کد خبر: ۶۸۰۱۵
زمان انتشار: ۱۰:۳۴     ۲۹ تير ۱۳۹۱
یک کارشناس مسائل استراتژیک با تشبیه انفجار اخیر سوریه به حادثه هفتم تیر در ابتدای دهه 60 در ایران تصریح کرد این انفجار اگرچه یک جنایت بزرگ بود اما نشانی از قوّت تروریست‌ها نداشت.
سعدالله زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی مشرق با اشاره به انفجارهای رخ داده در دمشق و کشته شدن چند مقام نظامی و امنیتی سوریه گفت: هدف اصلی از طراحی این ترورها ارسال این پیام به افکار عمومی است که ارتش سوریه به عنوان ستون اصلی حکومت سوریه آسیب دیده و نفوذ پذیر شده و بخشی از آن نیز با تروریست‌ها همراه شده است.

وی هدف دیگر طراحی عملیات‌های تروریستی در دمشق را وارد آوردن فشار به کشور روسیه و مقامات این کشور عنوان کرد و گفت: معارضان سوری قصد دارند با این اقدامات به روسیه پیام بدهند که تغییرات در سوریه حتمی است و شما اگر با ما همراهی نکنید از منافع پس از تغییر بهره مند نخواهید شد.

این کارشناس مسائل بین المللی تصریح کرد: فشار بر روسیه همچنین به این دلیل که روسیه عضو شورای امنیت است، به صورت جدی توسط معارضان سوری و هم پیمانانشان دنبال می‌شود تا بشار اسد در بعد بین المللی تضعیف شود.

زارعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در سرجمع تحلیل‌ها پیرامون انفجارهای دمشق باید به این سوال پاسخ بدهیم که آیا تروریست‌ها در سوریه قویتر یا ضعیف تر شده‌اند، گفت: در ماجرای انفجار حزب جمهوری اسلامی و هفتم تیر نیز رخدادی همانند امروز سوریه در کشور ما رخ داد اما فقط یک جنایت بزرگ بود و نشانی از قدرت منافقین نداشت.

وی تاکید کرد: انفجارهای دمشق یک جنایت بزرگ بود اما باید به این سوال پاسخ داد که آیا نشانی از قدرت تروریست‌ها هم بوده است یا خیر؟

زارعی با اشاره به اینکه ابزار اصلی بشار اسد برای آرام کردن اوضاع سوریه "ارتش" است و انفجارها نیز ارتش را هدف گرفته بود، گفت: سوال اصلی پس از این انفجارات آن است که مطلعین از حوادث سوریه باید بیان کنند که این جنایت نشانی از قوت مخالفین بشار اسد است یا اینکه سناریویی است که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، فرانسه، ترکیه، عربستان و رژیم صهیونیستی طراحی کرده‌اند تا سیستم امنیتی سوریه را زیر سوال ببرند و ارتش را تضعیف کنند؟!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها