلحشور درد نکنه بخاطر شجاعت بیانش و ممنون از 598 بخاطر این مصاحبه جالب.
پاسخ
رحمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۱ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۳۰
۱۱
سلحشور سلحشورانه مقابلشان بایست ما هم حمایتت می کنیم. عاقبت بی غیرت سوختن در عذاب خشم الهی است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۱۴
۳۰
این اقا چون تو عمرش نتونسته یه فیلم بدرد بخور بسازه براش عقده شده
تقصیری نداره هر کی جای او بود به همه ایراد میگرفت ...
پاسخ
یونس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
بعد اگه یوسف پیامبر فیلم بدرد بخوری نیست چرا بالای30کشور تو دنیا این فیلم رو دیدن و از پربیننده ترین فیلم های سال 2009 بوده؟
رضا کوچولو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۸ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
یوسف سریال تلوزیونیه که بعد نسخه ی سینماییش اومد و تو گیشه ی ایران شکست خورد. این صد بار. جناب یونس خان، چند بار باید اینو به شما و امثال شما بگیم. مخاطب سینما با تلوزیون فرق دارن. در مورد اون سی تا کشور، اگه منبع ذکر کنی ممنون می شم. همچنین تا اونجایی که من می دونم کشورهای همسایه دارن سریال رو پخش می کنن.

"از پربیننده ترین فیلم های 2009"

؟! آخه می خواین دروغ بگین، حداقل یه چیزی بگین که به قیافه ی فیلم بخوره!

آه، الان اسمتونو دیدم، شما همون یونس سینماتگ هستید. هیچی، ادامه بدین...
خودتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۱ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
مشکل اینه که کافر همه را به کیش خویش پندارد.
خب، خودت قضاوت کن ببین واسه کی عقده شده...
این که این فیلم ها رکورد مخاطبین رو شکستند...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
ناشناس بی ادب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
رضا كوچولو عزيزم... يك قانون كلي: هرچه كه از دل برآيد بر دل نيشند.
من بارها ديده ام زماني كه وقت پخش سريال يوسف پيامبر از شبكه الكوثر ما مي شد، همگي دور هم جمع مي شدند و كانال را به الكوثر تغيير مي دادند.
سريال اصحاب كهف، و يا ساير فيلم هاي استاد سلحشور به عنوان يكي از آثار سينماي بعد از انقلاب كه مي توانند الگوي دهي نمايند مطرح مي شوند. كرچه به نوع سينماي ديني نمي توانيم مطرح نماييم ولي سينماي بعد از انقلاب چرا.
یونس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۹ - ۲۱ تير ۱۳۹۱
رضا کوچولو می تونی یه نگاهی به کامنتی که من جوابشو دادم بندازی و ببینی که اصلا تو کامنت بحث سینما یا تلویزیون مطرح نبوده
هر چند که فعلا مونده بزرگ شی
راستی اول کامنتت نوشتی یونس خان بعد آخر کامنتت زدی تازه اسمتو دیدم؟عجب!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۱۲
۲۳
فقط برای این آدم متاسفم.امیدوارم خدا سر عقلش بیاره .یه سریالش گرفت حالا شده کارشناس همه ی امور.
اگه راست میگید دخترت تو سینما چی کار می کنه واسه همه بده، واسه شما خوبه.
پاسخ
یونس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۶ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
آقای سلحشور توی یکی از مصاحبه هاشون گفتن که دخترشون به سینما رفت و عاقبت به خیر نشد
بیخود چیزی رو نمی دونی نگو
خودتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۳ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
آخه چرا شما که ادعای روشنفکری میکنید انقده کوته فکر و نفهمید؟
پس حضرت نوح هم بخاطر پسرش کافر محسوب میشه؟
رسول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۱ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۱۹
۸
الان فقط آقای سلحشورنیست صدای خیلی ازبازیگراهم دراومده بابا توروخداجلوی این آدمای بی قیدوبندوبگریدکه انقدرباآبروی این ملت متدین وانقلابی بازی نکنند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۱۹
۸
لعنت بر بی غیرتان بی دین
پاسخ
ایمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۸ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۱۶
۸
بالاترین جوابو دادی اقای سلحشور ...
اینهایی که با حرفای شما مخالف هستند مخالف اسلام و بالاتر خدا هستند ...

در ضمن اقای سلحشور تو کارنامه هنریش همون فیلم اصحاب کهف و یوسف پیامبر براش تا قرن ها به یادگار مونده با شکست مواجه شده !!!!!!!!!!!!!!11
پاسخ
رضا کوچولو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۸
۱۴
"اما متأسفانه در اثر تیترهای نارسا و بعضاً غلط برخی سایت ها، برداشت های کاملاً اشتباهی از حرف های او صورت گرفته."

ای خدا. اشتباه کرده، هنوزم نمی خواد بگه من اشتباه کردم. فقط می خواد بندازه گردن این و اون.

مگه همین سلحشور نبود که گفت: "اصلا سینما بره جهنم."

آقایون گفته های همین آقا رو تیتر کردن. به جای اینکه بیاد بگه: "آره، من سهل انگاری کردم و تند رفتم. یه حرفایی از دهنم پرید که نباید می پرید. این راهش نبود." اما می بینم که بازمون همون روش همیشگی خودشون رو پیاده کردن، اینکه همه بد متوجه شدند و سایت های دیگر تیتر غلط زدن. دیگه این گفته های رو مگه می شه بد متوجه شد. چرا کارشو توجیه می کنین؟ چرا صفحه روی فحاشی های این آدم می ذارین؟

دوستان "ارزشی"، گیرم (فرض محال) که همه ی ما مخالفانتان در اشتباه هستیم. آیا لعنت فرستادن بر ما (که هموطنتان هستیم)، فاحشه خواندن ما، بی غیرت خواندن ما راه حل است؟!

اینا رو تو قرآن نوشته؟ سیرت پیامبرتون بوده؟ که هر کس نظر مخالف شما رو داشت، فاحشه و بی غیرت صداش کنین؟!

حالا برسیم به این مصاحبه. جدا از اینکه بارهم مثل صحبت های قبلی و همچنین صحبت های آقای مومنی، دوپهلو بوده (اینکه ما تشخیص می دیم چی خوبه و یا بد و اگه بد بود، فراقانونی عمل می کنیم.) دوم اینکه بیشتر کسایی که از این آقا دلخورن، به خاطر طرز بیانشون بوده که مردم انتظار ندارن یک "فرهنگی" اینطور به همه بد و بیراه بگه و واسه همه شاخ و شونه بکشه. ما منکر فساد نیستیم، اما به پیر، به پیغمبر، این راهش نیست! این فقط باعث می شه جوونا هر چه بیشتر اسلام گریزتر بشن. و شاید هم خدای نکرده اسلام ستیز. من می گم شما نیستین تو جامعه، می گین نه. بروبچه های هنر در مقابل این حرفا واکنش نشون می دن. ازتون متنفر می شن. اینا رو
به چشم محدودیت می بینن (و می دونین که محدودیت تو هنر یعنی مرگ)

لپ کلام:

این ره (که شما پیش گرفتین) به ترکستان است نه بهارستان.
پاسخ
رضا کوچولو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
و باز هم توهین. برای خودم متاسفم و نه برای آقای "ناشناس" که به فحاشی روی آورده. من از کافه سینما اومدم، در پی صحبت هایی که با یکی از برادرهای "ارزشی" اینجا در اون سایت داشتیم. روی سخنم با آقای نویسنده است: آیا کسی در سایت کافه سینما به شما فحاشی کرد که اجازه می دهید کاربرانتان (مثل همین آقای ناشناس) به زمین و زمان فحش بدن؟ اونجا همچین برخوردی با شما شد؟

برای شما متاسف نیستم برای خودم متاسفم که فکر می کردم حداقل اینجا جواب آدم را با "خاک بر سر بی غیرتت" نمی دهند.

البته آقای "ناسناس"، شما تقصیر نداری، شما ادامه ی همون نسلی هستی که حاضره به خاطر 100 هزار تومن بره صف اول مسجد و مثلا عبادت کنه. شما ادامه ی همون نسلی هستین که فروهر و فریدون فرخ زاد و سعیدی سیرجانی و خیلی دیگه از دگر اندیشان این مرز و بوم رو به قتل رسوندین. تقصیر خودت نیست... اما به یاد داشته باش که تاریخ شما رو هرگز فراموش نمی کنه...
خودتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
فک نکنم فحاشی بوده!
مطمئن باش حتما جاشون توی جهنمه!
شما حاظری خواهر یا مادر خودت یا یکی از محارمت هر چند مدتی توی یه فیلم زن یکی باشه و با هم اینجور روابطی داشته باشن که حرفای شهوت برانگیزشون بعضا توی فیلماشون هم هست؟
فقط هر چی میگی یه لحظه فکر کن مادر و خواهر خودت همون بازیگرا باشن!
حتی یک ثانیه حاظری؟
رضا کوچولو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
خوبه حداقل کامنت توهین آمیز "ناشناس" رو پاک کردین. ممنون.

خطاب به "خودتی":

راستش از لحن و سطح جواب های شما معلومه که با یه افراطی طرف هستم، و این هم بر هیچ کس پوشیده نیست که با افراطی بحث فایده نداره. چون معمولا سوزنشون روی "مرغ یه پا داره" گیر کرده. اما به هر حال سعی می کنم گفتگو کنم.

1. برادر "ارزشی"، شما مگه نعوذبالله خدا هستید؟ یا با آن دنیا ارتباط دارین که می گین جاشون تو جهنمه؟ شما کی می خواین از این عقاید دست بردارین که "هر کس از شما نیست، اصلا انسان نیست." این رویه ی همان آمریکای به قول شما جهانخوار است. (رجوع شود به خط مشی جرج بوش در سال 2003 که گفته بود هر کس با ما نیست، برماست.)

2. شما از کجای کامنت من یه این نتیجه رسیدید که من با فیلم های سخیف کمدی موافقم هستم؟! والله من هم با دیدن این فیلم ها حالم به هم می خوره. (منظورم فیلم هایی بی ارزشه که توش پر از لودگیه)

3. اینکه خواهر و مادر من تو زندگی چی کار می کنن به خودشون مربوطه و نه هیچ کس دیگه. مادرم که بالغه و عاقل، خواهرم هم 24 سال داره و حتی اگه بخواد وارد سینما بشه، من کی هستم که جلوشو بگیرم؟ خودش می دونه و ایده اولوژی خودش. اصلا اینا چه ربطی به بحث داره (به جز شخصی کردن بحث از طرف کسی که هیچ جواب درست و حسابی نداره و می خواد با فرافکنی و مغلطه بحث رو به نفع خودش تموم کنه. یعنی شما، جناب "خودتی")

4. همون طور هم که تو کامنت قبلی نوشتم و شما نخوندین، این طرز برخوردهای لمپنی (خواهر و مادر و بی دین و ملحد و هزار تا چیز دیگه) نه تنها دردی رو دوا نمی کنه، بلکه معضلات جدیدی رو هم پدید می آره. از جمله اسلام گریزی در بین جوانان.

5. و اما در مورد مصاحبه ی آقای سلحشور. من و دوستای دیگه ام تو کافه کلی نفد بهش گرفتیم. نمونه اش کامنت های "م. عظیمی" و "سهند" در کافه (می تونین برین و مطالعه کنین.)
یونس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۸ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۱۲
۶
من به شخصه با اینکه طرفدار سینمای انقلابی و مذهبی بودم و هستم اما تا الان حرفای آقای سلحشور برام شخص نبود چون معتقد بودم ایشون یه آدم تندرو مخالف سینماست اما حالا که این مصاحبه رو خوندم می بینم انصافا10تا کارگردانم نداریم که مثل آقای سلحشور دید بازی نسبت به مسائل سینما داشته باشن و اینطوری منطقی به قضایا نگاه کنن
من با هرکسی که مخالف صحبتای ایشونه حاضرم مناظره کنم
پاسخ
کیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۲
۸
با نظر آقای سلحشور موافقم الا حرفهایی که در خصوص آنهایی که به سینما می آیند ملاک مقبولیت آن فیلم در جامعه نیست . خدمت ایشان بابد عرض کنم که همان 1درصد درند سینمای ایران را سر پا نگه میدارند آیا تو حسینیه میشه در مورد سینما حرف زد آیا اون آقا یا خانم مسجد یا هر مکان مذهبی که تو عمرش یه فیلم ندیده و فقط به خاطر اینکه مثلا تو یک فیلم یک خانم موهای سرش یه مقدار پیدا بود و فیلم از نظر اون فاسد بود ملاکه آقای سلحشور عاسقان سینما و اونای که میدونند سینما چیه به سینما میرند و فیلم میبینند حرفاتون خوب بود ولی با این نظرتون مثل اون کسی شدین که برای حرفاش دلیل قانع کننده ای نداره همش فرا فکنی میکنه لطفا نظر شخصی خوتون رو در مورد این موضوع بسیار مهم به مردم تحمیل نکنید تا خودتون و مطرح کنید
پاسخ
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۲ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۶
۴
حرف حق برای برای انسان بی ایمان تلخه.
اقای سلحشور هدف خوبی دارند ولی باید بیشتر تلاش کنن وتند برخورد نکنند
پاسخ
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۳
۳
با هرکدوم از حرفاشون که مخالف باشم، با مورد 5 دقیقا موافقم
اصل کلام رو گفتن
پاسخ
خودتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۲ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
شما که پاسختون همون بالا داده شده!
تو حاظری خواهر و مادر خودت توی این فیلما بازی کنند؟
بهاره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۱ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
۹
۴
من سوال اساسیم اینه چرا وقتی خانم مرجان محتشم بازیگر سریال پس از باران علنا 2 هفته پیش توی یک مصاحبه جنجالی اعلام کرده بودند >>>

من تن به روابط نامشروع ندادم 8 سال از سینما حذف شدم ..
چرا همه اون کسایی که بدترین توهین ها رو به سلحشور کردند اینجا سکوت کردند ؟؟؟؟
چرا وقتی پرستو صالحی حرفی زد یا ماهایا پطروسیان یا مجید مظفری یا .... حرف زدند نگفتند بله سلحشور راست میگفته ؟؟؟

اوائل میگفتند سلحشور توهم داره و قصد نشنج داره چون موفق نبوده !!!!( بماند کارهای مشهورش از اصحاب کهف گرفته تا یوسف پیامبر ..)
بعدها دیدن که نمیتونن با این حقیقت کنار بیان گفتند فساد مختص سینما نیست ؟؟؟؟
حرف مضحکانه جوون های ما هیشوقت از جامعه پزشکان یا وکلا یا مهندسان الگو نمیگیرن جوون ها از بازیگران الگو برزداری میکنن همینطور که اشاعه فساد بخش مهمی متاثز از باریگرای سینما بوده و اشاعه اون فساد هم به از هم گسیختگی خانواده و طلاق و بی بند و باری منجر شده ...
پاسخ
رضا کوچولو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
همینجاست که منطق شما اشکال داره. پس با توجه به فرمایش خانم محتشم، الان هر زنی که در سینما فعاله و موفق شده، تن به روابط نامشروع داده؟!

یک لحظه فکر کنید به این حرفتون. این زبونی که تو دهنتونه مسئولیت داره. کارای بزرگی می تونه انجام بده. خانم محشتم قصه ی زندگیشو تعریف کرده و گفته تو یه شرایطی این قضیه براش پیش اومده و ما هم همه ناراحت و شاکی هستیم که چرا استعدادهامون باید هدر برن و باید به فکر چاره باشیم. حالا، به فکر چاره بودن یه چیزه، برداشت از صحبت های یکی دو تا از بازیگران زن ما که براشون همچین مشکلی پیش اومده و بعد اینو چسبوندن به کل سینما که آی مردم سینمای ایران فاحشه خانه ست (!) یه چیزه دیگه! عقل سالم چی می گه؟

در مورد کارهای مشهورش یه چیزی بگم. کدومش سینمایی بوده. سریال با فیلم سینمایی فرق می کنه. مخاطباش زمین تا آسمون فرق می کنن. در ضمن بسیاری از منتقدین باسواد حال حاضر یوسف رو کار ضعیفی دونستن. از نظر سینمایی این فیلم یه شوخی بزرگه و اصلا به اون حدی نمی رسه که بشه جدیش گرفت. سریال پره از فیلرهای نامربوط و غیرمنطقی. pace قصه هم که دیگه صحبتشو نکن. گاهی مانند ببر، گاهی لاکپشت!
رضا کوچولو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۱ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
در آخر، با توجه به منطق شما، فردا یکی از مسئولین بالامرتبه نظام بیاید بگوید: با توجه به افتضاح اختلاس 3000 میلیاری، کل مسئولین نظام دزد و مال حروم خور هستند!

حالا این درسته! چه هرج و مرجی ممکنه کشور ور برداره.

ازتون می خوام فقط قبل از باز کردن دهان مبارک یه کمی فکر کنید!
ایمان به رضا کوچولو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۱ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
رضا کوچولو تو اسم خوبی برای خودت گذاشتی رضا کوچولو ..تو واقعا لایق همین اسم هستی ...

ان چیز که عیان هست چه حاجت به بیان اسنت و..ادمهایی مثل شما مخالف سلحشور نیستید مخالف تاسلام هستید .. شما مخالف هستید چرا نمیتونید مث گقبل از انقلاب تو جامعه لجنزار و کثافت کاری ببینید ...

مصداق بارز ایه قران هستید اکثرهم لایعقلون ..
من مطمئنم امثال تو اصلا به فردای قیامت اعتقادی ندارن تو تاریخ همیشه شما ادمهای کوته نظر که با اسلام و مذهب مخالف بودن وجود داشتند ..

فرج الله سلحشور ؟؟؟؟؟؟

تو تاریخ بدترینم توهین ها رو به پیامبران ما کردند ..شما هم یگی از همونها هستید ..
بلا این بحث کردنها داری ماهیت خودتو اثبات میکنی .خودتو خسته نکن ..
ایمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
در جواب کسی که گفتی العیاذبالله خداست ادمهایی که علانا فساد میکنن مشخصه جاشون تو جهنمه اگه شما اعتقاد نداری به فردای قیامت و فکر میکنی که خداوند با فاسدان که جوونها رو تحریک نمیکنن کاری نداره مشکل ایدولوزی اشتباه شماست ...


من در جواب کامل حرفهای مضحکانه و شیطانانه که دارید میزنید بهتون بگم زمانی که حضرت مهدی ظهور میکنه پیروزی در غرقاب خون بوجود میاد همینطور که ما این انقلاب اسلامی را با خون هزاران شهید به وجود اوردیم و به کوری چشم دشمنان اسلام تو 22 بهمن اثبات میکنیم که کی هستیم و که خواهیم بود ..

فساد تو سینما رو یه نفر نگفت خیلی ها گفتند و حتی قبل ازون هم خیلی از مردم فرهیخته خبر داشتند شما داری فقط اب در هاون میکوبی وقتت رو میگیری ..
شماها زیز سایه بزرگ اسلام محو میشید ..
اصلا شماهایی که جوون ها رو با این حرفای تحریک میکنید تو فردای فیامت بدترین عذاب رو خواهید کشید چون گناهاتون عام و مطلق هستش ..


سلحشور گفت ما اینها رو نصیبحت کردیم اینها رو به راه نیومددند ..

خداوند نخواست ابروی بازیگرای سینما رو ببره بهشون فرصت داد .. اما خودشون اینقدر جری بودن که خداوند ازشون انتقام گرفقت و ماهیت واقغیشون رو مشخص کرد .. رضا کوچولو مردم فرهیخته ایران به ماهیت واقعی بازیگران سینما پی بردن ..

پس فکر مضحکانه و بچه گانه نکن که میتونی با چند تا کامنت گناهشون رو بپوشونی ..

تو خدا رو میشناسی ؟؟؟ العیاذبالهه رو میگی ؟؟؟
برو بیکار
خودتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۵
۴
فقط کافیه یه لحظه در نظر بگیرید یکی از محارم خودتون میخواد توی یکی از این فیلما بازی کنه!
اونوقت نظرتون رو میبینم.......!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۴
۳
مگه پشت صحنه چه خبره که اینهمه از اون بد گفته میشه؟ مثلا خانم هنرپیشه ای چون هدیه تهرانی پشت صحنه به چه کاری مشغول است که اینهمه حرف و حدیث داشته ..؟!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۳
۴
اگر ادعایی آزادی در جامع می کنید هر کس مسیر زندگی و شغلشو خودش انتخاب می کنه و زن یکی شدن در فیلم ها هیچ مشکل نداره با تمام شرایط که که در ایران هست سینما به صورت حقیقی شرایط زندگی نشان نمیدهد و شغلی یک شرایطی میخواهد . در ایران متاسفانه اگه کاری انجام بشه و به سود بعضی ها نباشه بهش ضد... و ضد فلان میدهن نظر هر کارگردان و بازیگر را باید شنید صرف اینکه کسی بتوان از تریبون استفاده کنه هر چی دوست داره بگه....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۳
۹
من كلا بانظرات اقاي سلحشور موافق نيستم
مگر كارگردانهاي درمورد فيلم هاي جناب عالي اظهار كرده اند پس شما هم بي خود حرف نزنيد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۴
۸
برای این آقا باید یه دوره آموزش اخلاق بزارن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
شما برای خودت هم دوره ی اخلاق رفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شهیاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۴ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۱
۱
اقا رضا کوچولو

پیروزی نهایی با ماست با ظهور مهدی قائم ..البته اگه اعتقاد داشته باشی ..
ادم بیچار ای هستی رضا کوچولو جان
پاسخ
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۱
۰
من واقعا متحیرم از بعضی ادمها که در برابر حرفای سلحشور واکنش های مضحکانه دارن نشون میدن ؟؟
من یادمه سال 86 بود با یکی از فقام که منشی صحنه بعضی کارهای سینمایی بوده و در کل با بازیگرای معروف ارتباط نزدیک داره سر صحبت رو باز کردم ..خییلی چیزهای عجیبی بهم گفته بود ..
در جواب تعجب من دوستم گفت این حرفا برای شماها فساد اخلاقی محسوب میشه نه بازیگرا !!!!!
مگه یادتون رفته خانمها و اقایون دختر سریال پربیننده نرگس ...خانم زهرا امیر ابراهیمی با اینکه فیلمش تو محافل پخش شدذ تو اخرین مصاحبش اسال پیش اعلام کرد اون دختر من نبودم !!!!!!!!!!

کدوم حرف سلحشور دروغه ؟؟از برهنه شدن گلشیفته فراهانی ؟؟از عکس های نیمه برهنه میترا حجار تو جشنوارهای خارجی از عکسهای نیمه برهنه لیلا حاتمی از عکسهای فاطمه معتمد اریا اون جایی که مجری خارجی اونو بوسید و با افتخار لبخند میز؟؟؟ از کشف حجاب مینا لاکانی ؟؟؟

این هم بمونه امثال مهناز افشار مهراوه شرفینی نیت هدیه تهرانی نیکی کریمی عکسی که الناز شاکردوست با یه پسر بچه تو جاهای مختلف گرفته انا نعمتی وقتی به خارج سفر کردند عکسهای نیمه برهنشون تو فضای مجازی قرار گرفت ...

این هم بمونه سیدیهای زیادی تو سالهی مختلف از مجالس و جشن های خصوصی بازیگران به دست اومده که راحت تو اون مجلس رقصیدن و..

به نظر من پاسخ اساسی به بازیگرای سینما و امثال دوستانی که تو این وب دارن اراجیف مینویسن اینه اصلا معنای فساد به نظر شما چیه ؟؟اصلا مگه شما دست اندرکار سینما یا کارهای تو سینما هستید که اینطور با قاطعیت و کورکورانه دارید از بازیگرا دفاع میکنید ؟؟؟..
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۲۱:۲۹ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
۱
۱
عقده ايها به بهشت نمي روند!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۳ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۲
۴
لطفا توجه كنيد يكي از عوامل تا ثير گذاري بر انقلاب مصر فيلم اقاي سلحشور بود
پاسخ
سورنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۸ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۵
۶
آقایونس خدایی خودت جیزی از نوشتت میبفهمی.به نظر من اولین فاسد آقای سلحشور بودند که فیلمنامه سریال حضرت یوسف را دزدیده بود.پدر سینمارا امثال شمقدریها ده نمکی ها وسلحشورها در آوردند.
پاسخ
حسین غلامحسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۵
۳
من کاملا "بانظرات وصحبتهای آقای سلحشور موافقم وازتمامی کشانیکه قصد کوبیدن وساکت کردن ایشان را دارند بیزارم .آن آقای کوچولو وهمفکرانشان کمی به حرفاشون فکرکنند . کمی انصاف درانتقاد بد نیست. یکجانبه به قاضی نروید...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۷ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۴
۲
در مورد سينما بايد گرفت كه اين سينمايي كه ما داريم با آرمان ها و ارزش هاي انقلاب اسلامي جبهه بندي در حدود 180 درجه دارد. در مصر در اوايل انقلاب اسلامي بالاي 80-90% دانشجويان دختر بي حجاب بودند ولي آلان برعكس شده است.
پرسش من از مخالفين استاد سلحشور اينه: كدام بازيگر ما قبل از ورود به سينما بي حجاب بوده و آلان باحجاب شده است؟ يا كدام مرد و زن دينمدار شده اند؟
من اكثر كارهاي استاد سلحشور را ديدم. به صراحت مي گويم: " آن چه كه از دل برآيد بر دل نشيد" ايشان تمام و كمال اين اصل را رعايت كرده و كارهاي خود منطبق بر فرهنگ 2500 سال ملي و 1400 ساله اسلامي ما ساخته است. شما سريال اصحاب كهف را ببنيد. همگي ما مي دانستيم كه انتهاي اين سريال به كجا مي انجامد و قرار است چه اتفاقي در آن بيافتد. ولي با تمام اين احوال همگي نشستيم و تا آخر آن را نگاه كرديم.
شايد گروهي بگويند كه سريال امام علي (ع) و امام حسن (ع) و امام رضا (ع) و... اين چنين است. دوستان اين سريال ها بخشي از تاريخ اسلام را نقل كردند كه اكثريت مردم اطلاعات دقيقي در آن زمينه نداشتند. ولي سريال اصحاب كهف را همگي مي دانستيم.
دوستان استاد سلحشور واقعيت هايي را بيان كرده بود كه عيش و نوش خيلي ها را به خطر انداخته است. دنياي خيلي ها را خراب نموده است. پس طبيعي است كه عليه اون موضع گرفته شود.
ولي اميدوارم كه استاد سلحشور همان طور كه قبلا نشان داده است از پس اين شانتاژهاي رجال و نساء بي دين برآيد. ان شاء الله
پاسخ
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۱
۰
در مورد جواب سئوال 6 بايد بگم

اگر قرار بود ما از حكومت ايراد مي گيريم بعد خودمون هم راه حل بديم ... ديگه نمي رفتيم اين همه هزينه بديم تا جمهوري اسلامي بياد رو كار...
پاسخ
امین ر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۱
۱
۱
آقای سلحشور خسته نباشید اجر شما با ابا اعبدالله
پاسخ
hamooz
UNITED STATES
۰۵:۱۱ - ۲۳ تير ۱۳۹۱
۱
۱
نمیدونم چرا شاد بودن و شاد زیستن شده نشانه ی هرزه گری بودن تو این مملکت.چه بلایی سر مردم ما اومده که دوست دارن همیشه یه پتک بالا سرشون باشه.چرا از اینکه یه نفر میخواد راحت زندگی کنه و بخنده و برقصه زجرمی کشیمو دوس داریم زیرآبشو بزنیم.تورو خدا به خودتون بیاین و نزارید همیشه با حسرت به کشورهای غربی نگاه کنیم.باور کنید این آقایون سلحشور و امثالشون ایرانی نیستند و فرهنگ آدم فروشی و افترا زدن مال ایرانیو فرهنگ اصیلش نیست.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۷ - ۲۳ تير ۱۳۹۱
۲
۱
من با آقای سلحشور موافق هستم واقعا فیلم های سینمایی ما چه محتوایی دارند همیشه موضوع های عشق و عاشقی تکراری که هیچ پیامی هم ندارد هیچ دقت کرده اید که این فیلم های سینمایی هستند که به روایط ناسالم دختران و پسران جهت می دهند تنور هیجانات دوره ی بلوغ را داغ تر می کنند البته من برای حرف خودم دلیل دارم دلیلش هم این است که اکثر نوجوانان دوست دارند در آینده تبدیل به یک بازیگر مشهور شوند که همه آنها را دوست داشته باشند این عشق و علاقه آنها را به سمت دیدن فیلم های سینمای سوق میدهد از آنجایی هم که فیلم های سینمایی ما همیشه به روابط ناسالم دختر و پسر می پردازد و آن را جذاب و شیرین جلوه می دهد در نتیجه تاثیری که روی مخاطب نوجوان خود می گذارد می شود همین آسیب های اجتماعی که می بینیم و روز به روز هم بیشتر می شود با تاسف باید بگویم وقتی به سینما می رویم با شروع فیلم می بینیم که بعضی از دختران و پسران در حال ارتکاب اعمال خلاف شرع هستند اگر جلوی اینها گرفته شود و سینما تبدیل به جایی شود که فقط بتوان در آنجا فیلم نگاه کرد آمار دوستداران!!! سینما از یک درصد
هم پایین تر می آید
پاسخ
رمضان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۱ - ۲۳ تير ۱۳۹۱
۱
۱
با سلام
خدمت آقا رضای کوچولو عرض داشتم که اولا چقدر وقت گذاشتین و تقریبا به همه یه جوابی دادید.ثانیا از کامنت آخرتون استفاده میکنم"قبل از باز کردن دهان مبارک یه کمی فکر کنید" و توجه شما رو به کامنت اول خودتون جلب میکنم که سری از تخیلات به اسم حدس بیان کردید و در آخر برای فیلم "قلاده های طلا" بدون دلیل به اثبات رساندید.قصد طولانی کردن کلام ندارم ولی تقریبا در همه جوابهاتون دیگران رو به تندروی(آقای سلحشور)، افراطی(خودتی)، بی منطقی(خانم بهاره) و ... محکوم کردید ولی توجه کنید که کسی میتواند دیگران رو به افراطی یا تفریطی بودن محکوم کند که خود به صراط مستقیم و خط میانه مسلط باشد وگرنه همان القابی که او به طرف مقابل نسبت میدهد شامل حال خود او هم خواهد شد و ...
پاسخ
رمضان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۱
۱
۱
با سلام
خدمت آقا رضای کوچولو عرض داشتم که اولا چقدر وقت گذاشتین و تقریبا به همه یه جوابی دادید.ثانیا از کامنت آخرتون استفاده میکنم"قبل از باز کردن دهان مبارک یه کمی فکر کنید" و توجه شما رو به کامنت اول خودتون جلب میکنم که سری از تخیلات به اسم حدس بیان کردید و در آخر برای فیلم "قلاده های طلا" بدون دلیل به اثبات رساندید.قصد طولانی کردن کلام ندارم ولی تقریبا در همه جوابهاتون دیگران رو به تندروی(آقای سلحشور)، افراطی(خودتی)، بی منطقی(خانم بهاره) و ... محکوم کردید ولی توجه کنید که کسی میتواند دیگران رو به افراطی یا تفریطی بودن محکوم کند که خود به صراط مستقیم و خط میانه مسلط باشد وگرنه همان القابی که او به طرف مقابل نسبت میدهد شامل حال خود او هم خواهد شد و ...
پاسخ
مينا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۱ - ۰۶ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
منم کاملا با حرفهاي آقاي سلحشور موافقم سينما و بعضا تلويزيون ما سزشار از فساد و کثافت کاري شده آخه وقتي انسان هاي بي ديني مثل ...در سينماي ما جولان ميدن معلومه که مملکتمون رو دارن گند ميکشن من نميتونم با شوهر و بچه ام به راحتي يه فيلم ببينم چون سرشار از بي حيايي و بي بند و باري است که ما شرممان م ايد.اللهم عجل لوليک الفرج
پاسخ
داوود
UNITED STATES
۱۶:۵۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۱
۰
۰
نمی دونم آقای سلحشور راست می گه یا دروغ ولی حکم مجمل "فساد در بین اهالی سینما" مثل حکم مجمل "ارتجاع سیاه" شاه به روحانیت است؛ امری ثابت نشده ایجاد موج برای اینکه جریان آب پیام خاصی را به جهت خاصی ببرد!
من شخصا بعد از سریال یوسف دانستم نگاه آقای سلحشور قابل اتکا نیست زیرا در نگاه آقای سلحشور برای نشان دادن "حسن یوسف" باید از مشاطه گران گریم بخواهیم پسری را آرایش کند در حالیکه آقای سلحشور هنوز نمی دانند سیرت زیبا غیر از صورت زیباست مطمئنا یوسف سیرت زیبا داشت که حتی به ظالمین و دشمنانش هم ناسزا نگفت ولی آقای سلحشور به اتکای زبان تند و هتاکش نشان داد که سیرتش تابع صورت تند خویش شده چیزی که در ائمه نبود! وای به روز قیامت رو گردانان از سیرت نیکو
پاسخ
داوود
UNITED STATES
۱۷:۰۳ - ۱۱ دی ۱۳۹۱
۰
۰
اگر حکم قطعی دادگاه بر فساد شخصی یا اشخاصی از جامعه هنری سینما صادر شده باشد که شیوع فساد را برساند؛ که حرف آقای سلحشور صادق است ولی ما که حکم قطعی دادگاه بر فساد اهالی سینما و شیوع فساد در بین ایشان نداریم پس یا آقای سلحشور دروغ می گوید و یا قوه قضائیه قصور ورزیده است! به نظر شما، یک نفر احتمال خطا دارد یا یک سیستم که متشکل از صدها نفر است؟! چرا ایشان رسما برای نجات جامعه از فساد اعلام جرم نمی کنند آیا به دستگاه قضا اعتماد ندارند یا از اینکه به عنوان مفتری یا قذف شرعی تحت تعقیب قرار گیرند واهمه دارند
بازهم پارادوکس "شخص تهرانی که می گوید تهرانیها دروغ می گویند" یک اهل هنر می گوید اهالی هنر فاسد هستند!" حال ما از کجا بدانیم ایشان از بخش فاسد اهالی هنر هستند یا از بخش سالم؟! اگر بگوئیم اصل برائت ایشان است که خوب اصل برائت دیگران هم است و اگر به اصل برائت تمسک نجوئیم نتیجه این می شود که: آقای سلحشور قبل از نسبت فساد به دیگران باید تبری خود از فساد را ثابت کند! من مسیحی که معتقد به اصل برائت هستم، شما مسلمانان چطور؟!
پاسخ
داوود
UNITED STATES
۱۷:۰۹ - ۱۱ دی ۱۳۹۱
۰
۰
دوستان من با کسی بد نیستم و فقط می گویم بدانیم بر چه اساسی حرف می زنیم اساس حرف من رفتار قاضی است که به امام علی در خصوص ادعای مالکیت زره اختلافی بین آن حضرت و شخص یهودی، گفت اگر دلیلی بر تعلق زره به خویش دارد ارائه دهد! توجه من به واکنش امام علی است که حکم دادگاه را پذیرفت و نگفت من امام علی داماد پیامبر هستم و معصوم، آیا تو قاضی فکر می کنی من دروغ می گویم؟!... هر ادعائی باید مبتنی بر دلیل باشد تا جامعه سالم بماند یادمان باشد امامان ما دشنام و بد دهانی و هتاکی در شیوه شان نبود
پاسخ
خمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۱ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
جانم فدای بزرک واری چون سلحشور حیف که همسال ایشان کم داریم وکزنه فرهنگ سینما خیلی بهتر میشد
پاسخ
سعید ک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۸ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
منم کاملا با حرفهاي آقاي سلحشور موافقم سينما و بعضا تلويزيون ما سزشار از فساد و کثافت کاري شده آخه وقتي انسان هاي بي ديني مثل ...در سينماي ما جولان ميدن معلومه که مملکتمون رو دارن گند ميکشن من نميتونم با شوهر و بچه ام به راحتي يه فيلم ببينم چون سرشار از بي حيايي و بي بند و باري است که ما شرممان م ايد.اللهم عجل لوليک الفرج
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها